מכונית בשבוע: שברולט טראקס (2018־2013)
קבוצה: ג'יפונים.
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ־68 אלף שקל ל־1,800 סמ"ק 2013, ועד 133 אלף שקל ל־1,400 סמ"ק טורבו חדש 2018 (לוי יצחק).
תעודת זהות: ג'יפון קטן ראשון של שברולט, שמיוצר בחטיבה הקוריאנית שלה. תאום לאופל מוקה ומבוסס על פלטפורמת הסופר־מיני של ג'נרל מוטורס.
פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1,800 סמ"ק (140 כ"ס) או 1,400 סמ"ק טורבו (140 כ"ס גם כן). גיר אוטומטי, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 158־180 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 14 מ־15. הישג טכנולוגי, ג'יפון קטן שמזהם כמו ג'יפון גדול.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ו־6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט, ללא מערכות בטיחות אקטיביות. חלק נמכרו עם מערכות מובילאיי.
שמירת ערך: ירידת ערך של כ־15% בממוצע אצל לוי יצחק, השוק מפחית עוד 10%־15%. כמעט כל המתחרים מפסידים פחות.
מה לבדוק לפני שקונים: תא הנוסעים המקורי לא הכי איכותי, אבל אין בעיות קריטיות. ניצל מהגיר האוטומטי הבעייתי שהותקן בעבר בדגמים אחרים של שברולט קוריאה.
למי הוא מיועד: למי שרוצה הכי הרבה רושם בהכי זול.
למה כן: עיצוב מרשים מ־2017, אבזור טוב ב־LT. תנוחת ישיבה גבוהה, תא מטען סביר (355 ליטר), ביצועים בטורבו.
למה לא: תא נוסעים זול בדגם שלפני מתיחת הפנים, בעיקר ברמת LS הבסיסית. מושב אחורי צר. רועש, לא זריז כמצופה ב־1,800 סמ"ק, לא חסכוני. נוחות בינונית בעיר.
למחפשי מציאות: האופל התאום איכותי ושקט יותר. סוזוקי קרוסאובר מרווח, זריז ואיכותי יותר. קיה ספורטאז'.
שורה תחתונה: בעיטה החוצה מול שער ריק.
ציון: ***