ראשון 16 בדצמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    ממון • 02.04.2018
    הפתרון הישראלי שימנע תאונות מרוצים
    אודי עציון

    כבר עשרות שנים משתמש עולם מרוצי המסלול בפתרון אחיד לסכנה שיוצרת תאונת מרוצים לשאר המתחרים: מרשלים שמנופפים להם בדגלי אזהרה ומכונית קוצבת ("פייס קאר") שמוזנקת למסלול ומאטה את המרוץ עד לפינוי השברים.

     

    אוטוטוקס ו־Griiip הישראליות הדגימו לאחרונה פתרון טכנולוגי שיכול לחסוך את השימוש במכונית קוצבת ולשפר את בטיחות המרוצים. בניסוי שנערך במסלול המרוצים החדש מוטור סיטי בפארק המוטורי החדש בבאר־שבע השתמשה יצרנית מכוניות המרוץ הישראלית גריפ בשבב התקשורת בין כלי רכב (V2V) של אוטוטוקס, במכוניות ה־G1 שלה, לראשונה בתחום הספורט המוטורי.

     

    המערכת של אוטוטוקס מסוגלת לזהות מתי מכונית מרוץ מסכנת נהגים אחרים, למשל כאשר נהג מאבד שליטה, מחליק ועוצר במיקום מסוכן על המסלול, או כשמכונית מרוץ מאטה באופן לא צפוי. במקרה כזה המערכת שולחת באופן מיידי התרעה לכל הנהגים המתקרבים כדי למנוע התנגשות. ההתרעה מוצגת כאורות צהובים מהבהבים וכצליל של זמזם שמתעצמים ככל שהמכונית מתקרבת לאזור הסכנה. היכולת לספק אזהרה מיידית וברורה במקום להמתין לדגל צהוב, כמקובל במסלולים, תאפשר למנוע תאונות שרשרת המתרחשות לעיתים על המסלול בשל המהירויות הגבוהות של המכוניות.

     

    "העובדה שאוטוטוקס ו־Griiip היו הראשונות שהדגימו בהצלחה פתרון V2V למסלול מרוצים היא לא מקרית", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "זה חלק מהמחויבות שלנו להציל חיים והוכחה שהטכנולוגיה שלנו מספיק עמידה כדי להתמודד בסביבה תובענית מאוד".

     

    תמיר פלצ'ינסקי, מנכ"ל גריפ, אמר: "אנחנו פועלים כפלטפורמת פיתוח לטכנולוגיות חדשות בספורט המוטורי, במטרה לשפר כל היבט בתחום, תוך הצבת הבטיחות בעדיפות עליונה. השימוש בטכנולוגיית אוטוטוקס מאפשר לנו לספק לנהגי ה־G1 אזהרות מיידיות ומדויקות".

     


    פרסום ראשון: 02.04.18 , 19:49