ג'יפון עם פלפל

דגם הטורבו החדש של הטוסון מעניק לג'יפון את הביצועים שחסרו לו, אבל מתפשר בבטיחות

כבר כמה שנים שקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון התאומים מנהלים ביניהם קרב ראש בראש על אהדת הנהג הישראלי. ספורטאז' הצליח למכור יותר, אבל טוסון לא נותר הרבה מאחור. כעת הג'יפון של יונדאי סוגר עוד פינה מול זה של קיה, כאשר הגיעה לארץ גרסת ה־1,600 סמ"ק טורבו בנזין 4x4 שלו, שקיימת כבר בהיצע של קיה מזה שנתיים.

 

מדובר בגרסת־על: היקרה בהיצע, 183 אלף שקל, החזקה בהיצע (177 כ"ס) וכעת היחידה בהיצע עם הנעה כפולה ולא רק קדמית. העיצוב הנאה לא השתנה, אחד היתרונות שיש ליונדאי על פני הקיה, אבל תא הנוסעים מאובזר היטב. יש חלון שמש פנורמי, ריפודי עור למושבים, מושב נהג בעל כוונון חשמלי, לצד אבזור שיש גם בגרסאות הזולות יותר, כמו יציאת מזגן חשובה למושב האחורי, צג מולטימדיה 8 אינץ' עם מערכת הקונקטד של יונדאי ישראל, הכוללת רדיו אינטרנטי, אינטרנט אלחוטי, אפליקציות כמו ווייז וחניה, ועוד.

 

 

תא הנוסעים נאה ומרווח, ובגרסה הזו גם איכותי יותר. גם תא המטען גדול, 488 ליטר נפחו.

 

מה שמפתיע לרעה הוא האבזור הבטיחותי: נדיר כבר למצוא היום כלי רכב במחיר הזה ללא מערכת בלימה אוטונומית וללא בקרת שיוט אדפטיבית. שתיהן אגב מוצעות בדגם לרוכשים בחו"ל. אפילו בג'יפון החדש והזול ב־50 אלף שקל שהשיקה יונדאי ישראל לאחרונה, "קונה", יש בלימה אוטונומית חשובה. לפחות יש תיקון אקטיבי של סטייה מההגה, ומערכת אוטומטית להנמכת אורות גבוהים כאשר מגיע רכב ממול.

 

העניינים משתפרים כשלוחצים על הגז. דגמי ה־1,600 וה־2,000 סמ"ק נטולי הטורבו הם כלי רכב די כבדים. הטורבו, לעומת זאת, זריז משמעותית, גם בתאוצה מהמקום וגם בעקיפות, שם הוא רושם פחות מ־7 שניות בתאוצה מ־80 ל־120 קמ"ש. לא רק המנוע מסייע כאן, אלא השידוך שלו לתיבה רובוטית כפולת מצמדים. צריכת הדלק בנסיעת המבחן, 9.7 ק"מ לליטר, הייתה סבירה יחסית למאמצים.

 

ההנעה הכפולה מסייעת בעיקולים, שם הרכב הגדול והכבד (1.6 טון) מתנהג כמו רכב גדול פחות. יש גם קצת יכולת שטח, שמוגבלת בעיקר בגלל מרווח הגחון הצנוע במושגי 4x4, עם 17 ס"מ בלבד. עם זאת, בנהיגה עדינה מצליחה מערכת ההנעה להתמודד גם עם בוץ וקצת הצלבות. גרסת קיה המקבילה מתקשה בחולות הקיץ היבשים, והגיר שלה נוטה להתחמם ולהיעצר. מזג האוויר החורפי לא איפשר בדיקה זהה לטוסון.

 

בשורה התחתונה - הטוסון טורבו הוא תוספת מוצלחת למגוון, עם אבזור ותמורה טובה למחיר יחסית לג'יפונים מקבילים. כאשר האבזור הבטיחותי שלו ישודרג למה שמתחיל להיות הסטנדרט כיום, הוא יהיה גם קנייה מוצלחת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים