מכונית בשבוע: סוזוקי באלנו (2016־2018)
קבוצה: מכוניות סופר־מיני, משפחתיות קטנות.
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ־52 אלף שקל לידנית מ־2016 ועד 94 אלף שקל לאוטומטית חדשה מ־2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: ניסיון של סוזוקי לייצר משפחתית קטנה וזולה מודרנית. מיוצרת בידי מארוטי, בהודו, עם מנוע 1,000 סמ"ק טורבו חדש ומערכות בטיחות, שלא מגיעות לארץ.
נתונים טכניים: מנוע בנזין 1,200 סמ"ק (90 כ"ס), עם גיר ידני 5 הילוכים או אוטומטי רציף. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 107־110 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 3 מ־15. יש מנועים נקיים וחסכוניים יחסית, ללא טורבו.
בטיחות: רק 3 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות ׁׁׁ(ESC) כסטנדרט. נמכרת בישראל ללא מערכת בלימה אוטונומית, ורק עם התרעה על התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב בהתקנה מקומית.
שמירת ערך: ירידה של כ־15% לשנה בממוצע. נהנית מסחירות טובה ומהתמקדות היבואן בשוק הפרטי, ללא מכירות אפס ק"מ בליסינג ומעט מכירות לחברות.
מה לבדוק לפני שקונים: שמגיעה עם מערכת המולטימדיה שמתקין היבואן, בדרך כלל ללא חיוב. טכנולוגיה פשוטה ומוכחת והמוניטין מבטיחים שלא תחוו סרט הודי במוסך.
למי היא מתאימה: לכל מי שמחפש משפחתית קטנה וזולה ומוכן לפשרות.
למה כן: מרווחת, גם במושב האחורי ובתא המטען (320 ליטר). חסכונית מאוד, 14־16 ק"מ לליטר בממוצע. זולה יחסית.
למה לא: חסרת חן, תא נוסעים פשוט מאוד, משעממת לנהיגה ובעלת נוחות נסיעה בינונית.
למחפשי מציאות: סיאט איביזה החדשה רק מעט יותר יקרה, לא פחות מרווחת, והרבה יותר בטיחותית. דאצ'יה סנדרו וסטפוויי מעט יותר זולות, אבל פחות בטוחות ופחות איכותיות.
השורה התחתונה: לא באנו ליהנות.
ציון: ***

