יצרניות המזון: לא נפרסם חטיפים לילדים
לראשונה: ביקשו לחתום על אמנה המחייבת אותן להימנע מפרסום לילדים עד גיל 12
לראשונה בהיסטוריה: יצרניות המזון הישראליות הגדולות - ביניהן שטראוס, אסם ותנובה - מוכנות להטיל על עצמן באופן וולונטרי הגבלות על פרסום מזון לילדים עד גיל 12. כחלק מהמהלך, לדוגמא, הן לא יפרסמו מוצרים בעלי מדבקה אדומה (שמתריעה על ערכים תזונתיים בעייתיים) בתוכניות בהן לפחות 35% מהצופים הם עד גיל 12 (או במילים אחרות: תוכניות ילדים).
כמו כן, קמפיינים למוצרים עם מדבקה לא יכללו מבצעים לילדים כמו "צלם ושלח תמונה שלך עם המוצר תמורת פרס", אלא יגבילו את גיל המשתתפים ל־12 ומעלה. לצורך כך יחתמו החברות על אמנה המחייבת אותן לפעול בהתאם.
ההגבלות יסתמכו על ההגדרות החדשות של משרד הבריאות ל"מזון לא בריא" - זה שיחויב במדבקה אדומה - כמו חטיפים מתוקים ומלוחים, אבל גם גבינה צהובה שמכילה לצד כמות נאה של סידן גם שומן ומלח.
אתמול פנו יצרניות המזון, באמצעות איגוד המזון, לממונה על ההגבלים העסקיים כדי לאשר את התאגדותן לצורך יוזמת האמנה. יש לציין כי יוזמת היצרניות באה להקדים יוזמה של משרד הבריאות, שהכנסת אמורה לדון בה היום, על איסור פרסום מזון מזיק לילדים. גרסת משרד הבריאות מחמירה יותר: האיסור יהיה תחת רגולציה ולא וולונטרי, וגיל הילדים יהיה 16 ולא 12 כפי שהחליטו היצרניות.