ידועה בציבור
לפני כשנה וחצי רכש א' טלפון סלולרי LG5 שעדיין נמצא באחריות של חברת רונלייט. לדבריו, במכשיר יש בעיה שנקראת צריבת מסך: כשעוברים ממסך אחד למסך אחר, ברקע נשארים סימנים של המסך הקודם.
ב־2 בינואר הוא הגיע לנקודת איסוף של רונלייט ומסר את המכשיר לתיקון. הובטח לו כי מכשירים שנמצאים באחריות היבואן חוזרים מתיקון תוך עשרה ימים, אבל זה לא קרה. "לא קיבלתי מהם כל הודעה בתקופה הזו, וכל פעם הייתי צריך להתקשר לשירות הלקוחות כדי לברר מה קורה עם המכשיר. אחרי שבדקו את המכשיר, הפקידה בשירות הלקוחות אמרה לי שיש תקלה במסך, שזו תקלה ידועה בחברה והם לא מתקנים אותה במסגרת האחריות, אלא בתמורה ל־500 שקל", סיפר. לדבריו, הוא ביקש לשוחח עם מישהו מהנהלת החברה, שאל למי הוא יכול להתלונן, ונציגת שירות הלקוחות אמרה שהוא לא יכול.
"אני פשוט לא מבין את זה. אם יש תקלה שהיא ידועה, למה הם לא מתקנים אותה במסגרת האחריות, אלא רק תמורת תשלום. זאת ועוד: אם הם לא התכוונו לתקן את המכשיר, להם הם מחזיקים אותו אצלם כבר עשרה ימים ולא שולחים שום הודעה", ביקש לדעת.
פנינו לחברת רונלייט, וזו מסרה בתגובה כי הם יצרו קשר עם הלקוח והוא זומן להגיע למעבדה, ויזכה לטיפול ללא כל עלות לפנים משורת הדין. החברה מסרה כי "אין כל בעיה ידועה", כפי שהלקוח טוען.
ואולם, בניגוד לטענת החברה, מתברר כי הבעיה של צריבת מסך בדגם זה של המכשיר היא בהחלט בעיה ידועה. זאת ועוד, בחודש אפריל הוגשה נגד היצרנית והיבואנית תביעה ייצוגית על סכום של כ־13 מיליון שקל בנושא זה. בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אורלי בן עמי ודוד מזרחי, נטען שכאשר עוברים ממסך אחד למסך אחר המסך הראשון נשאר ברקע ומשבש את היכולת לראות את הפרטים על המסך, וככל שחולף הזמן מהופעת הצריבה לראשונה, התופעה מחמירה, תדירותה גוברת, וכך גם משך הזמן שבו נותר המסך הקודם ברקע.
בתביעה נטען עוד כי לא מדובר בפגם קוסמטי, אלא בכזה שמפריע לתפעול השוטף של המכשיר, כך שהלקוחות נאלצים לתקן את המכשיר החדש ששילמו עליו אלפי שקלים. התביעה טרם הגיעה לסיומה.
ובעניין א', הוא סיפר לנו כי אכן פנו אליו מהחברה. הוא מסר את הטלפון להחלפת מסך, חזר הביתה שמח, אבל אז התברר לו כי הרמקול לא עובד. הוא נאלץ לשוב למעבדה כדי לתקן את הבעיה החדשה. עכשיו, לדבריו, הכל בסדר.
רוצים לעצבן את דני? כיתבו לו על תופעה צרכנית חריגה : mishpat@yedioth.co.il

