מכונית בשבוע: אופל אינסיגניה (2012־2017)
קבוצה: מכוניות מנהלים.
דגמים: 4 דלתות סדאן, 5 דלתות נוצ'בק, 5 דלתות סטיישן, כולן 5 מקומות.
טווח מחירים: מ־69 אלף שקל ל־2,000 סמ"ק טורבו מ־2012, ועד 290 אלף שקל ל־2,000 טורבו OPC חדשה מ־2017 (מחירון לוי יצחק.(
תעודת זהות: חולקת פלטפורמה עם הביואיק ריגל ולה־קרוס. דור חדש יושק החודש בארץ ויהיה האחרון שיש לו בני דודים באמריקה, לאור מכירת אופל לפיג'ו־סיטרואן.
פרטים טכניים: מנועי טורבו, בנזין 1,600 סמ"ק (170 כ"ס, מ־2014), 2,000 סמ"ק 220) ו־250 כ"ס) ו־2,800 סמ"ק 325) כ"ס,( או דיזל 2,000 סמ"ק 160) כ"ס.( תיבה אוטומטית 6) הילוכים, טיפטרוניק.( הנעה קדמית (כפולה ב־.(OPC
זיהום אוויר: 149־258 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 9־15 מ־.15 מעשנת כבדה.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי6 . כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) בכל הדגמים, ללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: לפי לוי יצחק, כ־15% לשנה בממוצע, אבל מחירי השוק נמוכים באלפים רבים.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינה. מכוניות רבות שימשו במקור בליסינג, אפילו לח"כים. בדקו מקוריות הרכב.
למי היא מתאימה: למי שלא יכול בלי פלטת מטוגנים וקרם בוואריה, או שסתם אוהב לנהוג.
יתרונות: נאה ומכובדת, ביצועים טובים, מהנה. נוחה ובנויה היטב. שפע גרסאות מרכב, כולל סטיישן מרהיבה.
חסרונות: הבנזינים צמאים מדי. נוחות הנסיעה בינונית. תא הנוסעים חושף את גילה, בדגמי הליסינג מאובזר במתינות.
למחפשי מציאות: ה־2,000 סמ"ק טורבו, אבל עם דלקן.
השורה התחתונה: כמו סקודה סופרב, אבל עם פלפל ומחירי שוק קרובים יותר לאלה של האוקטביה.
ציון: ****

