עולה שלב: פלאפון תתרחב למרכזי הערים
בזמן שהמתחרות הגדולות שלה מתפשטות לטלוויזיה, בפלאפון יקימו את "פלאפון בעיר" • הרשת תתבסס על חנויות סלולר פרטיות במרכזי הערים ותציע שירותים שונים • התכנון: 100 חנויות עד סוף השנה
מפעילת הסלולר פלאפון משיקה רשת חנויות סלולר חדשה במודל ייחודי, השואבת את שמה מרשתות המזון הגדולות - "פלאפון בעיר".
חנויות אביזרי הסלולר בישראל מתחלקות כמעט שווה בשווה בין רשתות עצמאיות לבין חנויות פרטיות. "פלאפון בעיר" תתבסס על חנויות סלולר פרטיות קטנות, הממוקמות במרכזי ערים, ברחובות ראשיים ובמרכזי קניות שכונתיים. החברה תמתג ותעצב את החנויות הללו מחדש במודל "משווק מורשה", ותעניק להן תמיכה כלכלית ומקצועית.
ב"פלאפון בעיר" ניתן לרכוש מכשירי סלולר ואביזרים לטלפון, לקבל שירותי מעבדה ותיקונים, וכן להצטרף לרשת או לרכוש בה חבילות סלולר ייחודיות, כמו חבילות חו"ל או כרטיסי פריפייד. מצד שני, בעלי החנויות ימשיכו למכור ולתקן בהן גם אביזרים ומכשירים שאינם מיובאים על ידי פלאפון ואינם נתמכים על ידה.
בשלב ראשון ימותגו 35 חנויות ב־20 ערים, ועד סוף 2018 מתוכננת פריסה של 100 חנויות. בכך למעשה הופכת פלאפון לרשת ההפצה הגדולה בישראל, עם יותר מ־500 נקודות מכירה ברחבי הארץ.
לדברי דגנית קרמר, סמנכ"לית חטיבת לקוחות פרטיים בפלאפון, החברה תספק לחנויות "גב" מלא, כולל תמיכה במלאים ובחלקי חילוף, וגם הכשרות מקצועיות ייחודיות למוכרים. מבחינת בעלי החנויות מדובר בחיזוק לחוסנו הכלכלי של העסק, בזכות שיתוף הפעולה עם חברה גדולה.
מתחרותיה הגדולות של פלאפון בשוק — סלקום ופרטנר — נכנסו באחרונה לפעילות נמרצת בתחום הטלוויזיה באינטרנט, שאמורה לפצות אותם על הירידה התלולה בהכנסות מתחום הסלולר. בגלל היותה חלק מקבוצת בזק, שעליה מוטלות עדיין מגבלות ה"הפרדה המבנית" - פלאפון מנועה מלהציע פתרון כזה (למשל, בשיתוף עם YES), והיא נאלצת לשפר ביצועים בתחום ההפצה והשיווק כדי לייצר מקורות רווח חדשים. בנוסף ל"פלאפון בעיר", לחברה שיתופי פעולה עם רשתות קרביץ, באג, וואלה, וצומת ספרים, ולאחרונה גם בריקושט — בכולן היא נמכרת גם תחת מותגים ייחודיים. על פי דוחות החברה־האם בזק, בזכות הפעילות הזו הצליחה החברה להגדיל את שיעור הלקוחות החדשים ולצמצם את הנטישה.
מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, הגדיר אתמול את המהלך כ"לא פחות ממהפכה צרכנית, שהופך את פלאפון לרשת הזמינה ביותר עבור לקוחותיה".

