חמישי 25 באפריל 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    ניצן ארגוב
    ממון • 19.11.2017
    אקדמיה גרסת ההיי–טק
    לצפות בהרצאות של מומחים מעמק הסיליקון ולעשות נטוורקינג על הדרך? חברת ג'ולט מנסה לשנות את האופן בו אנחנו לומדים בעידן החדש • עכשיו הם הגיעו לת"א
    עופר מתן

    בניגוד ל"נהיגה מונעת" או לסשנים של דינמיקה קבוצתית במכוני השמה, רגעי המתנה מביכים בעולם ההיי־טק רבתי מתועלים תמיד לנטוורקינג. כש־14 אנשים שלא מכירים אחד את השני - כולם בני פחות מ־40 - מתאספים בכיתה המעוצבת של חברת "ג'ולט" וממתינים ששיחת הוידיאו עם המרצה האמריקאי תתחיל, הם מנצלים את הזמן להיכרות מקצועית מתובלת בתעופה עצמית. כך, עוד לפני שההרצאה התחילה, ידענו שבקרבנו נמצאים מנהלי סושיאל של כמה חברות, מנהלי קהילות אינטרנטיות, מתכנת ו־2 ארכיטקטיות.

     

    הפנים החייכניות של ביל קרמודי, מייסד פלטפורמת השווק והמכירה לעסקים SAM.AI - שמבוססת כולה על אינטיליגנציה מלאכותית - מילאו את המסך בחדר ונתנו את האות לתום שלב הנטוורקינג. קרמודי הוא אחד מאלפי המרצים של החברה הישראלית, JOLT, שמציעה שירותי התפתחות מקצועית בדמות הרצאות עבור פרילאנסרים ושכירים במקצועות הדיגיטליים וההיי־טק. נושא ההרצאה הזו של קרמודי הוא "כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לנהל משבר", וממקום מגוריו בניו־יורק האיש פצח בהסבר על דוגמאות של התמודדויות מוצלחות ולא מוצלחות של חברות עם משברי ענק ביחסי הציבור שלהן. מאחר ומדובר היה ביום הפעילות הרשמי הראשון של "ג'ולט" בת"א - שידור הוידיאו של קרמודי ניתק פעמיים במהלך ההרצאה בגלל בעיות באינטרנט בבנין, מה שיצר אפקט חיובי דווקא בדמות הפוגות קלות משטף הדיבור המתלהב והמהיר מדי של האיש.

     

    המבנה של הכיתות ופורמט הלמידה פותחו בעזרתן של קבוצות מיקוד | צילום: ניצן ארגוב
    המבנה של הכיתות ופורמט הלמידה פותחו בעזרתן של קבוצות מיקוד | צילום: ניצן ארגוב

     

    גייסה 3 מיליון דולר

     

    ג'ולט הוקמה לפני כשנתיים על ידי רועי דויטש, ניצן כהן ארזי ונדב לשם וגייסה עד כה 3 מיליון דולר מקרן הילסבן, קרן UPWEST ומספר משקיעים פרטיים. החברה מציעה לעובדים ב"מקצועות העולם החדש", כהגדרתה, לרכוש מינוי חודשי בעלות של כ־350 שקל שמאפשר להם כניסה חופשית להרצאות בנושאים שונים שקשורים להתפתחות המקצועית שלהם. כל הרצאה מונה מקסימום 14 אנשים שמקשיבים ומשוחחים עם המרצה בוידיאו קונפרנס, כשאותם מרצים אינם אנשי אקדמיה אלא אנשי מקצוע מומחים בתחומם שעובדים בחברות גדולות, רובן מהסיליקון ואלי בקליפורניה. המרצים מקבלים כמה מאות דולרים על כל הרצאה וחלקם בוחרים לתרום את הסכום. בין המרצים של ג'ולט ניתן למצוא את אחראי הקמפיינים החברתיים של דרופבוקס, בכיר באובר שאחראי על חדשנות ושווק ואחד הכותבים של הסדרה Family Guy.

     

     

    "הדור שלנו תופס את ההתפתחות המקצועית שלו כמשהו שהוא 'שלו'", טוען המנכ"ל, דויטש. "להבדיל מהתפתחות מקצועית בעבר אז עבדת באותה חברה כל חייך והיא הייתה האחראית להכשיר ולפתח אותך מקצועית. בקבוצות מיקוד שעשינו בארה"ב ובארץ ראינו שרוב האנשים מעדיפים ללמוד בזמנם הפנוי, גם כשהמעסיק משלם על הלימודים".

     

    השבוע נפתח הקמפוס של החברה, בצומת הרחובות הרצל ורוטשילד בת"א, שכולל 3 כיתות של 14 סטודנטים כל אחת. המבנה של הכיתות (שולחן מעוצב שמלא ברמקולים שבעזרתם המרצה יכול לשמוע כל סטודנט) ופורמט הלמידה פותח אחרי שאנשי ג'ולט בדקו פורמטים שונים וערכו קבוצות מיקוד.

     

    בשלב הראשון ג'ולט הושקה בסן־פרנסיסקו והציעה לחברות ענק, כמו גוגל ופייסבוק, לשכור את שירותיה כדי לספק לעובדיהן הכשרות מקצועיות ברוח התקופה. בשלב השני, שמתרחש בת"א, ג'ולט פונה בעיקר לעובדים עצמם, פרילאנסרים או שכירים, ולא ישירות אל המעסיקים שלהם. נכון לעכשיו יש לחברה כבר כמה מאות מנויים.

     

    160 מיליון פרילאנסרים

     

    לפתיחת הקמפוס בת"א קדם שלב של פיילוט שקט שסיפק לאנשי החברה פידבקים ורעיונות לשיפור. "בשלב הראשון קיימנו את הדיון בחצי השעה האחרונה של השיעור יחד עם הג'ולטר (המרצה. ע"מ)", מספר דויטש, "אבל בעקבות פידבקים שקיבלנו למדנו שדווקא כשהמרצה לא נוכח, הדיון הופך מעניין יותר. אנשים מרגישים חופשיים לחלוק עליו ולומר את דעתם האמיתית". ואכן, חצי השעה ללא קורמדי הייתה נינוחה ומשוחררת, אולי אפילו יותר מדי, כמו למשל השלב שבו גלשה השיחה לעסוק בבאסה שבמציאות עבודה. סביר שעם הזמן, גם הדיון שאחרי ההרצאה יתחדד וישתפר.

     

    אחד המשקיעים בג'ולט הוא אמריקאי בשם ג'ון יונגר, יועץ בעל שם עולמי בתחום משאבי אנוש, בעיקר בעולם הטק, ומשקיע אנג'ל בסטארטאפים בתחום. יונגר מזדהה עם הצורך לספק הכשרות מקצועיות מסוג חדש לעובדים של ימינו: "ישנם 160 מליון פרילאנסרים בעולם המערבי. זה הסקטור הגדל ביותר בשוק והם צריכים מקום להתפתח. מחקרים מראים שאנשים רוצים הכשרה רלוונטית ומעשית ושלא יציפו אותם במידע רב מדי. בנוסף, שכשלומדים עם אנשים הלמידה אפקטיבית יותר".

     


    פרסום ראשון: 19.11.17 , 20:34