הדילמה של המאפרת רוית אסף: להכניס שותפה לעסק - או להמשיך לבד?
"בעולם העסקים יש לא מעט דילמות אסטרטגיות, שיווקיות או תדמיתיות", אומרת רוית אסף, בעלת רשת בתי ספר למקצועות היופי הפועלת זה 19 שנים. אסף התחילה עם סניף קטן בירושלים, והיום הרשת מונה ארבעה סניפים - בתל־אביב, בירושלים, באשדוד ובבאר־שבע, ובקרוב גם בצפון.
ב־2017 עשתה אסף רילוקיישן לסניפים והעבירה אותם לקניונים, תוך יצירת מיתוג מחודש ואחיד, החלטה שלדבריה "הייתה כרוכה בהשקעה עצומה ובלא מעט התלבטויות", אולם אחת הדילמות היותר משמעותיות שחוותה צצה לפני כשנתיים, "כשחברת איפור מוכרת הציעה לי להיכנס כשותפה ברשת בתי הספר שלי".
מה הייתה ההתלבטות?
"מצד אחד, הייתה כאן הצעה מאוד מפתה לאקזיט כלכלי מרשים ומשתלם, ובוודאי להגדלה והרחבה של הפעילות המסחרית. מצד שני, היו לא מעט תנאים שלא חייתי איתם בשלום, כמו להחליף את כל מוצרי האיפור המקצועיים שלנו ל־low cost, ולשנות את המיתוג. בנוסף, לא רציתי שהמעורבות שלי תוגבל".
למה היה כל כך קשה להחליט?
"כבר 19 שנים שרשת בתי הספר שלי נושאת את שמי, רשת גדולה ומובילה בתחומה. לא סתם פנו אלינו לשותפות, ועדיין פונים. לשמחתי, מיתגתי את הרשת ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, וחשוב לי יותר מהכל להמשיך לשמור על מוניטין ועל רמה מקצועית איכותית. השם שלי נמצא בפרונט, אני מעורבת בכל דבר ודואגת תמיד לשביעות רצון אופטימלית של התלמידים שלנו, בעבודה קשה ואינטנסיבית. כל הסניפים בבעלותי, למרות שהיו במהלך השנים גם לא מעט פניות לזכיינות".
מה עזר לך להחליט לבסוף?
"אינטואיציה! לשמחתי הרשת עובדת ומרוויחה, ואמשיך לעבוד קשה יחד עם הצוות המסור שלצידי כבר שנים רבות".
נו, והכל לטובה?
"כן, נוצר שיתוף פעולה אסטרטגי מצוין עם מותג האיפור המוביל בעולם, 'מאק', מה שלא יכולנו כמובן לעשות במקביל. היום התלמידים לומדים גם עם מוצרי מאק ונהנים מהשתלמויות של מדריכי מאק הבינלאומיים, ונפתחת בפניהם אפשרות לעבוד בחנויות המותג".
במקביל, הוגדלו הסניפים במקומות החדשים וכבר ניכר גידול מרשים במחזור הכספי. בימים אלה גם סניף תל־אביב עובר לקניון עזריאלי תחת מיתוג חדש וזהה לכל סניפי הרשת. "אינטואיציה היא קטליזטור חשוב מאוד בעולם העסקים", סבורה אסף, "ולמרות השיקולים המסחריים הכלכליים היבשים, זה תמיד עובד".

