מסלול טסט נפרד לאופנועים וקטנועים
מכוני הרישוי יפעילו מסלול נפרד עבור טסטים לכלי רכב דו–גלגליים • בכל מסלול יהיו עמדות בידוק ומיכשור מתוחכם • החיסרון: במכונים ידרשו לייקר את מבחני הרישוי לאופנועים
מהפכה בטסט לרכב דו־גלגלי. מכוני רישוי הרכב יחויבו להכשיר מסלול רישוי נפרד לביצוע מבחני רישוי (טסטים) לאופנועים ולקטנועים, בדומה למסלולים הנפרדים הקיימים לרכב פרטי ולמשאיות. בנוסף, יעברו הכלים הדו־גלגליים לראשונה בדיקות בלמים ואורות ממוחשבות. התקנה החדשה של משרד התחבורה צפויה לייקר את מחיר הטסט.
כיום רוב מבחני הרישוי לכלי רכב דו־גלגליים מבוצעים בצד המסלולים הרגילים, המשמשים כלי רכב פרטיים ומסחריים. בדיקות אלה מסתמכות על הגורם האנושי וללא מכשור מתאים, דבר העלול לפגום בדיוק תוצאות הבדיקה ובאמינותה. רוב האופנועים והקטנועים מצוידים במערכות עזר מתקדמות לבלימה כמו מערכת ABS נגד החלקה, שבחינתן אפשרית באמצעות מכשור מתאים בלבד. הבדיקות אורכות דקות ספורות, זמן קצר בהרבה מבדיקות כלי רכב רגילים.
בישראל 64 מכוני רישוי לרכב, ורק ב־14 מתוכם קיימים מסלולי בדיקה מיוחדים לאופנועים. ברוב המכונים מבוצעים מבחני רישוי לדו־גלגליים סמוך לבור בדיקת כלי הרכב הרגילים, מה שעלול לסכן את הבוחנים ובעלי הרכב.
על פי התקנה החדשה, מחודש מאי הקרוב מכוני רישוי לא יוכלו לבצע מבחן רישוי לרכב דו־גלגלי ללא שימוש במסלול נפרד ובמכשור מתאים. המסלול הייעודי יכלול עמדות זיהוי, בדיקות בלמים ואורות ממוחשבות, והוא יופרד משאר העמדות המשמשות את הרכב הפרטי והמסחרי. עלות רכישת והתקנת הציוד לכל מכון עומדת על כמה עשרות אלפי שקלים. בשל מחירו והארכת זמן הבדיקה יבקשו המכונים ממשרד התחבורה להעלות את מחיר הטסט לדו־גלגלי - 31 שקל כיום.
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי הכשרת מסלולים ייעודיים והכנסת מכשור תואם ישפרו את יעילות הבדיקות. "המסלולים והמכשור תואמים את התקינה האירופית ויגבירו את בטיחות בוחני הרכב והנהגים".
אבי גלנצר, יו"ר איגוד מכוני הרישוי, העריך כי מכוני הרישוי יספיקו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע. "המסלול החדש יהיה צר ממסלולי המכוניות ויש עבורו מקום במכונים".

