yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: ניר בן זקן
    ממון • 11.01.2018
    עקיפה מפתיעה
    גולף המשפחתית, שהתרגלה לנצח בכל מבחן השוואתי, לא יכלה הפעם לדור השלישי החדש של יונדאי i30 • איכויות הנסיעה ומערכות הבטיחות עשו את ההבדל
    אודי עציון וניר בן זקן

    פולקסווגן גולף היא מייקל ג'ורדן, אוסיין בולט או מייקל פלפס של תעשיית הרכב. כבר כמעט 4 עשורים וחצי היא קנה המידה של אחת מהקטגוריות הפופולריות והתחרותיות ביותר באירופה, משפחתית האצ'בק 5 דלתות, ואף המכונית הנמכרת ביותר ביבשת. הגולף הנוכחית, הדור השביעי בשושלת, ניצחה כל מבחן השוואתי שערכנו מול כל מתמודדת, וזה הרבה יותר ממרשים כשזוכרים שמדובר במכונית שהוצגה לפני 5 שנים וחצי, ושהיורשת שלה תיחשף בשנה הבאה.

     

    כמה מהמתחרות הבולטות של הגולף בשוק הישראלי, כמו פורד פוקוס, מאזדה 3 וטויוטה אוריס, יגיעו גם הן בשנה הבאה בדגמים חדשים לגמרי. ועל הונדה סיוויק החדשה כבר הספיקה הגולף לגבור אצלנו. אבל דור חדש, שלישי, של יונדאי i30, כבר כאן. יש לו מעצב גרמני, וכבר ממבט ראשון ברור שהקוריאנים, כמו שאר המתחרים, הולכים על הראש של הגולף. האם הפעם הם הצליחו?

     

    עיצוב ותאי נוסעים

     

    הגולף עדיין נראית מכובדת ואלגנטית בזכות העיצוב המזוהה כל כך. ה־i30 מודרניות יותר ובעלת מראה דינמי. תא הנוסעים של הגולף שומר על מעמדו כסמן ימני בכל הקשור לאיכות חומרים, וזאת למרות צבע שחור קודר השולט בתא. המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירים בעוד גלגל הגה אופקי מדי פוגע בתנוחת הנהיגה ומתגי השליטה על ההגה דורשים הסתגלות.

     

    צילום: ניר בן זקן
    צילום: ניר בן זקן

     

     

    למרות שימוש בצבעים בהירים, ה־i30 עדיין לא איכותית כמו הגולף, בעיקר בגלל פלסטיק מחוספס ונוקשה בחלק מהמקומות. המושבים שלה מצוינים, גם בנוחות וגם בתמיכה ומאפשרים מציאת תנוחת נהיגה בקלות. יש גם יותר תאי אכסון כמו בגב המושבים הקדמיים ותא למשקפיים והתפעול פשוט יותר במתגי השליטה מההגה, בצג הגדול של בקרת האקלים ובמיקום הגבוה של מסך המגע.

     

    למרות שלגולף בסיס גלגלים קצר יותר (2.62 מטר לעומת 2.65) היא מעניקה לשני נוסעים מבוגרים מרווח רגליים מעט טוב יותר ומרווח ראש עדיף משמעותית, אך נוסע שלישי יסבול מתעלה גבוהה. מיקום הספסל האחורי ב־i30 גבוה יותר ועל כן הגישה אליו נוחה יותר, אך זאת על חשבון מרווח הראש המוגבל. לשתיהן פתחי מיזוג נפרדים לנוסעים מאחור.

     

    תא המטען של ה־i30 בעל נפח מעט גדול יותר (395 ליטר לעומת 380), אך הוא פחות שימושי משל הגולף שנהנית ממפתח רחב יותר, מתאים בצדדים ומגלגל חלופי בגודל מלא לעומת קטן ביונדאי.

     

    אבזור ובטיחות 

    גרסאות הבסיס של שתיהן (130 אלף שקל ליונדאי, 132 אלף לפולקסווגן) מצוידות במסך מגע בגודל 8 אינץ' עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו־Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקים קלים 15 אינץ' בפולקסווגן ו־16 אינץ' ביונדאי. ה־i30 כוללת בגרסת הבסיס גם מצלמת נסיעה לאחור, בעוד הגרסה הבכירה (136 אלף שקל) מוסיפה חלון שמש, מושב נהג מתכוון חשמלית מפתח חכם, משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון וחישוקי 17 אינץ' קלים. ליונדאי יתרון בגזרת המולטימדיה, עם מערכת הקונקט המתקדמת יותר, שכוללת רדיו אינטרנטי ואינטרנט אלחוטי ליושבי הרכב, שאין בגולף.

     

    מבחינת בטיחות לשתיהן 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על עירונות נהג. ל־i30 יש גם התראת סטייה מנתיב ושטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) מקורית. לגולף מערכת התראת סטייה מנתיב של מובילאיי, בהתקנה מקומית.

     

    יחידות הנעה וביצועים

     

    אחרי שפולקסווגן דחפה את תיבות ההילוכים הרובוטיות כפולות המצמדים, DSG כפי שהיא נקראית בשורותיה, הצטרפה גם יונדאי עם תיבה זהה ונקווה שללא התקלות מהן סבלה ה־DSG עד כה. לשתיהן מנועי טורבו־בנזין 1,400 סמ"ק, ליונדאי עם 140 כ"ס, לפולקסווגן רק 125 כ"ס בגרסת הבסיס – גרסת 150 כ"ס מאובזרת יותר מוצעת בתוספת 12 אלף שקל. למרות יתרון ההספק הקוריאני, הגולף כפתה תיקו במבחני התאוצות והציגה יתרון ברור בצריכת הדלק עם 12.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן המאומץ, לעומת 11.4 קמ"ל ל־i30. שתיהן לא יתקשו לשפר את הנתונים ב־10%־20% בנהיגה יומיומית רגועה. מנגד, יחידת ההנעה ביונדאי נעימה וחלקה יותר ומערכת עצור־סע בגולף ממהרת לדומם את המנוע ומאחרת להניעו מחדש.

     

    נוחות והתנהגות

     

    בהתאם לטעם קהל היעד האירופאי, לשתיהן איכויות נסיעה גבוהות. מבחינת הנוחות לגולף יתרון בבידוד שיבושים קטנים במהירות נמוכה בזכות צמיגים בעלי חתך גבוה, אבל היא מתמודדת פחות טוב עם מפגעים קשים יותר הנפוצים באספלט הישראלי. ה־i30 מספקת נוחות עדיפה, הן בספיגת בורות וחריצים גדולים ובעיקר בשמירה על ריסון המרכב ברצף שיבושים ובמהירות גבוהה. הקוריאנית גם מבודדת טוב רעשי מנוע (תודות לסל"ד מעט נמוך יותר בשיוט) ורוח מהגרמנית, אך אוושת הצמיגים מודגשת יותר בקוריאנית.

     

    היתרון הגדול ביותר של ה־i30 הוא ביכולת הדינמית, עם זוויות גלגול צנועות יותר, נכונות טובה יותר של החרטום לשינויי כיוון ואחיזה גבוהים יותר. גם להגה משקל טבעי והוא מרגיש מדויק. הגולף מעט רוכנת יותר בפניות היא אוחזת מעט פחות טוב (חלק מכך באשמת הצמיגים) וגם ההגה מרגיש מעורפל יותר. לגולף יתרון בהורדת כוח יעילה יותר ביציאה מפנייה תודות למערכת אלקטרונית (XDS) המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה.

     

    סיכום

     

    גם כשהמחליפה שלה כבר נראית באופק, פולקסווגן גולף היא עדיין אמת המידה בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים, ובמבחן הפגינה ביצועים טובים, צריכת דלק מרשימה ואיכויות נסיעה גבוהות. במשך השנים האחרונות קמו לגולף מתחרות שהתעלו עליה בתחום מסוים, אבל לא כחבילה כוללת, מה שה־i30 החדשה מצליחה לראשונה לעשות. תא הנוסעים הקוריאני מאובזר יותר ומרווח לא פחות, הביצועים דומים ובעיקר אלו הן איכויות הנסיעה הגבוהות יותר ומערכות הבטיחות המתקדמות יותר.

     

    הניצחון של יונדאי i30 במבחן הוא בנקודות, אבל בהתחשב במתחרה המיוחסת מדובר בניצחון גדול ומפתיע.

     

    יונדאי i30

     

    מנוע: טורבו־בנזין, 1,353 סמ"ק

     

    הספק 140 כ"ס ב־6,000 סל"ד, מומנט 24.7 קג"מ ב־1,500 סל"ד

     

    תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים, הנעה קדמית

     

    ביצועים (יצרן): 9.2 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 205 קמ"ש מהירות מרבית, 18.2 ק"מ לליטר

     

    בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטיה מנתיב, שטח מת וערנות נהג

     

    אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

     

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 136 אלף שקל (130 אלף שקל)

     

    דירוג בטיחות:

     


    פרסום ראשון: 11.01.18 , 17:40
    yed660100