שובו של איש השוקולד
עודד ברנר, בעלי מקס ברנר לשעבר, יקים בארה"ב עם לנדוור רשת שתמכור קקאו במגוון טעמים
שותפות מתוקה: רשת בתי הקפה "לנדוור" חתמה על הסכם שותפות עם השוקולטייר עודד ברנר, היזם והפנים של רשת בתי השוקולד "מקס ברנר" (האיש הקירח בלוגו של הרשת)' שכבר אינה בבעלותו, וביחד הם יקימו במנהטן רשת חדשה, "בלו סטרייפס". הרשת תתמחה בקקאו ובפרי הקקאו האקזוטי, שנחשב לסופר־פוד ויוצע במגוון טעמים כמשקה אנרגיה.
בנוסף יימכרו במקום לראשונה כדורים של פולי קקאו גרוסים לבית, שבגירוד ובבישול עם חלב או מים נותנים טעם של שוקו משופר. ברנר אמר ל"ממון": "אני הראשון בעולם שעושה שימוש בבשר פרי הקקאו, ולא בפולים בלבד. זהו קונספט קל וזול לתפעול". במקום יוצעו גם משקאות רגילים, קפה, תה ומאפים. במקביל, ברנר נותן ייעוץ קולינרי ללנדוור בארץ במטרה להפתיע את קהל בתי הקפה בחדשנות שלו. ברנר: "אני עושה להם טוויסטים מגניבים על משקאות ומשקאות בריאות".
הסניף הראשון של בלו סטרייפס ייפתח בהשקעה של 500 אלף דולר במארס בגריניץ' וילג' בניו־יורק, ברחוב 13, מול בתי הספר לעיצוב "פרסונס" ו"ניו־סקול". הכוונה לשכפל את הסניף לרשת עם זכיינים בכל העולם. ברנר: "מדובר בקונספט קליל ומהיר בשירות עצמי. השם 'פסים כחולים' הוא על שם האריזה הראשונה שעיצבתי למוצרי השוקולד שלי. חזרתי אז מהתמחות בפריז והושפעתי מהעיצוב של ז'אן פול גוטייה. כשהרשת תגדל לנדוור תתרום לה את הידע הניהולי המדהים שלה".
ברנר הכחיש את הידיעות לפיהן יקים רשת בתי קפה בארה"ב בשותפות עם קפה "אילן'ס". הקמת הרשת החדשה התאפשרה הודות לסיום 5 שנות צינון שברנר התחייב להן בחוזה שחתם עם קבוצת שטראוס, לאחר שרכשה את רשת מקס ברנר מידיו, העבירה אותו לניו־יורק, שבה הוא מתגורר עם משפחתו, והטילה עליו את פיתוחה בחו"ל. לימים התגלע סכסוך בין ברנר לשטראוס. הוא נתבע על תחרות ונאלץ להקפיא את כל פעילותו ל־5 שנים. ברנר אמר כי מאז השקת מקס ברנר בניו־יורק הוא עדיין מחזיק בקשרים ובמוניטין שיעזרו לו ליחצן את הרשת החדשה.
לנדוור, שבבעלות אורן מאור, עופר קורן, ניר כספי ויריב לרנר, פרצה בשנה האחרונה לחו"ל כשהקימה סניף ראשון בטורונטו, קנדה. בשבוע הבא תפתח הרשת את הסניף בבוסטון, ליד האצטדיון ברחוב בייקון 900. כעת בוחנים ברשת הקמת סניף ראשון באירופה. בישראל פתחה לנדוור השנה 11 סניפים והייתה בין רשתות הקפה היחידות שצמחו.
ברנר: "לנדוור תצליח בגדול בארה"ב כי היא מביאה חידוש בקטגוריה של קז'ואל דיינינג, המיושנת בארה"ב. כשפתחתי את מקס ברנר בארה"ב לפני 15 שנה והצעתי ארוחת בוקר ישראלית, האמריקאים רצו רק אומלט ובייקון. כיום הכל השתנה. אפילו האמריקאי השמרן נחשף לשינויים: שקשוקה בעיניהם היא סופר־פוד בריאות, והיא גם טעימה".

