yed300250
הכי מטוקבקות
    עבודות ההקמה. נת"ע: "כריית המנהרות מקדימה את לוחות הזמנים" | צילום: דני שדה
    ממון • 14.03.2018
    מתי באמת תהיה רכבת קלה בגוש דן
    אודי עציון

    אחרי הדחייה בהפעלת הרכבת המהירה לירושלים, קובע מבקר המדינה כי גם פרויקט הקו האדום ברכבת הקלה בגוש דן סובל מבעיות ניהול ולוח זמנים. הדוח חושף ממצאים קשים בהתנהלות נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לו ולקווים הבאים.

     

    לפי הדוח, חברת הבקרה לפרויקט קבעה ב־2016 כי בתחנות התת־קרקעיות יש חריגה ניכרת מהמתוכנן. להערכתה כל העבודות בהן נמצאות בפיגור: 6 מתוך 9 תחנות שהעבודות בהן אמורות להסתיים באוקטובר 2021, המועד להפעלת הקו האדום, נמצאות בפיגור ניכר, ומוערך שמועד סיום העבודות של אחת התחנות יידחה בשנה, לנובמבר 2022.

     

    עוד נקבע כי נת"ע ומשרדי האוצר והתחבורה פועלים כבר 20 שנה ללא הסכם מסגרת. בכל שנות קיומה ועד ספטמבר 2016 העבירה המדינה לנת"ע, ללא הסכם כזה, מעל 6 מיליארד שקל. ועדת ההיגוי העליונה לפרויקט ממעטת להתכנס, וכל הפיקוח הממשלתי על הפרויקט, שיעלה מעל 15 מיליארד שקל — לקוי.

     

    הדוח גם מפרט בעיות רבות במכרזים הקשורים בפרויקט, כמו מכרזי הקרונות, מערכות התפעול ומרכז האחזקה. "הקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל־אביב חיונית עקב הגודש הרב בו", נקבע. "חשוב לעמוד בלוחות הזמנים כדי לספק שירות נאות לציבור במועד הנקוב ולצמצם את הפגיעה במהלך העבודות לתושבים ולבעלי העסקים". הדוח מצא "ליקויים משמעותיים וריב סמכויות, שאינו מועיל להתנהלות נאותה בפרויקט כה חשוב וחיוני".

     

    משרד התחבורה מסר כי "הקו מתקדם במהירות ויחנך לקראת אוקטובר 2021. ועדת ההיגוי מתכנסת לפי הצורך". מנת"ע נמסר: "יש לנו מחויבות להפעלה במועד ובתקציב שנקבעו. כריית המנהרות מקדימה את לוחות הזמנים. גם בנושא המכרזים מבוצעת הפקת לקחים".

     


    פרסום ראשון: 14.03.18 , 20:23
    yed660100