סלקום ופרטנר יפצו לקוחות ב–23 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד סלקום ופרטנר, לפיו החברות יחזירו ללקוחות עד כ־23 מיליון שקל. פרטנר תשא בשליש מהסכום, וסלקום בשני השליש הנותרים. במסגרת ההסדר, יותר מ־350 אלף לקוחות זכאים של החברות יקבלו הטבה של 20 שקל.

 

נושא התביעה הייצוגית הוא שירות המאפשר למנויי החברות לבחור את הצליל שאותו שומעים המחייגים אליהם. אצל סלקום מדובר בשירות הנקרא "המתנה נעימה" ובפרטנר נקרא השירות "פאנטון".

 

הבקשה לייצוגית נגד סלקום ופרטנר הוגשה בשנת 2012 על ידי חברת טלטריקס. התובעת טענה, באמצעות עוה"ד יוחי גבע וטל רכניץ, כי החברות נמנעו מלחסום שירותי תוכן מלקוחות שלא ביקשו לקבלם והופתעה לגלות כי חויבה עבור שירות "המתנה נעימה" ו"פאנטון" בסכום של מספר שקלים מדי חודש. לטענת התובעת, החברות לא חסמו מנויים שלא העבירו את התייחסותם לטופס גישה לשירותים עד ל־13 בדצמבר 2011 והותירו את שירות המענה המוזיקלי פתוח לשימוש וגבו מהמנויים כסף עבורו. מנגד טענו סלקום ופרטנר כי פעלו בהתאם להוראות הרישיון בעניין טופס הגישה לשירותים ובכלל זאת חסמו את מנוייהן שלא העבירו התייחסות לטופס הגישה לשירותים.

 

בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל את אישור בית המשפט. במסגרת ההסכם הוחלט כי חברי הקבוצה הנכללים בתביעה הייצוגית ייהנו מהטבה בשווי 20 שקל לבחירתם מבין מגוון אפשרויות. הודעה על ההטבה תישלח לזכאים לאחר שפסק הדין יהיה סופי. ההודעה תישלח במסגרת החשבונית החודשית ובאמצעות המייל או הודעת טקסט. באשר לחברי הקבוצה שכבר אינם לקוחות של החברות, סוכם כי יקבלו שובר לקבלת אוזניות למכשיר סלולר בשווי של 20 שקל.

 

עו"ד יוחי גבע | צילום: יובל חן
עו"ד יוחי גבע | צילום: יובל חן

 

 

מספר חברי הקבוצה בכל הנוגע לסלקום עמד נכון לאוגוסט 2014 על כ־300 אלף, ומספר חברי הקבוצה בכל הנוגע לפרטנר נכון לאפריל 2014 עמד על 114 אלף. מספר חברי הקבוצה שיזכו בהטבה ייקבע סופית על ידי בודק שהתמנה לצורך העניין.

 

סלקום יוצגה על ידי עו"ד ברק טל וחניטל בלינסון ממשרד ארנון. פרטנר יוצגה על ידי עו"ד ירון רייטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים