הקרב על הסטייק

ה"מינוט סטייק" רק נכנס לשוק וכבר מתחיל לעורר סערה • חברת בלדי, שהשיקה את המוצר לראשונה, טוענת כי מתחרותיה משתמשות בקמפיין שלה כדי לקדם מוצר מתחרה במחיר זול יותר

חברת בלדי הותיקה, העוסקת בייבוא ומכירת בשר, הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה כנגד מתחרותיה, קבוצת המזון נטו מלינדה סחר וחברת טיבון ויל, מקבוצת נטו. במוקד הסכסוך: סטייק פרוס דק וטענתה של בלדי לתחרות "דורסנית, פרועה ובלתי הוגנת" מצד מתחרותיה.

 

בלדי ביקשה במקביל מבית המשפט להוציא צווי מניעה כנגד נטו וטיבון ויל, שיורה להן לחדול מכל שימוש לרבות מכירה, שיווק ופרסום של מוצרים הכוללים את השם "מינוט סטייק" או "סטייק דקה" וכן להוריד מהמדפים את כל המוצרים הכוללים את השם "מינוט סטייק".

 

המתחרה: "אל גאוצ'ו מינוט סטייק"
המתחרה: "אל גאוצ'ו מינוט סטייק"

 

במסגרת הבקשה טוענת בלדי בפני בית המשפט, באמצעות עו"ד גיא קדם, כי ב־9 בנובמבר העלתה קמפיין פרסומי חדשני, גדול ויקר תחת הכותרת: "יש לך דקה? תכין מינוט סטייק". מטרתו של הקמפיין הפרסומי היא להחדיר לשוק מוצרי בשר "מינוט סטייק" מתוצרת בלדי. מדובר על מוצר בשר חדש מסוג נתחי סטייק פרוסים דק מאוד המיועדים לצלייה ביתית במחבת ומוכנים תוך כדקת צלייה אחת. יודגש כי מדובר על מוצר בשר שלא היה קיים ולא היה מוכר קודם לכן בשוק הקמעונאי. "מוצר חדשני זה מאפשר לכל אחד להכין נתחי סטייק בצלייה על מחבת במטבח הביתי", נטען.

 

לטענת בלדי, "המתחרות ראו כי טוב ועוד בטרם יבשה הדיו על הקמפיין הפרסומי הן אצו רצו, 'התלבשו' על אותו קמפיין שעורכת בלדי והחלו להחדיר לשוק הפרטי, על גב הקמפיין הפרסומי של בלדי, מוצר מתחרה בשם "אל גאוצ'ו MINUTE STEAK מינוט סטייק". חוסר תום הלב של המתחרות כה חריף שהן אפילו משווקות ומוכרות את המוצר באותו מקרר, בצמוד למוצר המקורי, במחיר מופחת. באופן זה, הקמפיין הפרסומי של בלדי, שעליו שילמה סכומי עתק, מושך את הצרכן לרכוש מוצר סטייק פרוס דק להכנה בדקה של בלדי, ובעודו ניגש למקרר הבשר הוא רואה - צמוד למוצר המקורי של בלדי — את המוצר של נטו שבאופן בולט נמכר במחיר נמוך יותר", נטען.

 

בלדי טוענת כי המוצר של המתחרות נמכר ב־24.90 שקל, לעומת המוצר של בלדי שנמכר ב־34.90 שקל. "למרות שמשקל המוצר המפר הוא מופחת (250 גרם לעומת 300 גרם של בלדי) אריזת הפלסטיק של המוצר המפר זהה בגודלה לזה של המקורי", נטען. עוד טוענת בלדי כי "ב־8 בנובמבר הגישה בקשה לרישום סימן מסחר 'מינוט סטייק, סטייק דקה' והנה ראו איזה פלא — ממש בסמוך לאחר מכן אצה רצה נטו וב־3 בדצמבר הגישה גם היא בקשה לרישום סימן מסחר הכולל את המילים 'מינוט סטייק'. שתי הבקשות עדיין תלויות ועומדות אצל רשם סימני המסחר", נאמר.

 

השופט יעקב שפסר קבע כי "נראה כי אין מקום (ואף לא נתבקש) מתן צו זמני במעמד צד אחד. מתבקשת תגובת המשיבות בתוך 7 ימים".

 

מנטו נמסר: "התביעה טרם התקבלה במשרדנו. לכשתתקבל נגיב בהתאם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים