יוניקלו: מעכשיו גם בארץ

איך גורמים לעוד אתר קניות ברשת לקרוץ לישראלים? מציעים בו מותגים נחשקים שלא נמכרים בארץ • בדקנו אם כדאי לקנות מעיל לחורף באתר החדש של קבוצת פוקס, או שנאלץ בכל זאת להסתפק בחופשת שופינג באירופה

מעיל של יוניקלו? פיג'מה של ויקטוריה'ס סיקרט? כל דבר של אורבן אאוטפיטרס או Superdry? לא חייבים לטוס לחו"ל: אתר הקניות החדש של קבוצת פוקס, TERMINAL X, יציע 40 מותגים שונים, כולל כאלה שעד היום לא היה ניתן להשיג בארץ. יבוא המותגים המובילים יהיה מקביל.

 

האתר, שהושקעו בו כ־40 מיליון שקל, מעוצב בדומה לטרמינל בשדה תעופה, כאשר "לוח ההמראות והטיסות" מציג מוצרים חדשים. באתר יוצעו גם מותגים מוכרים בארץ כמו ניו באלאנס, ליוויס, ואנס, פומה ועוד, וגם מותג בית שנושא את שם האתר.

 

המשלוח חינמי ומגיע בתוך 24 שעות, אך הייחוד הוא שלחבילות יצורפו מעטפות גוביינא שיאפשרו לשלוח חזרה פריטים שלא התאימו, על חשבון האתר. הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים של קבוצת פוקס, הדגיש כי "בניגוד להזמנה באתרים מחו"ל, מחיר הפריט באתר סופי ואין חשש לתוספות מע"מ, מכס ומשלוח".

 

מעיל נשים (יוניקלו). טרמינל איקס: 359 שקל, אנגליה: 278 שקל
מעיל נשים (יוניקלו). טרמינל איקס: 359 שקל, אנגליה: 278 שקל

 

נוטשים חנויות פיזיות

 

 

טרמינל איקס נמצא בבעלות קבוצת FOX, חברת הורוביץ יאנג החזקות ו"רשת 13" (באמצעות סמייל רשתות), שמהווה שותף אסטרטגי עם ערך מוסף בעולמות המדיה, תוכן ודיגיטל. רשת תחזיק ב־25% מבעלות האתר.

 

האתר של פוקס הוא חלק מהמגמה של קבוצות קימעונאות ישראליות לפתוח אתרי קניות באינטרנט לנוכח העלייה התמידית במספר הרוכשים אונליין על חשבון החנויות הפיזיות. קבוצת עזריאלי חנכה אתר קניות משלה "עזריאלי קום", וגם קבוצת "ביג מרכזי קניות" אמורה לעלות בקרוב לאוויר עם אתר משלה, שישמש כפלטפורמה עבור רשתות השוכרות במרכזי ביג.

 

"נמכור כל יום דגמים חדשים ונהיה אגרסיביים במחיר. יש מקרים שנהיה זולים יותר מאתרים בחו"ל ויש מקרים שבהם נהיה טיפה יקרים", אומר ויזל, שמשוכנע שהאתר ייצור מהפכה בשוק. "אין לי ספק שתוך זמן קצר יהפוך לאחד מהאתרים האהובים על הלקוחה הישראלית", סיכם.

 

ניר הורוביץ, בעלים ומנכ"ל האתר: "הישראלים מחפשים מותגים במחיר תחרותי ומצליחים להשיג את זה היום בעיקר באתרים בינלאומיים. חרטנו על דגלנו להביא מהפכה לשוק ולספק את כל זה לצרכן תוך 24 שעות".

 

 
"נהיה אגרסיביים במחירים". טרמינל X
"נהיה אגרסיביים במחירים". טרמינל X

 

 

יצויין שהאתר לא יכיל קולקציות מלאות של המותגים, אלא פריטים נבחרים שישתנו מעת לעת. צריך להודות שאין זה דומה לחוויה של כניסה לאחת מחנויות הדגל של המותג באנגליה למשל, שבה קירות שלמים בחנות כמו טפטים של מעילים במגוון דגמים, אורכים וצבעים, אבל הופתענו לגלות שבארץ זול יותר לרכוש את מעיל הבייסיק של הרשת.

 

מבחן המחירים

 

כמו שויזל אמר, בחלק מהמוצרים נשלם פחות מחו"ל, בחלק לא. את המעילים עם הצווארון הגבוה של יוניקלו, גם לנשים וגם לגברים, מצאנו בהתחלה במחיר נהדר של 269 שקל (לעומת 278 שקל באנגליה), אך בהמשך היום כשאזלו המידות המחיר עלה ל־359 שקל. מעיל עם קפוצ'ון לילדים דווקא זול יותר באתר החדש בכ־9%. מעיל וסט לילדים יעלה 86 שקל בארץ, 8% פחות מהמחיר באנגליה (93 שקל).

 

פחות משתלם לקנות בארץ וסטים לנשים וגברים שעולים באנגליה 139 שקל אך בארץ יעלו 30% יותר, 199 שקל. גם מעיל נשים ללא צווארון שיעלה באנגליה 185 שקל עולה באתר בארץ 229 שקל, פער של 19%.

 

את מוצרי ויקטוריה'ס סיקרט זול יותר לרכוש בארה"ב. פיגמ'ה שנמכרת בארץ ב־149 שקל עולה בארה"ב 52 שקל בלבד, פער של 65%. גם גוזיות תחרה שעולות בארץ 89 שקל יעלו בארה"ב בין 30 ל־40 שקל. תחתוני תחרה שעולים בארה"ב כ־30 שקל יעלו בארץ 39 שקל, אך בארה"ב יש תמיד מבצעים כמו 5 זוגות ב־28 דולר, מה שמוזיל את העלות של כל פריט ל־19 שקל - מחצית מהמחיר באתר החדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים