שתף קטע נבחר
 

הקרב על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם

קבוצת פולקסווגן מכרה בשנת 2017 מספר שיא של 10.74 מיליון כלי רכב, והובילה את שוק הרכב העולמי בפעם השנייה ברציפות. עם זאת, נרשמו חילופין במקום השני, כאשר קבוצת רנו־ניסאן־מיצובישי עקפה את טויוטה.

 

פרשת הדיזלגייט (קבוצת פולקסווגן מכרה 11 מיליון מכוניות שהותקנה בהן תוכנה לזיוף נתוני זיהום האוויר שלהן), לא מנעה מפולקסווגן למכור 6.2 מיליון מכוניות בעצמה, 1.9 מיליון מכוניות אאודי, 1.2 מיליון דגמי סקודה, 468 אלף דגמי סיאט ו־246 אלף דגמי פורשה. הקבוצה היא גם הבעלים של בנטלי, למבורגיני, בוגאטי ויצרניות המשאיות מאן וסקניה. יותר משליש ממכוניות הקבוצה נמכרו בסין.

 

רנו־ניסאן־מיצובישי מסרה 10.6 מיליון מכוניות וטיפסה לראשונה למקום השני. עם זאת, בקבוצה הצרפתית־יפנית ציפו לסיים את השנה במקום הראשון. יו"ר הקבוצה, קרלוס גון, התקשה להשלים עם הנתונים: "בסטטיסטיקה של פולקסווגן כלולות גם מכירות של 200 אלף משאיות, שאנחנו לא כוללים בסטטיסטיקה שלנו, ובלעדיהן רנו־ניסאן־מיצובישי היא היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות ומסחריות קלות, ואין על כך שום ויכוח". חטיבת המשאיות של רנו שייכת כיום ליצרנית המשאיות וולוו. במקום השלישי נמצאת טויוטה, הכוללת גם את דייהטסו ואת יצרנית המשאיות הינו, עם 10.35 מיליון כלי רכב.

 

בתחום היוקרה, לעומת זאת, לא הצליחה פולקסווגן להשיג את המקום הראשון: אאודי שמרה על המקום השלישי אחרי ב־מ־וו שמכרה 2.46 מיליון מכוניות, כולל חטיבת מיני, ומרצדס 2.42 מיליון, כולל סמארט.

 

פורסם לראשונה 20.01.18, 20:33

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים