רביעי 21 באוגוסט 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: זהר שחר
    ממון • 24.12.2017
    המטרונית שוב מצטיינת, ומי המפתיעה?
    חברות התחבורה הציבורית שיפרו את ציוניהן בביקורת החצי שנתית של משרד התחבורה • דן באר–שבע זינקה מהמקום האחרון לחמישי
    אודי עציון

    חברות התחבורה הציבורית הקטנות שוב שזכו לציונים הגבוהים ביותר בדוח הבקרה של משרד התחבורה לפעילות החברות במחצית הראשונה של 2017. מנגד, כל החברות, כולל דן ואגד, השיגו ציונים טובים יותר מאשר במחצית השנייה של 2016, בתקופה של גידול משמעותי במספר הנוסעים באוטובוסים.

     

     

    ב־3 מקומות הראשונים נמצאות שתי חברות קטנות מאזור נצרת: "נסיעות ותיירות" ו"שא.א.מ", ו"גלים" מאזור רהט. מבין החברות הגדולות דורגה שוב ראשונה "דן צפון", המפעילה את המטרונית בחיפה. יצוין שהיא נהנית מתשתית כבישים נפרדת, כמו לרכבת, מה שמונע היתקלות בפקקים והפרעות לתנועה, ונהגיה לא נדרשים לגבות כסף מהנוסעים, שמשלמים במכונות תשלום בתחנות.

     

    במקום החמישי והגבוה דורגה "דן באר־שבע", שהחליפה את מטרודן ודורגה אחרונה בדוח הקודם. "דן בדרום", הפועלת בעוטף עזה, אשקלון, נתיבות, קריית־גת והמועצה האזורית אשכול, שהחלה לפעול בשנה שעברה דורגה רק במקום ה־11 אך הציגה את השיפור הגדול ביותר בציון התפעולי שלה. מספר הנוסעים באשכולות החברה עלה מ־8 מיליון בתקופת "אגד תעבורה" ב־2015 ל־16 מיליון עם תחילת פעילותה ב־2016 והשנה היא תסיים עם 20.5 מיליון.

     

    למרות שיפור בפרמטרים התפעוליים, רוב החברות הגדולות ירדו בדירוג: אגד ירדה ממקום 11 ל־13, "מטרופולין" מ־6 ל־10, ו"קווים" מ־5 ל־7. אגד תעבורה, הפועלת באזור ירושלים, נתניה ואשדוד, ירדה ממקום 4 ל־9. שיפור נרשם במטרופולין שעלתה ממקום 10 ל־6 . "ג'י־בי טורס" ו"סופרבוס" נועלות את הטבלה.

     

    משרד התחבורה בודק את החברות באמצעות שתי חברות בקרה חיצוניות. הן בודקות אם האוטובוסים יצאו למסלול המתוכנן, אם איחרו, אם עצרו בכל התחנות, ואיך התנהגו הנהגים. במקביל נבדקים ניקיון האוטובוסים והתחנות, איכות השילוט ותלונות נוסעים.

     

    בין הבעיות הנפוצות שמעלה הדוח: עלייה בשיעור הנסיעות שלא בוצעו ל־1.3%, אי־הקפדה על עצירה בתחנות ועל ביצוע המסלול לכ־0.8% מהנסיעות, ול־2% במספר הנסיעות שבהן לא הוצג כראוי מספר הקו. מנגד נרשמה ירידה במספר האיחורים, ל־1.4% מהנסיעות. גם השנה לא מצא עדיין משרד התחבורה דרך לשלב בבדיקה את רכבת ישראל, שנוסעיה מתלוננים תדיר על צפיפות ואיחורים.

     


    פרסום ראשון: 24.12.17 , 19:55