"משגע אותי כשאני רואה נערות בנות 15 שרוצות להיראות בנות 25 "
בגיל 15 יש לה בלוג אופנה שמושך כ־10,000 כניסות ביום וערוץ יוטיוב שצובר מיליוני צפיות, ליין כובעים לוהט וחשבון אינסטגרם עם כ־200 אלף עוקבים. רגע לפני שהיא מסתערת על מסכי הטלוויזיה וחנויות האפליקציות, מספרת כוכבת הרשת קים אור אזולאי איך מוצאים זמן ללימודים, לחברות, ואפילו לאהבה
כשכוכבת הרשת קים אור אזולאי הגיעה לגיל חמש, היא הייתה חייבת לקחת קצת זמן לעצמה. "אמא מספרת שבאחד האודישנים חטפתי עצבים וזה היה הרגע שבו היא החליטה לעשות הפסקה ולהכניס אותי לכיתה א' בשקט. אני זוכרת שאמרתי לחברים שלי: 'נתנו לי חופש מהעבודה'".
היה זה אירוע נדיר למדי בחייה של פצצת אנרגיה בלתי מתכלה, שעובדת מאז שהיא זוכרת את עצמה, ובעצם, עוד לפני כן. "אני אוהבת את המצלמה מגיל אפס", היא מספרת. "כשיש את זה לילד ההורים מיד קולטים. בגילאי שנתיים־שלוש אמא שלי הייתה רצה איתי לאודישנים בתקווה שיגלו אותי, שילהקו אותי למשהו, שאשתתף בפרסומות. בשטח, היא גילתה שבעולם הזה בגילאים הללו צריך קשרים וזה לא כזה פשוט. אז היא החליטה לשחרר, להרפות. בשלב מאוחר יותר, כשהייתי בכיתה ה', אחותי הלכה עם הכיתה שלה לתוכנית 'ששטוס' בערוץ הילדים. באותה תקופה הגיע פורמט חדש לערוץ, 'הבנים והבנות'. המלהק קלט אותי בקהל של 'ששטוס', סימן אותי, עברתי מאודישן לאודישן, וכשקיבלתי את התפקיד הוכתרה בהצלחה ההזדמנות הראשונה שלי להיכנס לתודעה של הציבור".
חיים (43) ורויטל (38) אזולאי מראשון־לציון, בעלי חברה לבידוד וציפויים, הם הורים לארבעה - קורל (17), קים אור (15), קורן (13) וקייל (8). בכל יום בשעה 12:00 עוזבת רויטל את בית העסק הסמוך לביתם ועוברת למשרה העיקרית שלה - ניהול היומן והפעילות של בתה, אושיית אופנה ותופעת יוטיוב ואינסטגרם ויראלית, שהיא גם תלמידת כיתה י' מצטיינת.
"אמא שלי היא הכל", מפרטת קים אור. "יש לי עסק לכל דבר ועניין והיא מנהלת את העסק הזה. יש סוללה של אנשים שמובילים אותי קדימה, כמו היחצן שלי, נתנאל, והסוכנות 'שרית ולורנס', שסוגרים את ענייני הכספים וההחלטות לגבי הקמפיינים, אבל אמא מרכזת את הכל. היא המחליטה והתומכת והיא זו שמתרגמת לי את הדברים ובודקת אם אני מעוניינת בכל מהלך. היא מדברת את השפה שלי. פעם בר רפאלי אמרה שאין מישהו שיעזור לאינטרסים שלך יותר מאמא שלך, והיא צדקה. אני מעריצה את הדרך שלהן, כי מי שנמצא בעולם הזה ומתפרסם לא נמצא כאן בטעות. אמא שלי לומדת מציפי איך היא שם בשביל הבת שלה, עוטפת ומגינה, חממה, והאבא והאחים תומכים, שזה מאוד חשוב. מכל זה אנחנו לוקחות השראה וכל השאר זה אני ומה שאני מביאה נטו".
התאהבתי במדיה
כשהאינסטגרם היה בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו בארץ לקים כבר היה חשבון פעיל, וההשתתפות בתוכנית "הבנים והבנות" העלתה את מספר העוקבים שלה. "הייתי רק בת עשר וכבר קלטתי שיש משהו באינסטגרם וששווה להשקיע בו. גם התאהבתי במדיה, זיהיתי שהעולם הולך לשם. מגיל תשע היו לי גם סנאפצ'ט וטוויטר, לפני שמישהו בכלל ידע מה זה. בהתחלה היו מתקשרים אליי עם הצעות עבודה ופרסום אצלי בעמוד עבור סכומים קטנים, אבל זה היה הישג מבחינתי. למשל, אחת מההצעות הראשונות שהגיעו אליי הייתה קמפיין מובילי רשת של לי קופר".
החשיפה המשמעותית הבאה שלה הייתה בתוכנית השנויה במחלוקת "מתבגרים", גם היא בערוץ הילדים. "שם דיברנו כמה נערים ונערות על גיל ההתבגרות", היא משחזרת. "זו הייתה סדרה שעוררה סערה בתקשורת והגיעה אפילו לכנסת, כי היו הורים שהתנגדו לפתיחות שהייתה שם. דיברנו על עובדות קיימות, על המציאות, ואני שמחה שהייתי חלק מזה ובעצם הפכתי לחלק מהמשפחה שנקראת ערוץ הילדים. בדיעבד, יצא טוב שלא התפרסמתי קודם, כי קיבלתי בשנים הראשונות בסיס טוב ללימודים".
והיום את לא מרגישה שהפרסום בא על חשבון הלימודים?
"תמיד משהו יבוא על חשבון משהו. אני מנסה לחגוג על הכל ולהקדיש גם לחיי החברה שלי ויש לי זה שנה גם חבר, בשם יואב".
לא כל כך רואים אותו בתמונות שלך.
"נכון. הוא ממש לא אוהב להצטלם ויש לנו אולי חמש תמונות ביחד שפורסמו. אם זה היה תלוי בי, היו לפחות 365 תמונות. הוא בן 17 מהרצליה. פגשתי אותו ביום הולדת וגיליתי שיש לנו המון חברים וחברות משותפים. זה לא פשוט בכלל. הוא לא מהעולם הזה של הפרסום והבידור וכשאתה לא שם, אתה לא מצליח להבין את האינטנסיביות הזו, שאני כל יום, כל הזמן, עובדת, ואת ההשלכות של זה, שצריך לפתוח יומן כדי להיפגש ולא יכולים להיות ספונטניים. הוא יודע שרק בשישי־שבת אני חופשייה באמת למשפחה. מצד שני, יש יתרון ענק בכך שהוא אנונימי ולא בתעשייה, כי כשאני מגיעה אליו זה כמו להיכנס לבועה השלווה והאמיתית של החיים, והוא מרגיע ואני מתנתקת מההמולה ויש בו המון טוב. כשכתבתי עלינו פעם אחת בבלוג, האתר קרס. כולם רצו לדעת הכל. ההצצה הזו לחיים מאוד חשובה לקהל שלי".
ואיך את עם זה?
"אני לא מכירה בכלל משהו אחר. הייתי ילדה קטנה כשהכל התחיל וזה חלק מהחיים שלי. מאז ומעולם זה מה שאני מכירה - להגיע לסט צילום, להתאפר, להסתרק, אקשן. זה מה שאני חיה. זה קיבל טוויסט עם הרשת, כי שם אתה הבוס של עצמך. הרי אני מחליטה איך ואם להתאפר, איך לסדר את השיער ובאיזו שעה לעשות את זה ומה להגיד. אני גם חושבת שיש לי השפעה ומשתדלת שהיא תהיה טובה".
את בלוג האופנה שלה פתחה כבר בגיל 12. "אנשים סביבי, ובעיקר העוקבים, שמו לב שאני פועלת עם דגש על אופנה ושעולם התוכן שלי הוא בעיקר בתחום הזה, ואמרו לי, 'למה שלא תפתחי בלוג?' אני כותבת את כולו לבד ופונה אל כל העולם, כי אני מתרגמת הכל בעצמי לאנגלית. יש לי בערך 10,000 כניסות ביום. כשנה לאחר מכן פתחתי את ערוץ היוטיוב שלי והוא תפס מהר תאוצה ויש לי במצטבר מיליוני צפיות. שם אני מעלה סרטונים על איך ליישם טרנדים אופנתיים - למשל, את טרנד הטום בוי - סרטונים מהחיים הפרטיים שלי ומה קורה אצלי ביומיום".
בעקבות הפופולריות העצומה שזכתה לה ברשת החליטה למכור מוצרים משלה, בעיקר קפוצ'ונים וכובעים, שהפכו להיות סימן ההיכר שלה. ליין הכובעים, המיוצרים בסין, הושק לאחרונה באירוע מתוקשר בגינדי TLV בשיתוף עם חברת האיפור "מאק" ובתוך פחות מיומיים נמכרו 75 אחוז מאלפי הפריטים שבמלאי. חשבון האינסטגרם שלה, שיש לו כ־200 אלף העוקבים, היה ונותר הערוץ השיווקי החזק ביותר של מוצריה.
זה לא מפחיד שכל הזוהר וההתלהבות של הנוער יחלפו כשתגדלו – את והם?
"אני לא חוששת ממציאות כזו, כי העוקבים שלי נאמנים וצומחים וגדלים איתי. אני מאמינה שאוכל לתת להם מענה ושהם ימשיכו לעקוב ולהיות איתי. אני מאוד מאמינה בקהל שלי. אני פונה לקהל צעיר כי קשה לאנשים יותר מבוגרים להודות בזה שהם עוקבים אחרי נערה בת 15, אבל כן יש לי קהל בני 35־30 והרבה הזמנות מכל קצוות הארץ".
אין קנאה סביבך, בכיתה למשל?
"אני מרגישה בעיקר פרגון ואני ילדה רגילה בבית הספר. לפעמים יש קצת מתיחות סביב הנושא של רווחים וכסף. זה גיל שבו רוצים להתחיל להרוויח ולא תמיד קל לכל החברות לראות שאני מצליחה ועובדת עם חברות גדולות, והן עם שכר מינימום. לא כולן מבינות שאני עובדת ממש בפרך. אני לא יודעת מה זה ללכת לחברה אחרי בית הספר סתם כי בא לי. אם אלך לחברה, זה משהו שמסונכרן שבוע מראש ביני לבין אמא שלי, כתוב ביומן, לרוב בגלל שיש מבחן ואנחנו רוצות ללמוד ביחד. כל ערב אמא שלי מודיעה לי מה קורה ביום שאחרי. אין דבר כזה משמרת של שמונה שעות. המשמרת שלי היא תמידית".
זך ורך
קים אור נבחרה לאחת מהאנשים המשפיעים ביותר ב־2017 בסיכומי השנה של חברת "רשת" ובקרוב תעשה גם צעדים ראשונים כשחקנית אחרי שלוהקה לסדרה "הסטייליסטית" ב"קשת" לצד אסי כהן, מיה דגן, עוז זהבי ואחרים. היא מובילה קמפיינים לצעירים של אדידס ושל מאק, "ואני יודעת שיש כאלו שהופתעו, כי אני הכי לא מהמתאפרות. אבל זה היופי, שאני מביאה משהו מאוד זך ורך ומראה לנערות שהן צריכות להיות מי שהן, נאמנות לעצמן. שיישארו עוד קצת ילדות ולא ימרחו את עצמן בצלליות כבדות, שאיפור זה לא קילו מייק־אפ וליפסטיק. אפשר לעשות את זה הכי עדין שיש ולא מתוך רצון לחקות אחרים. משגע אותי כשאני רואה נערות בנות 15 שרוצות להיראות בנות 25".
במסגרת עבודתה עם מאק נשלחה קים אור לסקר תצוגות אופנה בחו"ל, ואחד מרגעי השיא העולמיים שלה היה כשהאחיות קרדשיאן ראו אותה נועלת את המגפיים שלהן ושיתפו את התמונה אצלן בעמוד ("נוספו לי רק 4,000 עוקבים אולי"). היא הייתה פרזנטורית רשת של מותג האופנה TNT ועיצבה עבורו שתי קולקציות קפסולה, כשבהשקה עמד לצידה השחקן, הדוגמן וידיד הנפש עומר חזן. לאחרונה העלתה גם אפליקציית סטיילינג, "קימסטא", שדרכה אפשר לשלוח אליה תמונה ולקבל ייעוץ סטיילינג אישי לשדרוג הלוק, בין השאר. בבית הספר הווירטואלי לאינסטגרם שייפתח בקרוב, "אינסטאסקול", קים אור מיועדת לכהן כמרצה בכירה.
מה דעתך על מפורסמים שקונים עוקבים ולייקים?
"זה מצחיק וזה לא לעניין, כי ברגע האמת, במה שנקרא המאני טיים, מה יוצא להם מזה? מה שחשוב זה שמי שעוקב אחריך נמצא שם בחיים האמיתיים, מגיע לאירועים, קונה, מעורב".
אז מה התוכניות להמשך?
"חשוב לי שהקולקציה שלי תגדל, שאוציא עוד מוצרים ושהעסק שלי יהפוך לאימפריה, מבלי להיות תלויה במותגים אחרים. נכון שהקמפיינים של מותגי־העל הם שבנו אותי, אבל בשורה התחתונה אני רוצה להיות מותג מוביל ואני מוכנה לעבוד קשה בשביל זה". *
בשער: שמלה, ברשקה; חגורות, אוסף פרטי; משקפיים, פנדי (למר שטרויר); כובע, kwildream
עם המגפיים האדומים
מכנסיים, וויב (vibe-bw.co.il); חולצה ומגפיים, ZARA; חגורה, הארון של סבתוש; כובע, ברשקה
ז'קט, ליאור חממי (LiliLook, lior_hamami@); כובע, kwildream (kimorazulay.com)
שיער: נועה סלומון, איפור: עדן מוטהדה (במוצרי MAC)

