yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: שלומי מזרחי
    ממון • 07.11.2017
    סבתא קונה ברשת
    הסניף הישראלי של איביי ערך אתמול קורס מזורז ל–30 מבוגרים ולימד אותם איך עושים קניות באינטרנט • מה הם רכשו בקנייה הראשונה שלהם אונליין?
    שגיא כהן | צילום: שלומי מזרחי

    לקראת אירועי הקניות ברשת "בלאק פריידיי" ו"סייבר מאנדיי" ערכה אתמול חברת הסחר המקוון eBay קורס הדרכה המיועד לסייע למבוגרים לבצע קניות ברשת. כ־30 משתתפים ומשתתפות בסביבות גיל 70 הגיעו לסניף הישראלי של ebay בנתניה וקיבלו הסברים מפורטים, צעד אחר צעד, טיפים וכלים כיצד לחפש ולרכוש באיביי.

     

    המטרה של איביי היא להגדיל את היקף הרכישות ברשת בישראל בקרב אוכלוסיות שונות שמרגישות פחות בנוח לבצע רכישות אונליין. החסם המרכזי בפני אוכלוסיות אלה הוא ידע: איך עושים את הקנייה ברמה הטכנית. זו הסיבה שכיום רוב הקניות הראשונות של המבוגרים ברשת מתבצעות בליווי הדור הצעיר (לרוב נכדים). המבוגרים קונים בעיקר מתנות וגם תוספי תזונה, מוצרי בריאות וגאדג'טים לבית ולמטבח.

     

    במהלך הקורס הוסברו עקרונות שונים ובסיסיים של קנייה ברשת כמו איך בוחרים מוצר טוב, ואיך מחליטים על המוכר המתאים, זמני שילוח, מעקב, החזרות ועד.

     

    לאחר שהמשתתפים קיבלו הסברים ועצות הם ביצעו קניות באתר איביי. "חשבנו שסבתא וסבא קונים בעיקר לנכדים, אבל הדבר הראשון שקנו היה לעצמם", אמר ל"ממון" אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית ebay ישראל. בין השאר נרכשו סכיני גילוח, בשמים, נעליים וחולצות.

     

    עדיין לא הוחלט אם ייערכו קורסים דומים בעתיד, אך הדבר יישקל בהתאם למשוב שיתקבל מהאירוע שנערך אתמול. "נשקול לבנות חומרי הדרכה כדי שנוכל להנחיל לכלל הציבור וכן לקיים מגעים אחרים עם הקהילה", אמר גולדנברג.

     

    הקורס התקיים בשיתוף הפעולה של ebay עם חברת Senior Market המתמחה בייעוץ, שיווק, מחקר ואסטרטגיה בעידן כלכלת התארכות החיים לחברות, ארגונים ויזמים.

     

    "על פי הנתונים שברשותנו, יותר מ־60% מהקהל המבוגר בישראל משתמשים באופן קבוע באינטרנט", אמר אריק אופיר, מנכ"ל משותף ב־Senior Market. "עם זאת, חלק ניכר חוששים לבצע רכישה מקוונת בשל חסמים, כמו חשש מהונאת רשת, גניבת פרטי כרטיסי אשראי ואי הכרה של השפה הדיגיטלית".

     


    פרסום ראשון: 07.11.17 , 21:05
    yed660100