הוט: "אם הצפייה הפיראטית תימשך לא נפיק סדרות מקור"
"אם הצפייה הפיראטית באינטרנט תימשך בקצב הנוכחי, בתוך 3 עד 5 שנים הוט לא תוכל עוד להפיק סדרות מקור ישראליות". כך אמרה אתמול מנכ"לית קבוצת התקשורת הוט, טל גרנות־גולדשטיין, באירוע לרגל הצגת פעילות התוכן שלה לשנת 2018.
לשם הדגמה, טענה גרנות, רק לסדרה הפופולרית "זגורי אימפריה" אפשר למצוא כיום בגוגל 163 אלף לינקים לצפייה ישירה. לדברי גרנות, הצפייה הפיראטית בישראל גורמת מדי שנה לאובדן של 250 עד 450 מיליון שקל לתעשיית הטלוויזיה המקומית. "רק ב־2017 השקענו 150 מיליון שקל בהפקות מקור. רק בתכני ילדים משקיעה החברה 40 מיליון שקל בשנה. נורא נחמד שרוצים לראות את התוכן שלנו, אבל אם לא משלמים עליו לא יהיה מאיפה לעשות תוכן חדש".
על פי ממצאי מחקר שערכה הוט באמצעות חברת שילוב, יותר ממחצית הישראלים (כ־55%, בכלל זה המגזר הערבי) צופים בתכנים באופן פיראטי, בעיקר במחשב האישי, וכשליש מוגדרים כ"משתמשים כבדים" של צפייה לא חוקית. רוב הצופים הללו הם צעירים בגילים 23־29, בעלי השכלה על־תיכונית.
גרנות: "הצפייה הפיראטית גורמת לירידה בהשקעה בתוכן בכלל ובהפקות מקור בפרט, והיא מובילה לפגיעה ביצירה ובתרבות הישראלית ובפרנסתם של עשרות אלפי מועסקים בתחום". היא קראה ל"כל מי שפעיל בענף - שחקנים, יוצרים, מאפרים - לקום על הרגליים, אחרת לא תהיה יותר יצירה ישראלית".
הוט הכריזה אתמול גם כי כ־90 אלף מלקוחותיה כבר גולשים במהירות של 200 מגה בשנייה, והיא פותחת בקמפיין פרסומי לעידוד הגלישה המהירה (ExtraNet).
לפי החברה, הסדרות הישראליות הן הרוב בקרב הסדרות הנצפות ב־VOD. ברשימת 15 הנצפות ביותר של החברה רק שתיים הן סדרות רכש זרות - "משחקי הכס" (מקום 11) ו"סיפורה של שפחה" (מקום 15). הנצפית ביותר בהוט הייתה "שבאבניקים" של אלירן מלכה, במקום השני "JUDA" של ציון ברוך, ובמקום השלישי "מטומטמת 2" של בת־חן סבג.

