הקרב על הסטייק
חברת בלדי תובעת את רמי לוי ב–2.7 מיליון שקל: "החליף בסניפים את המוצר החדש שלנו בחיקוי מטעה" • לוי: מאחל להם הצלחה"
חברת בלדי הוותיקה, העוסקת בייצור, בייבוא ובמכירת בשר, הגישה לבית המשפט המחוזי תביעה בסך 2.7 מיליון שקל כנגד רשת רמי לוי. במוקד הסכסוך: סטייק פרוס דק.
לטענתה של בלדי, רשת רמי לוי "זרקה" החוצה, לפני ימים אחדים, מסניפיה את מוצר הבשר של בלדי, "מינוט סטייק". לטענתה, המוצר שלה הוחלף במוצר של רשת רמי לוי "שרוכב" על המוצר המקורי שלה ונראה באופן מטעה כמו המוצר של בלדי ("מוצר מפר") - כולל השם "מינוט".
בלדי מציינת, באמצעות עו"ד גיא קדם, כי מוצר המינוט סטייק שלה הוא מוצר בשר חדש, של נתחים פרוסים דק מאוד, המיועדים לצלייה ביתית במחבת ומוכנים תוך כדקה. עוד נטען כי מדובר במוצר שלא היה קיים לפני שבלדי החדירה אותו לרשתות השיווק החל מנובמבר 2017.
בלדי טוענת בתביעה כי רשת רמי לוי משווקת ומוכרת מוצר בשר בשם מינוט סטייק תחת המותג הפרטי של רמי לוי, "המעדניה של רמי לוי שיווק השקמה". עוד נטען כי רשת רמי לוי מוכרת את המוצר במחיר נמוך (29.90 שקל) מהמוצר של בלדי (34.90). "אריזת המוצר המפר הועתקה על ידי רשת רמי לוי כמעט אחת לאחת ובאופן מטעה מאריזת המוצר המקורי מתוצרת בלדי", נטען.
במסגרת התביעה נטען כי "בבוקרו של ה־19 במארס 2018, באופן פתאומי, בבת אחת וללא כל הודעה מוקדמת, רשת רמי לוי הוציאה באבחה אחת, מעכשיו לעכשיו, וחסמה את המוצר המקורי מלהיכנס לעשרות סניפיה. משאיות אספקה של בלדי, שכבר יצאו לחלוקת סחורה לסניפי רמי לוי, חזרו כלעומת שבאו עם המוצר המקורי. ברוב חוצפתה, רשת רמי לוי אפילו קנסה את בלדי על שניסתה לספק לסניפיה מוצר חסום (כמובן שבלדי כלל לא ידעה שמוצרה נחסם)". הטענה היא ל"חותמת אדומה" – פרקטיקה אסורה בחוק לפיה הקמעונאי קונס את הספק כשאין התאמה בין הסחורה שהוזמנה לבין מה שסופק בפועל.
תוצאת הדברים היא, כך נטען, שהחל מה־19 במארס המוצר המקורי נזרק מכ־50 סניפי רמי לוי והוחלף במוצר המטעה של רמי לוי.
בלדי טוענת כי השקיעה בפרסום המוצר המקורי שלה לפחות 2.2 מיליון שקל. "לא בכדי רשת רמי לוי העתיקה וחיקתה את אריזת המוצר המקורי. הנתבעת רצתה שהמוצר המפר יראה כמו המוצר המקורי, משום שככה רוכבים על מוניטין ועל פרסום של אחר. קל וחומר כשהפרסום של בלדי הוא היחיד שרץ בתקשורת ואונליין. כשהמוצר המפר נראה כמו המקורי, רשת רמי לוי נהנית מההצלחה של הפרסום, מבלי שתצטרך להשקיע בו שקל", נטען.
טרם הוגש כתב הגנה. בינואר הגישה בלדי תביעה דומה כנגד קבוצת המזון נטו.
רמי לוי מסר בתגובה: "ארז דהבני, בעלי בלדי, חבר יקר שלי. אני מאחל לו הצלחה בכל דרכיו".

