היצרן שייבא טונה

הפחתת המכס על מוצרי המזון עשתה את שלה ומפעל החמוצים של קבוצת יבנה הודיע שימכור בארץ את מותג הטונה הכי פופולרי בפיליפינים • מנכ"ל הקבוצה: "המדינה במילא מעודדת יבוא"

גם המפעל הוותיק לחמוצים של קבוצת יבנה "נכנע" להקלות שמעניקה המדינה ליבוא מזון ויחל לראשונה לייבא טונה של יצרנית הטונה הגדולה ביותר בפיליפינים, "CENTURY PACIFICS FOOD".

 

תאגיד המזון הפיליפיני, שמחזור מכירותיו השנתי 800 מיליון דולר והוא נסחר בבורסה במנילה בשווי מיליארד דולר, נכנס לראשונה לישראל. סנצ'ורי הוא יצרן הטונה הגדול ביותר בפיליפינים, ואחת משלוש חברות המזון הגדולות במדינה. החברה מוכרת ב־60 מדינות בעולם מוצרים מבשר קפוא, טונה ועד מי קוקוס. מותג "ויטה קוקוס" שבבעלותה הוא הנמכר ביותר בארה"ב.

 

סנצ'ורי חתמה על הסכם עם קבוצת יבנה - מפעל החמוצים השני בגודלו בארץ - שבבעלות קיבוץ יבנה, והחל בימים אלה בשיווק הטונה. בהמשך מתוכנן גם יבוא מי קוקוס ומוצרים נוספים.

 

שלמה נחליאל, מנכ"ל קבוצת יבנה, אמר ל"ידיעות אחרונות": "החיים של מפעלי מזון בארץ, במיוחד הקטנים, לא קלים. הרגולציה לא נגמרת היות שהמדינה, במסגרת מלחמתה ביוקר המחיה, במילא מעודדת יבוא. אמרנו שאין סיבה שאנחנו לא נהפוך גם ליבואנים ונפעל בשני העולמות. אנחנו נזעזע את שוק הטונה במחיר אטרקטיבי: מארז של 4 קופסאות במשקל 160 גרם כל אחת יימכר ב־17.9 שקל".

 

 
הטונה של סנצ'ורי | צילום: יח"צ
הטונה של סנצ'ורי | צילום: יח"צ

 

 

יש לציין שכתוצאה ממדיניות עידוד היבוא הפחיתה המדינה את המכס על מוצרי מזון שונים, ביניהם הטונה, שנהנה מהפחתת מכס בסך 12%. טונה הוא מוצר פופולרי מאוד בישראל, שמכירותיו מוערכות בכ־1 מיליארד שקל. מדובר בצריכה לנפש מהגבוהה בעולם וצמיחה מרשימה במכירות בסך 11% בשנה. חברת "סטארקיס" היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר - עם כ־50% מכלל השוק - ואחריה "טונה פיל", "פוסידון" של ויליגר, "וילפוד", ועוד.

 

לכבוד השקת המוצר הגיעה לארץ משלחת בכירה של סנצ'ורי, בראשות גרג בנזון - המנכ"ל האחראי על הטונה ועל העסקים הבינ"ל בתחום. לדבריו, "זוהי הפעם הראשונה שנמכור בישראל. אנחנו מספר אחת בטונה בסין, וייטנאם והפיליפינים, והחלטנו להיכנס לארץ כי צריכת הטונה שלכם מרשימה. אנחנו מביאים איתנו מוצר פרימיום במחיר נגיש, והיתרון שלנו שאנחנו שולטים בכל התהליך: מהדייג - חברת הדיג בבעלותנו - ועד המוצר המוגמר. הפיליפינים מספקת 25% מתצרוכת שימורי הטונה העולמית. המוצר שיימכר הוא תחת רגולציה בינלאומית, ללא חומר משמר, מופחת נתרן. אצלנו לא תמצאו פתיתים קטנים כמו אצל מתחרים. אנחנו רוצים לבנות מותג בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים