פז תקים רשת המבורגרים ליד חנויות הנוחות YELLO
הסניף הראשון ייפתח בעוד כחודש בתחנת הדלק בשדרות רוקח בתל–אביב • המחירים עדיין נשמרים בסוד
פז, חברת הדלק הגדולה בישראל, מקימה לראשונה רשת המבורגרים למזון מהיר בבעלותה בתחנות הדלק שלה, בצמוד לחנויות הנוחות YELLO. שמה של הרשת החדשה הוא SIMPLY TASTY – Y.BURGER. על פיתוח הרשת עובדים בפז שנתיים.
הסניף הראשון, שנמצא עכשיו בהקמה, ייפתח בעוד כחודש בתחנת הדלק בשדרות רוקח שבכניסה לפארק־הירקון בתל־אביב. התחנה הזאת נבחרה מכיוון שהיא אחת הגדולות במרכז, היא מוכרת כמיליון ליטר דלק בחודש ונהנית, מעצם היותה על ציר תנועה מרכזי ובפתח הפארק, מתנועת לקוחות עצומה.
תפריט הרשת החדשה הוא בשירות עצמי, כשר ומצומצם: המבורגרים מבשר בקר במשקל 114 גרם (אפשר גם דאבל), נאגטים וצ'יפס במחיר שיהיה זול מהרשתות הרגילות ובינתיים נשמר בסוד. כספקית ההמבורגרים נבחרה תשלובת "עוף טוב" מבית־שאן, המייצרת גם מוצרי בשר בקר לשוק המוסדי.
הסניף, המשתרע על כ־150 מטר, ייהנה מדק חיצוני הפונה לכיוון תחנת שטיפת המכוניות שמפעילה פז במקום. תהיה לו כניסה נפרדת, אבל הוא יהיה חלק ממתחם הנוחות שהורחב כעת על חשבון המחסנים שהיו בצמוד לו והועתקו לקומה השנייה. המתחם יכלול את YELLO, סניף חדש של "פלאפל בריבוע" וההמבורגרים.
עד כה בחלק מתחנות פז שבהן יש מסעדת המבורגרים היה מפעיל חיצוני, כמו פילדלפיה של השף חיים כהן, יומנגס בתחנת פז בכביש 4, בורגר סאלון בתחנת פז נחלת יהודה וכו'. זה עשור שהרווחים העיקריים של חברות הדלק בארץ אינם נובעים ממכירת דלקים, תחום שבו המרווחים קטנים מאוד, אלא מפיתוח עסקי המסחר בשטח התחנה, ובעיקר מהפעלת חנויות נוחות שעובדות על רווחיות גבוהה מאוד.
פז הייתה החלוצה בתחום. צדיק בינו, שהיה בעל השליטה, הקים את רשת חנויות הנוחות YELLO. אחריו הקימה סונול את סו גוד, ודלק הקימה את מנטה. הכנסות נוספות מגיעות מהשכרה של שטחים צמודים להסעדה ולחנויות, בהתאם לגודל התחנה.
ב־2016 נכתב בדוחות פז כי הגידול במתחמי המסחר פיצה על ירידה במרווחי הדלק: ב־2016 הסתכם מחזור המכירות של ילו ב־790 מיליון שקל, גידול של 7% ביחס לשנה הקודמת, והרווח התפעולי הסתכם ב־420 מיליון שקל, גידול של 10%.
"שכרנו שף"
יונה פוגל, מנכ"ל פז, אמר ל"ממון": "חיפשנו פתרונות לאוכל מהיר לתחנות. שנתיים עבדנו על הפיתוח. התחנה בשדרות רוקח נבחרה משום התנועה הרבה של מתדלקים. כיוונו גם לקהל הצעיר של עשרות האלפים שבאים להופעות בפארק שאנחנו נמצאים בפתחו. החלטנו להפעיל לבדנו את עסקי המזון המהיר ולא לתת אותם לגורם חיצוני מכיוון שאנחנו חושבים כי יכולת ההפעלה שלנו טובה מאוד. לפני כמה שנים החלטנו ללכת על תחום הקפה, וכיום ילו היא הכי גדולה בקפה טו־גו. עוף טוב תייצר לנו את ההמבורגר לפי מתכון שלנו. שכרנו שף לצורך העניין, ונספק מוצר איכותי בזול ובצורת הגשה חדשנית. הרשת תיחנך בעוד כחודש, והמטרה היא לפתוח בשנה הקרובה 14 סניפים של ההמבורגר ו־14 סניפים של פלאפל בריבוע, שגם אותו אנחנו מפעילים בתחנות".

