מנכ"ל סיאט בישראל: "יש אצלכם הרבה אפשרויות"

קבוצת פולקסווגן בעקבות טכנולוגיות הרכב הישראליות: חברת סקודה תשתף פעולה "אוטונומו" הישראלית, העוסקת באיסוף ובעיבוד מידע אלקטרוני מהרכב. במקביל הודיע מנכ"ל סיאט, לוקה דה־מאו, כי החברה מקימה ביחד עם היבואנית שלה בארץ, צ'מפיון מוטורס, מיזם שיחפש השקעות בטכנולוגיות רכב מתקדמות וייקרא "אקספלורה". המיזם יעסיק ארבעה עובדים, שלושה מהם עובדי סיאט.

 

"יש אצלכם הרבה אפשרויות, ויש לנו שותפות חזקה עם צ'מפיון מוטורס", אמר דה־מאו בוועידת ראש הממשלה לתחליפי נפט ולתחבורה חכמה שנערכה אתמול. "נתעניין בכל מה שקשור למכונית המחוברת, לסייבר ולדלקים אלטרנטיביים. יש לנו כבר היום שיתופי פעולה עם ווייז, שאנחנו עובדים על שילובה במכוניות שלנו, וגם עם גט ומובילאיי בנושא רכב אוטונומי, כחלק מקבוצת פולקסווגן".

 

מעבר גורף לשימוש ברכב שיתופי ואוטונומי לא יפגע ביצרני הרכב, בחשיבות המותג ובכמויות המכוניות שייוצרו?

 

"היום לאף שירות של שיתוף נסיעות אין ביזנס־קייס אמיתי. אף אחד עוד לא מצא את הנוסחה. האם תהיה ירידה במכירת מכוניות? ייתכן שבמרכזי הערים. מבחינתנו כיצרן חשוב לוודא שאף אחד לא יתייחס לרכב כאל איום, כמו בפקקים שראיתי כאן היום. ברמה העולמית, הייצור ממשיך כרגע לגדול".

 

איך השפיע עליכם העימות בקטלוניה?

 

"היו קצת שביתות ושיבושים ברמה הלוגיסטית, הפסדנו שלוש שעות ייצור במפעל שלנו ליד ברצלונה, ואיבדנו ייצור של 144 מכוניות, עניין שהדבקנו בהמשך. אני מקווה שכעת, עם הבחירות הקרובות, מצב החוק והסדר ישתפר. אנחנו ממשיכים בפעילות שלנו כרגיל בקטלוניה, בשאר ספרד ובאירופה".

 

נכנסתם לשוק הג'יפונים עם האטקה וכעת אתם משיקים את הארונה. עד כמה השוק הזה הולך להיות משמעותי?

 

"נשיק בסוף 2018 כביש־שטח נוסף, עם שבעה מקומות ישיבה. יש ביקוש גדול לכלי הרכב האלה. אנשים מרגישים שזה 'קול'. כשאני הייתי ילד מכונית ספורטיבית הייתה אחת קטנה עם שתי דלתות. אחרי שכבר רכשת אחד והתרגלת, קשה לרכוש שוב מכונית מהסוג שהכרנו עד היום. המגמה הזאת תתחזק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים