yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: אוראל כהן
    ממון • 28.02.2018
    המלון בנתב"ג יחכה
    נכשל המכרז השני למלון בשדה התעופה בשל חוסר כדאיות כלכלית ולמרות המענקים שמציעה המדינה • רשות שדות התעופה: בוחנים את שינוי התנאים
    מאת דני שדה

    אין ביקוש: רשות שדות התעופה לא הצליחה לעניין יזמים להקים מלון בנמל התעופה בן־גוריון. המכרז השני שפורסם ביולי 2017 - בוטל. זאת לאחר שגם מכרז קודם שפורסם ביולי 2015 לא הצליח להביא יזמים שיבנו את המלון.

     

    אחת המתעניינות בבניית מלון בנמל התעופה הייתה רשת מלונות פתאל. מהרשת אישרו אתמול כי בסופו של דבר הם לא הגישו הצעה, משום שלאחר הבדיקה של תנאי המכרז התברר להם שהוא לא כלכלי.

     

    גם רשת מלונות ישרוטל לא ניגשה למכרז, בעיקר משום שנמל בן־גוריון אינו נמל שמשמש כתחנת ביניים ולכן ברשת סבורים שאין בכלל כדאיות בהפעלת מלון כשהנמל מרוחק 20 דקות מתל־אביב או מירושלים. על אף המרחק הקצר יחסית של נתב"ג מתל־אביב וגם מירושלים, בית מלון באולם הנתיבות חיוני לעריכת כנסים, וכן במקרים של תקלה במטוס שמחייבת הלנת צוות או נוסעים, מבלי להיות תלויים בעומסים בכבישים.

     

    ברשות שדות התעופה מבקשים לבנות בבן־גוריון מלון ברמה של שלושה כוכבים, שיהיו בו 400־140 חדרים ותהיה ממנו גישה ישירה לטרמינל 3. המכרז שהוציאה הרשות בוצע לאחר שמשרד האוצר אישר להכליל את המלון במפת אזורי עדיפות בחוק עידוד השקעות הון. צעד זה אמור היה לאפשר לזוכים לקבל מענק החזר השקעה של עד 33% ממשרד התיירות. זאת משום שמשרד התיירות נותן מענק החזר השקעה על מלונות באזורים שבהם ניתן מענק, ואילו במסגרת המדיניות של משרד התיירות עבור בניית מלונות ברמה של שלושה כוכבים ומטה מקבלים תוספת של 13%.

     

    על פי התוכנית, המלון אמור להיבנות בשיטת DBOT, שבו היזמים שזוכים במכרז יתכננו את המלון, יבנו אותו וגם יפעילו אותו וידאגו להעברת הנוסעים מהמלון לטרמינל הנוסעים בנמל התעופה. במלון אמורים להיות גם אולמות כנסים, חנויות, חדר כושר ומסעדה, והוא אמור להיבנות על שטח של 7.5 דונם הצמודים למבנה המערבי בטרמינל, וקרוב לתחנת הרכבת. במפרט המכרז היו מספר הגבלות לגבי מי שיכול להתמודד בו.

     

    המלון אמור היה להיפתח בתוך שלוש שנים מיום ההכרזה על הזוכה. אולם מתברר כי למרות שמלונות בנמלי תעופה אחרים נחשבים למוצר כדאי, ולמרות המענקים שמציעה המדינה, הרי שתנאי המכרז של רשות שדות התעופה היו מותירים ליזמים תקופה של כ־20 שנה להפעלת המלון (לאחר קיזוז זמן הבנייה). גם התשלומים לרשות שדות התעופה וכן העלויות השונות - הפכו את המכרז ללא כדאי.

     

    ברשות שדות התעופה אישרו כי המכרז לא משך יזמים, וכעת בוחנים שינוי תנאיו כדי לצאת במכרז חדש.

     


    פרסום ראשון: 28.02.18 , 20:29
    yed660100