yed300250
הכי מטוקבקות
    קטנוע בת"א | צילום: בני דויטש
    ממון • 19.02.2018
    הבטיחו הוזלת קטנועים? אז הבטיחו
    רשות המסים הבטיחה להציג עד תחילת פברואר רפורמה שתוזיל דו–גלגליים בינוניים, ככלי עוקף פקקים • ח"כ משה גפני למשה אשר: "איפה הרפורמה?" • רשות המסים: "בבחינה" • וגם: הכנסת מתחילה לדון בהוזלת ביטוח לדו"גים
    אודי עציון

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), פנה בימים האחרונים במכתב נזעם לראש רשות המסים, משה אשר, לאחר שהרשות לא עמדה הבטחתה להציג לכנסת רפורמה למיסוי ברכב דו־גלגלי, ותחילת חקיקה בנושא.

     

    בוועדת הכספים דרשו מהרשות לפחית את המס על קטנועים ואופנועים מקטגוריית הרישוי הבינונית A1, עד 47 כ"ס, בזכות יכולתם לשמש כפתרון בין עירוני ותחליף למכונית בכבישים ההולכים ונפקקים. חברי הוועדה תיכננו לנסח מחדש את תקנות המיסוי לרכב דו־גלגלי, ובתגובה טענו ברשות המסים כי הם עובדים על רפורמת מיסוי ירוק לרכב דו גלגלי שתשפיע על מחיריהם.

     

    בישיבה שנערכה בכנסת לפני שלושה חודשים, בהשתתפות ראש רשות המסים, הבטיחו ברשות להציג לוועדת הכספים מתווה לרפורמה עד ל־1 לפברואר. לאחר שחלפו שבועיים מהמועד וזו טרם הגיעה לכנסת, כתב גפני לאשר: "הוראת השעה של הרשות, שנתבקשנו לאשר הביאה להפחתת שיעורי המס לקטנועים עירוניים בעלי הספק נמוך, ולייקור בשיעור המס על אופנועים עוצמתיים. חברי הוועדה ואנוכי סברנו שאחוזי המס החלים על הכלים הבינוניים גבוהים מדי ונוצרת פגיעה במשתמשי הרכב הדו־גלגלי, שלכאורה יש לעודד שימוש בו בזכות יתרונו בהפחתת גודש. כמו כן, סברנו שהעלאת המס לכלים הכבדים גבוהה מדי. בשל כך אנוכי, ח"כ מיקי לוי וח"כ מיקי רוזנטל הגשנו רביזיה לאישור הצו. ב־15 בנובמבר סוכם שנחזור בנו מהרביזיה, ואתה הבטחת שעד 1 בפברואר 2018 נקבל מהרשות עקרונות לרפרומה וקידומה של חקיקה בנושא. מאז ועד היום לא חזרתם אלינו".

     

    מעל מכתבו של גפני מרחף האיום שהציגו חברי הוועדה, לפתוח בהליך חקיקה עצמאי. מרשות המסים נמסר, כי "כפי שסוכם, רשות המסים בוחנת, בתיאום עם משרד התחבורה, הצעות בעניין יישום מיסוי ירוק של רכב דו גלגלי. עם סיום העבודה בעניין, העקרונות יוצגו ליו"ר ועדת הכספים".

     

    מחר תדון ועדת הרפורמות בכנסת באישורה לקריאה ראשונה של הצעת החוק שהגיש ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), לעדכון ביטוח הרכב הדו־גלגלי. בבסיס ההצעה עומדת הכוונה שהנהגים, שממילא אחראים לרוב התאונות בין מכוניות לאופנועים ולקטנועים, יישאו בחלק גדול יותר מעלויות הנזק. בהצעת החוק מוצע לקבוע כי הנהגים יישאו ב־11% מעלויות הסיכון של הרוכבים, במקום בעד 6% כיום.

     

    עלויות ביטוח החובה לרוכבים צעירים עומדות היום עד כ־5,000 שקל לשנה, אפילו למי שרוכבים על כלים חלשים יחסית בנפח 125 סמ"ק בלבד. זאת לפני העלאת המחירים ב־20% בעקבות שינוי חישובי הריבית על פיצויים לנפגעים. הצעת החוק עברה כבר בוועדת השרים וכעת עולה בוועדת הרפורמות לקראת קריאה ראשונה.

     

    יצוין כי למרות אזהרות חברות הביטוח כאשר נחקק לראשונה החוק שהגדיר מרכיב העמסה על ביטוח הנהגים, כי תעריפיהם יעלו, ביטוח החובה למכוניות רק הוזל בשנים האחרונות. מנגד הראה דו"ח שהכין הכלכלן ד"ר יעקב שיינין כי לרכב הדו גלגלי ישנה תרומה של כ־2 מיליארד שקל בשנה למשק על־ידי הקטנת עלויות חיצוניות בהשוואה לרכב פרטי, כמו ניצול יעיל יותר של הכבישים, הקטנת זמני ההגעה, חסכון בחנויות ועוד. מחקר מעודכן שמובילים כעת המדען הראשי במשרד התחבורה, ד"ר שי סופר, והטכניון, צפוי להציג מספרים גבוהים יותר.

     

    צילום: פרארי
    צילום: פרארי

     

    בכמה נמכרה פרארי משומשת?

    אודי עציון

     

    פרארי, שומרת ערך? איש עסקים מהצפון רכש החודש מיבואנית פרארי, "אוטו איטליה", פרארי 458 שנת 2014 במחיר של 1.4 מיליון שקל. מדובר באחת מהעסקאות היקרות ביותר אי־פעם בשוק המשומשות המקומי. המכונית, אדומה בעלת שני מושבים, מנוע V8 מרכזי אטמוספרי המספק 570 כ"ס, גמאה עד כה רק 11 אלף ק"מ. היא מצוידת במערכת שמע משודרגת, מערכת הרמת מתלה קדמי עם פנסים אקטיביים, מושבים חשמליים מעור בצבע חום ובתפירה אדומה, ושדרוגים נוספים רבים. ה־458 אינה מיוצרת עוד, ומחירה של 488 שהחליפה אותה מתחיל ב־2.3 מיליון שקל.

     

    "הביקושים לפרארי בשוק המשומשות גבוהים מאוד בזכות כוחו של המותג ובגלל היצע נמוך", אמר דני איטליאנו, מנכ"ל אוטו איטליה. "העסקה בוצעה במחיר מחירון ללא הנחות. מדובר ברכבים שמורים מאוד עם אחריות יצרן הניתנת להרחבה עד 15 שנים וטיפולים שנתיים ללא עלות מצד הלקוח עד 7 שנים".

     


    פרסום ראשון: 19.02.18 , 20:28
    yed660100