מכונית בשבוע: סאנגיונג רקסטון (2018־2002)
קבוצה: רכבי כביש־שטח.
דגמים: 5 דלתות, 5 או 7 מושבים.
טווח מחירים: מ־15 אלף שקל ל2,900־ סמ"ק טורבו־דיזל אוטומטי בסיסי מ,2002־ ועד 229 אלף שקל לאחרוני ה2,200־ סמ"ק טורבו־דיזל מ,2018־ לפי מחירון לוי יצחק.
תעודת זהות: הרכב החדש הכי ישן בישראל. בשבוע הבא יושק פה הדור הבאמת חדש. מתיחת פנים בוצעה ב־2014.
נתונים טכניים: טורבו־דיזל, 2,900סמ"ק (120 כ"ס) במקור, 2,700סמ"ק (165) כ"ס מ,2005־ 2,000 סמ"ק (155 כ"ס) מ־2014 ו־2,200 סמ"ק (178 כ"ס) מ־2016. בהתחלה מנועי בנזין 2,300)סמ"ק עם 150 כ"ס, 3,200סמ"ק 220 כ"ס.( גיר אוטומטי 4)הילוכים במקור, 5 בדיזלים החזקים ו־7 עם המנוע הנוכחי,( הילוך כוח ובחירה בין הנעה אחורית לכפולה.
זיהום אוויר: 351־194 גרם CO2 לק"מ, קב' זיהום 15 מ־15.
בטיחות: 2 כריות אוויר במקור, 4 מ־2014. ABS בכל הדגמים, בקרת יציבות מ.2005־ אין מערכות בטיחות אקטיבית.
שמירת ערך: מאבד 20% בשנה, ושיעור דומה במכירה.
מה לבדוק לפני שקונים: נזקי שטח, תקינות מערכת ה,4x4־ רגישויות במערכת הוואקום. אמינות טובה.
למי הוא מתאים: למחפשי 4x4 אמיתי וזול יחסית.
למה כן: זול לקנייה כמשומש, ולאחזקה. מרווח, נוח, יכולת שטח. ביצועים נאים בדיזלים החזקים והחסכוניים, ובבנזינים.
חסרונות: לא יפה, זקוק להגבהה למימוש הפוטנציאל בטיולים, תפקוד בינוני לבקרת המשיכה. הדיזל הישן עגלה.
למחפשי מציאות: יונדאי טראקן אלטרנטיבה לדגמים הישנים, לחדשים רק פאג'רו או לנד־קרוזר יקרים יותר.
השורה התחתונה: הגדרה חדשה למושג תמורה לכסף.

