שלישי 29 בספטמבר 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    זמנים בריאים • 22.11.2017
    מה חשוב שהילד יאכל כדי לפצות על המחסור בבשר?
    רותי אבירי, דיאטנית תנובה

     

     

    צמחונות בדרך כלל נקשרת אצלנו עם בריאות, אולם יש לנקוט משנה זהירות כשמדובר בילדים שנמצאים בשלבי גדילה והתפתחות.

     

    צמחונות דורשת להשלים את החסרים שעלולים להיגרם כתוצאה מההימנעות מבשר. לא תמיד התחליפים ידידותיים מספיק או נסבלים עבור ילדים, שלא לדבר על כך שאצל ילדים קיימת פעמים רבות בררנות, או אכילת מגוון מצומצם של מזונות. כתוצאה מכך עלולים להתפתח חסרים תזונתיים שעלולים לפגוע בהתפתחות רקמות ואיברים כמו עצמות, שיניים ושרירים, כמו גם בתפקודים שונים של הגוף כמו העברת חמצן לאיברים.

     

    הסכנות העיקריות הן חוסר בברזל, אבץ חלבון ווויטמין B12 בקרב אלו שאינם צורכים גם מוצרי חלב וביצים. מה עושים:

     

    ברזל: צמחונים יכולים לקבל ברזל מאגוזים, גרעינים, קטניות כגון סויה ומוצרי סויה, טחינה גולמית, ברוקולי ופירות יבשים. מומלץ לשלב את צריכת הברזל ממקורות צמחיים עם מזונות עשירים בוויטמין C לספיגה מירבית.

     

    אבץ: המקור העיקרי לאבץ הוא בשר. צמחונים יכולים לקבל אבץ מקטניות, סויה, אגוזים ודגנים מלאים, אם כי הסיבים שבמזונות אלו עלולים להפריע לספיגת האבץ בגוף.

     

    חלבון: ילדים שאינם אוכלים בשר יכולים לשלב מוצרי חלב בתפריט. גבינה צהובה היא מוצר החלב העשיר ביותר בחלבון. פרוסה אחת מספקת 1/3 מכמות החלבון היומית המומלצת. צמחונים שאינם צורכים מוצרי חלב וביצים יכולים לקבל חלבון ממזונות כגון דגנים מלאים, קטניות ושקדים ואגוזים שונים.

     

    B12: מצוי בבשר, ביצים ומוצרי חלב בלבד. לצמחונים שאינם ניזונים ממוצרים מהחי מומלץ לצרוך אותו מתוספים.

     

    בכל מקרה, מומלץ להיעזר באיש מקצוע להתאמת תפריט מאוזן לילד צמחוני.

     

     

     


    פרסום ראשון: 22.11.17 , 21:36