ראשון 18 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים ואדריכל אמנון שוורץ
    ממון • 27.01.2018
    עד 120
    מגדל "בין ערים" שתוכנן ל–100 קומות על גבול ת"א, ר"ג וגבעתיים, צפוי לצמוח בעוד 20 קומות לכחצי קילומטר גובה • בר"ג מקדמת העירייה בניין אחר בן 111 קומות
    עופר פטרסבורג

    בכוונת עיריית תל־אביב להגביה את גורד השחקים המתוכנן להיות הגבוה ביותר בישראל, במשולש הגבולות תל־אביב רמת־גן וגבעתיים, מ־100 ל־120 קומות. בכך צפוי לגדול גם גובהו מכ־400 מטר לכמעט חצי קילומטר. כך נודע לממון.

     

     

    לפני חודשים אחדים קיבלה העירייה אישור לבניית 100 קומות. אלא שעיריית רמת־גן מיהרה להצהיר שהיא מקדמת בניית בניין אחר בן 111 קומות, באזור הבורסה. כעת תל־אביב לא נותרה חייבת. כיום, הבניין הגבוה בישראל הוא עזריאלי שרונה המתנשא לגובה של 238.5 מטר, ואחריו מגדל משה אביב שגובהו 235 מטר. כך שהבניין החדש בתל־אביב, או זה שברמת־גן, צפויים לפרוץ את תקרת גורדי השחקים בישראל.

     

    ל"ממון" נודע בנוסף, כי עיריית תל־אביב מעוניינת להגביה ב־20 קומות את מגדל "בין ערים". הוא נקרא כך בשל מיקומו במגרש הגובל בתל־אביב, רמת־גן וגבעתיים.

     

    התוכנית של המגדל כבר אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית במארס 2017. מהעירייה אישרו כי הנושא אכן נשקל בחיוב.

     

    תל־אביב תיכננה את מגדל "בין ערים" שייבנה בזרוע הצפונית של מרכז העסקים הראשי של העיר (מ.ע.ר ת''א), מתחם הבורסה בר''ג ומתחם גבעתיים סיטי. המגדל יכלול עירוב שימושים של משרדים, מסחר, שטח ציבורי, מלונאות ופנאי, ללא דירות מגורים. בתכנונו הנוכחי כולל המגדל 100 קומות, כאשר הוא יתנשא לגובה של 400 מטר ושטחו 150 אלף מ"ר.

     

    תוכנית המגדל היא במתכונת של משולש קמור צלעות, כאשר כל אחת משלוש צלעותיו מופנית אל אחת משלוש הערים. הצלעות הקשתיות משנות את צורתן לאורך קומות המגדל ויוצרות גל נפחי דינמי, שבקומותיו העליונות הן נפתחות אל עבר הרקיע.

     

    התוכנית הוכנה בשיתוף פעולה הדוק עם צוות התכנון של העירייה ועם מהנדס העיר, אדריכל עודד גבולי, על מלאכת התכנון הופקד משרד מילוסלבסקי אדריכלים ביחד עם אדריכל אמנון שוורץ.

     

    למגדל תהיה נגישות תחבורתית לנתיבי אילון, לרכבת ישראל ולקו האדום של הרכבת הקלה. המיקום הייחודי שלו בצומת הדרכים המרכזי של ישראל היווה שיקול בתכנונו כמגדל שיהווה את האייקון של מרכז העסקים הראשי של ת''א ושל גוש דן.

     

    בקומות הקרקע של המגדל מתוכננות מבואות נפרדות עם מעליות נפרדות לשימושים השונים שבמגדל: לובי למשרדים, לובי לשטחי העירייה ולובי למלון. כניסה אחת תהיה מרחוב בגין שבתל־אביב וכניסה אחרת מרחוב בגין שברמת־גן.

     

    עבור המשרדים מתוכננות 36 מעליות. בקומת הגג של המלון ימוקם מועדון ספורט SPA ובריכה הצופה אל הנוף הפתוח.

     

    ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים נמסר: "קיבלנו פנייה מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל־אביב לבחינת אפשרות להגביה את מגדל בין ערים, הכולל היום 100 קומות, ב־20 קומות נוספות. השבנו שעל פניו הדבר נראה אפשרי. הנושא נמצא היום בבדיקות ראשוניות, כולל בדיקות הנדסיות נוספות כדי לבדוק את ההיתכנות של הוספת 20 קומות ל־100".

     


    פרסום ראשון: 27.01.18 , 20:51