yed300250
הכי מטוקבקות
    לקוחות ליד משרד הנסיעות הסגור, אתמול | צילום: פינטו
    ממון • 12.12.2017
    עובדים זרים: "סוכן הנסיעות מכר לנו כרטיסי טיסה מזויפים"
    מאת איריס ליפשיץ־קליגר

    יותר מ־200 עובדים זרים שרכשו כרטיסי טיסה להודו ולפיליפינים טוענים כי סוכנות נסיעות שממנה רכשו את הכרטיסים הונתה אותם. העובדים מספרים כי רכשו כרטיסי טיסה מסוכנות נסיעות בתחנה המרכזית בתל־אביב כדי לבקר את משפחותיהם בחג המולד, וכשהגיעו לשדה התעופה גילו כי הכרטיסים שבידם אינם תקפים.

     

    "כל כך חיכיתי לחופשה הזאת כדי לטוס לראות את הילדים שלי בפיליפינים, אבל אני לא אזכה לראות אותם השנה", אמרה אתמול אנה, בת 37. "אני ועוד ארבעה חברים רכשנו כרטיסי טיסה לפיליפינים ושילמנו במזומן 1,070 דולר כל אחד. שלשום בערב, כשהגענו לשדה התעופה, הופתענו לגלות שהכרטיסים מזויפים ובכלל לא היינו רשומים על הטיסה. ניסינו ליצור קשר עם הסוכן אבל הוא לא ענה לטלפונים. בשדה פגשנו עובדים זרים שהיו אמורים לטוס להודו והם סיפרו שגם הם קנו כרטיסים אצל אותו סוכן וגילו שהכרטיסים מזויפים. לא יכולנו לעשות שום דבר וחזרנו הביתה. כשהגענו לתחנה המרכזית ראינו שמשרד הנסיעות סגור".

     

    אנה וחבריה פתחו קבוצה בפייסבוק, ובתוך כמה שעות הצטרפו לקבוצה יותר מ־200 עובדים שסיפרו שגם הם נעקצו על ידי אותה סוכנות. אחת מהן היא וילמה, בת 30 מהפיליפינים. "חסכתי דולר לדולר כדי לקנות כרטיס טיסה ולבקר את ההורים שלי, אבל עבדו עלינו. עכשיו אני לא יכולה לטוס כי אין לי כסף לקנות כרטיס חדש", סיפרה.

     

    למפגש שערכו אתמול העובדים הפגועים הגיע נציג מהשגרירות הפיליפינית. "הוא השגרירות אמר שכנראה לא נזכה לראות את הכסף שלנו בחזרה כי לא הבעלים של סוכנות הנסיעות לא עונה לטלפון ואולי כבר לא נמצאים בישראל", הוסיפה וילמה.

     

    העובדים הגישו אתמול תלונה במשטרה נגד סוכן הנסיעות. "הלך כל הכסף", אמר בצער פינטו, עובד מהודו. "בקהילה של העובדים הזרים כולנו משלמים במזומן כי אנחנו לא מחזיקים כרטיסי אשראי. אכלנו אותה".

     

    "ממון" ניסה ליצור קשר עם סוכנות הנסיעות אולם כל הטלפונים שהתקשרנו אליהם היו מנותקים.

     

    ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, אמר: "שוב עולה חשש להונאה של צרכנים, במקרה זה חובת הוצאת רישיון סוכן נסיעות מורשה לכל מי שעוסק בתחום. אנו קוראים לצרכנים לגלות אחריות ולבחון היטב ממי קונים כל מוצר או שירות".

     


    פרסום ראשון: 12.12.17 , 19:37
    yed660100