ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    חדשות • 09.12.2017
    הצעת החוק ההיברידית
    הצעת חוק חדשה קובעת כי כל כלי הרכב שמחזיקה מדינת ישראל — צה"ל, המשטרה, משרדי הממשלה, התאגידים הממשלתיים ועוד — יוחלפו לדגמים היברידיים • המשמעויות: המדינה תחסוך 50% על דלק, הציבור יוכל לרכוש 20 אלף כלי רכב היברידיים משומשים מדי שנה
    עמיחי אתאלי | כתבנו בכנסת

    הצעת חוק חדשה, שאותה מקדמים חברי הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ומשה גפני (יהדות התורה), מבקשת לקבוע כי כל כלי הרכב שאותם מחזיקה מדינת ישראל יוסבו לדגמים היברידיים.

     

    עשרות אלפי מכוניות נמצאות בשימוש צה"ל, משרד הביטחון, שירות הביטחון הכללי, המוסד, משטרת ישראל, הביטוח הלאומי, הרשויות המקומיות, קופות החולים, התאגידים הממשלתיים השונים ועוד. זאת נוסף על כ־6,000 כלי רכב שמחזיק מינהל הרכב הממשלתי, המספק מכוניות למשרדי הממשלה. חלק מכלי הרכב נמצאים בבעלות הגופים הללו, וחלקם מוחכרים על ידיהם מחברות הליסינג.

     

    בהצעת החוק טוענים ח"כ גפני וח"כ רוזנטל כי מעבר מסיבי של רשויות המדינה לשימוש בדגמים היברידיים עשוי לחסוך עד כ־50 אחוז מהוצאות הדלק של רכבי שירות המדינה ולצמצם משמעותית את זיהום האוויר. על פי בדיקה שביצעו השניים, מדובר בכ־80 אלף כלי רכב, שמוחלפים אחת לחמש שנים לכל היותר. מדובר בבין 7 ל־10 אחוזים מכלל כלי הרכב החדשים שעולים על הכביש מדי שנה וכמעט 20 אחוז מכלל כלי הרכב הפרטיים. לפיכך, אם הצעת החוק תאושר, בתוך חמש שנים כל המכוניות של עובדי המדינה יהיו היברידיות, ולא פחות חשוב מכך — מדי שנה ייצאו לשוק רכבי היד השנייה כמעט 20 אלף כלי רכב היברידיים.

     

    החוק המוצע עדיין יאפשר למדינה לרכוש מכוניות "רגילות": ניידות משטרה אשר זקוקות לעוצמת נסיעה מוגברת, רכבים משוריינים לראש הממשלה ולנשיא המדינה וכדומה.

     

    העובדה שגפני הוא אחד ממקדמי הצעת החוק נותנת לה משקל רב שכן הוא יו"ר ועדת הכספים, ובהמשך הדרך תגיע ההצעה לדיון אצלו בוועדה.

     

    ח"כ רוזנטל אמר אתמול: "בעוד שהמדינה מבקשת לעודד שימוש בכלי רכב ידידותיים לסביבה ומפחיתה את המיסוי על כלי רכב מסוג זה, היא עצמה רוכשת עשרות אלפי כלי רכב מזהמים. רכבי הבנזין הם הגורם העיקרי לזיהום האוויר, ומספרם מטפס משנה לשנה. היתרון ביישום הצעת החוק כפול — הפחתה ניכרת בפליטת מזהמים וחיסכון של כ־50% בהוצאות המדינה על דלק".

     

    ח"כ גפני אמר: "החוק החשוב הזה הוא חלק מתהליך גדול יותר, שבו המדינה צריכה לעודד שינוי בהרגלי החיים לשם הפחתת זיהום האוויר. עלינו לשנות גישה, ליזום ולעודד יותר יוזמות שיועילו לסביבה, הן במוסדות המדינה והן בציבור בכלל".

     


    פרסום ראשון: 09.12.17 , 23:59