הוט: יותר לקוחות בטריפל, התחזקות בסלולר

הפתעה בדוחות הוט מול התחרות הגוברת בטלוויזיה: קצב הנטישה של לקוחות הכבלים הואט, עלייה ברווח הנקי

התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה בחודשים האחרונים, עם כניסתה של פרטנר TV, מאיימת לפגוע בעיקר בשתי החברות הגדולות והוותיקות בשוק, הוט ויס. אלא שאם להסתמך על דוחות הוט לרבעון השלישי שפורסמו בלילה שבין חמישי לשישי, הרי שלפחות לעת עתה התחרות לא בהכרח פוגעת בחלקה בעוגה, אלא מגדילה את העוגה כולה.

 

 

 

מספר לקוחות הכבלים של הוט, שבשליטת קבוצת אלטיס של פטריק דרהי, אמנם בירידה, אך נדמה שהחברה מצליחה להאט את קצב הנטישה. מספר לקוחות הטריפל של החברה, אלו שמחזיקים בשירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה ונחשבים למכניסים שבלקוחותיה, גדל ב־1,000 ברבעון השלישי לעומת מספרם ברבעון השני. גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינה נופלת בחדות, כפי שאולי קיוו לראות במשרד התקשורת, וזו עמדה על 229 שקל ברבעון השלישי לעומת 231 שקל ברבעון השני של השנה.

 

לצד בלימת הנטישה במגזר הכבלים, הוט ממשיכה להתחזק במגזר הסלולר, ונכון לסוף הרבעון השלישי כבר היו לה 1.56 מיליון לקוחות לעומת 1.52 מיליון ברבעון השני ו־1.41 מיליון לפני שנה. לצד הגידול המרשים במצבת הלקוחות, החברה מגדילה גם את ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי באופן עקבי מדי רבעון, וזו עמדה על 53 שקל ברבעון השלישי, נתון מעודד מבחינתה של הוט כאשר אין סימנים לרגיעה בתחרות בענף.

 

בסיכומו של הדוח הוט רושמת שיפור בכל המדדים הפיננסיים המהותיים, החל מההכנסות שהסתכמו בכ־1.05 מיליארד שקל, גידול של 3% לעומת הרבעון המקביל, דרך הרווח התפעולי שקפץ ב־71% והרווח הנקי שזינק ב־139% ל־74 מיליון שקל. בין היתר סייעה להוט העובדה שהחברה עברה במגזר הסלולר להקמת רשת משותפת עם פרטנר, מה שמוזיל את עלויות התפעול בעבור החברה.

 

בהוט לא מספקים נתונים על המוצרים החדשים שהשיקו ברבעון השלישי ונועדו ללקוחות שאינם מעוניינים לשלם הרבה — NEXT ורמי לוי TV — אך מנכ"לית הוט, טל גרנות גולדשטיין, ציינה כי "הם ממשיכים לזכות להצלחה רבה ביחד עם מוצר הפרימיום של החברה".

 

הוט צפויה לפרוע בשנה הבאה את יתרת איגרות החוב שלה, ובחברה נערכים להתמודד עם הפירעון.

 

Roee.bergman@yedioth.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים