מכונית בשבוע: סאנגיונג רקסטון (2018־2002)

קבוצה: רכבי כביש־שטח.

 

דגמים: 5 דלתות, 5 או 7 מושבים.

 

טווח מחירים: מ־15 אלף שקל ל‭2,900־‬ סמ"ק טורבו־דיזל אוטומטי בסיסי מ‭,2002־‬ ועד 229 אלף שקל לאחרוני ה‭2,200־‬ סמ"ק טורבו־דיזל מ‭,2018־‬ לפי מחירון לוי יצחק.

 

תעודת זהות: הרכב החדש הכי ישן בישראל. בשבוע הבא יושק פה הדור הבאמת חדש. מתיחת פנים בוצעה ב־2014.

 

נתונים טכניים: טורבו־דיזל, ‭ 2,900‬סמ"ק (120 כ"ס) במקור, ‭ 2,700‬סמ"ק (165) כ"ס מ‭,2005־‬ 2,000 סמ"ק (155 כ"ס) מ־2014 ו־2,200 סמ"ק (178 כ"ס) מ־2016. בהתחלה מנועי בנזין ‭ 2,300)‬סמ"ק עם 150 כ"ס, ‭ 3,200‬סמ"ק 220 כ"ס‭.(‬ גיר אוטומטי ‭ 4)‬הילוכים במקור, 5 בדיזלים החזקים ו־7 עם המנוע הנוכחי‭,(‬ הילוך כוח ובחירה בין הנעה אחורית לכפולה.

 

זיהום אוויר: 351־194 גרם CO2 לק"מ, קב' זיהום 15 מ־15.

 

בטיחות: 2 כריות אוויר במקור, 4 מ־2014. ABS בכל הדגמים, בקרת יציבות מ‭.2005־‬ אין מערכות בטיחות אקטיבית.

 

שמירת ערך: מאבד 20% בשנה, ושיעור דומה במכירה.

 

מה לבדוק לפני שקונים: נזקי שטח, תקינות מערכת ה‭,4x4־‬ רגישויות במערכת הוואקום. אמינות טובה.

 

למי הוא מתאים: למחפשי 4x4 אמיתי וזול יחסית.

 

למה כן: זול לקנייה כמשומש, ולאחזקה. מרווח, נוח, יכולת שטח. ביצועים נאים בדיזלים החזקים והחסכוניים, ובבנזינים.

 

חסרונות: לא יפה, זקוק להגבהה למימוש הפוטנציאל בטיולים, תפקוד בינוני לבקרת המשיכה. הדיזל הישן עגלה.

 

למחפשי מציאות: יונדאי טראקן אלטרנטיבה לדגמים הישנים, לחדשים רק פאג'רו או לנד־קרוזר יקרים יותר.

 

השורה התחתונה: הגדרה חדשה למושג תמורה לכסף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים