דייהטסו טריוס־2 (2007־2011)

קבוצה: ג'יפונים לא רק לפוזה.

 

דגמים: 5 דלתות.

 

טווח מחירים: מ־29 אלף שקל ל־‭1,500‬ סמ"ק אוטומטי מ־2007, ועד 50 אלף שקל לאחד מ־2011 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: ג'יפון ייחודי בממדיו ובמחירו, משתמש כמו הטריוס דור ראשון במנוע טויוטה, החברה־האם של דייהטסו.‬

 

פרטים טכניים: מנוע בנזין, 1,500 סמ"ק, 104 כ"ס. גיר אוטומטי, 4 הילוכים. הנעה כפולה קבועה.

 

זיהום אוויר: 175 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 14 מ־15. לא המאפיין היחידי שמזכיר רכבי־כביש שטח גדולים יותר.

 

בטיחות: סבירה. ABS ו־2 כריות אוויר קדמיות כסטנדרט, 4 כריות (נוספו כריות צד) מ־2008. בקרת יציבות מ־2010.

 

ירידת ערך: כ־‭15%‬ בשנה לפי לוי יצחק, קצת גבוה לג'יפון די זול. הרוב רוכשים כדי לטפס על מדרכות ולא על גבעות.

 

מה לבדוק לפני הקנייה: המוניטין של דייהטסו לא מאכזבים, לכן הבדיקה יכולה להתרכז בגורם האנושי. חפשו נזקים בגחון, בחרטום ובזנב. בדקו את שלמות תא הנוסעים, עם הפלסטיקים הזולים שלו.

 

למי הוא מתאים: למשפחות מטיילות עם תקציב מוגבל וכל מי שמחפש ג'יפון עירוני גבוה.

 

למה כן: חכם, וכבר לא כל־כך קטן בדור השני. מרווח יחסית, מלפנים, מאחור ובתא המטען. קצר יחסית וקל לחנייה ולנהיגה עירונית. יכולת גבוהה יחסית לג'יפון בשטח, הודות לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ולסרן אחורי חי, טוב גם מהרבה ג'יפוני 4x4 מ־2018.

 

למה לא: מספיק בקושי בביצועים, צריכת דלק גבוהה ממשפחתיות, חומרים זולים בתא הנוסעים הדל.

 

למחפשי מציאות: סוזוקי ג'ימני ייקח אתכם רחוק יותר בשטח, אבל הוא צפוף ואיטי יותר. סובארו XV מוקדמת מרווחת, בטוחה ונעימה יותר לנסיעה, אבל יקרה יותר.

 

שורה תחתונה: ג'יפון קטן שכבר לא עושים היום, וחבל.‬

 

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים