חמש קטנות: על חטיף הדוריטוס לנשים | עם ורדה רזיאל־ז'קונט
יצרני החטיף "דוריטוס" חושבים שלנשים יש הרגלי אכילה מיוחדים, ולכן החליטו לצאת עם סדרת חטיפים ידידותיים לנשים, לא מרעישים, נקיים. בקיצור — לא באמת חטיף צ'יפס. "זה טריק נחמד של יחסי ציבור שכולם ידברו עליו. טריק יחצני משעשע. אבל לא משהו מעבר לזה".
הליין החדש כבר זכה לקיתונות של ביקורת. "זה ברור לכולם שנשים לא צריכות מוצר ייעודי שלא מתפצפץ בפה והן אוכלות מה שמתחשק להן. במאה ה־19 נשים היו אמורות להיות עדינות, לא להפליץ ולא ללכת לבית שימוש. אבל היום כבר ברור שנשים גם מחרפות ומגדפות וגם נוחרות".
יש צורך בהפרדה שיווקית בין המינים? "ברור, אי אפשר להתווכח עם המציאות. מה לעשות - עדיין נשים הן אלו שעונדות תכשיטים, ועדיין גברים הם אלה שקונים מחשבים, ולכן תפקיד איש הפרסום לעזור ללקוח".
האם אפשר להחזיר את הנשים שנים אחורה? "מובן שלא, אפילו לא בארצנו הנשלטת בידי קואליציה בעלת כוח דתי. יש פחות בושה ופחות הצטנעות, שמשתקפת בין היתר בנשים שמתגייסות לקרבי. עם זאת, בעניין האימהות כן יש רגרסיה".
באיזה מובן? "האימא הישראלית משוגעת, ובחברה החילונית מביאים כיום יותר ילדים. עם זאת, הגברים לוקחים חלק גדול יותר בגידול הילדים".

