ראשון 24 ביוני 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    ליאור שליין | צילום: שאול גולן
    חדשות • 06.03.2018
    קרב האומה
    יועץ ראש הממשלה ניר חפץ לא הסתפק רק בניסיונות להתערב בוואלה • תחקיר שיתפרסם ביום שישי ב”7 לילות” חושף: חפץ דרש ממנכ”ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לא להעלות את תוכנית הסאטירה “מצב האומה” • "שליין נגד ראש הממשלה", נימק, “איך אתם מעלים את התוכנית אחרי שרשת נפטרה ממנה”
    רז שכניק

    ניר חפץ, יועץ ראש הממשלה לשעבר שחתם על הסכם עד מדינה, ניסה להתערב בתכנים של ערוץ 10 ולשכנע את הערוץ שלא להעביר אליו את תוכנית הסאטירה "מצב האומה" ("גב האומה" כיום). כתבה שתתפרסם במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות" ביום שישי הקרוב חושפת כי חפץ פנה בנושא ישירות ליוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, שלח לו הודעה ולאחר מכן התקשר וביקש לא להעלות את התוכנית.

     

    בינואר 2015 נפרדה זכיינית ערוץ 2 רשת מתוכנית הסאטירה הנשכנית "מצב האומה" ומהמגיש והעורך שלה ליאור שליין, שביצעו מעבר חד וחתמו על חוזה בערוץ 10. העיתוי נראה תמוה מבחינת רשת — ערב הבחירות, תקופה לוהטת לסאטירה. מקורות בכירים בענף הטלוויזיה טענו אז וטוענים גם היום כי ברשת העדיפו להיפטר מהתוכנית בעקבות מסרים ששלחו מקורבי ראש הממשלה, בהם ניר חפץ, לאודי אנג'ל, מבעלי הזכיינית. הן אנג'ל והן רשת מכחישים את הטענה ואומרים כי לא היו דברים מעולם.

     

    קיבל מסרים. אנג'ל
    קיבל מסרים. אנג'ל

     

    עוד מתברר כי באותם ימים היה לחפץ מידע מוקדם ודיסקרטי על כך שתוכנית הסאטירה יורדת מרשת ועל המעבר הצפוי שלה לערוץ 10 — והוא לא היסס להשתמש בו. "איך אתם מעלים את 'מצב האומה' אחרי שרשת נפטרה מהתוכנית בגלל סגנונה?" — הודעה ברוח הזו שלח חפץ למנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי בתחילת ינואר 2015, עוד לפני שהמעבר של "מצב האומה" נחשף ב"ידיעות אחרונות" וב־ynet. גורמים בערוץ 10 מספרים כי ורשבסקי לא ענה להודעה וזכה לטלפון נזעם מחפץ. "הוא צרח כמו משוגע", מספרים הגורמים, "הוא התפאר בכך שרשת החליטה להעיף את התוכנית, דרש מיוסי לא לקחת את שליין לערוץ ונימק: 'שליין נגד ראש הממשלה'".

     

    לא ענה לטלפון. ורשבסקי
    לא ענה לטלפון. ורשבסקי

     

    בערוץ 10 חיכו אז לרישיון שידור מהמדינה לטווח ארוך. "בלשכת נתניהו חשבו שיחזיקו אותנו בביצים עם שליין", מסביר גורם בערוץ, "הם הופתעו מאוד שזה לא קרה".

     

     

    מעורך דינו של ניר חפץ, אילן סופר, לא התקבלה תגובה. גם בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב. ממשרדו של אודי אנג'ל נמסר: "ניר חפץ מעולם לא דיבר עם אודי אנג'ל בנושא התוכנית 'מצב האומה'".

     

    מרשת נמסר כי "הדברים לא היו מעולם. 'מצב האומה' ירדה מהאוויר ברשת ביוזמתו הבלעדית של שליין לאחר שהעמיד את רשת בפני עובדה שלפיה חתם על הסכם עם ערוץ 10, זאת לאחר שלא הגיע להבנות מול רשת הן בעניין הכספי והן בנוגע לרצונו לייצר פאנל מתחלף ולא פאנל קבוע. בכל מקרה, רשת מצרה על בחירתו של ליאור לעזוב את התחנה אולם באם ירצה לחזור נשמח. רשת אינה אחראית על דברים שאומר או כותב לכאורה ניר חפץ או כל אחד אחר, כמו גם על מקורות עלומי שם שמביאים בכתבה זו את דבריהם. הדבר היחיד שרשת אחראית עליו הוא המסך שלה שבו היא גאה".

     

    מערוץ עשר נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כל בדיקה בעניין ניסיונות ההשתלטות וההשפעה של גורמים פוליטיים על כלי תקשורת בישראל. בערוץ עשר, לשמחתנו, נשמר חופש עיתונות ושידור מוחלט לאורך כל הדרך".

     

    הקשר בין ראש הממשלה לרשת — ביום שישי ב־7 לילות