שני 23 ביולי 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    סיטרואן C4 המחודשת 2017־2015
    ממון • 12.04.2018
    סיטרואן C4 המחודשת 2017־2015
    אודי עציון

    קבוצה: משפחתיות קומפקטיות.

     

    דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

     

    טווח מחירים: מ־68 אלף שקל ל־1,200 סמ"ק טורבו אוט' מ־2015, ועד 105 אלף שקל למשומשת מ־2017 (לוי יצחק).

     

    תעודת זהות: המשפחתית, שהדור השני שלה נמכר אצלנו מ־2010, זכתה ב־2015 למתיחת פנים משמעותית עם מנוע וגיר מודרניים. בשנה שעברה הופסק ייצורה.

     

    פרטים טכניים: מנוע טורבו־בנזין, 1,200 סמ"ק, 3 צילינדר, 130 כ"ס. גיר אוט', 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

     

    זיהום אוויר: 113 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 4 מ־15. ז'יטאן בגרסת הסיגריה האלקטרונית.

     

    בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. חלק מהמכוניות נמכרו עם התרעת התנגשות וסטייה מנתיב בהתקנה מקומית.

     

    שמירת ערך: עדיין נושא כאוב בסיטרואן. לוי יצחק מוחק לה 20% בשנה, השוק מפחית לעתים שיעור דומה, בגלל תקלות עבר.

     

    מה לבדוק לפני שקונים: בדגם המחודש נפטרה מגיר 4 ההילוכים האוטומטי המיושן לטובת אחד יפני, מודרני, שבינתיים מוכיח את עצמו. גם המנוע חדש.

     

    למי היא מתאימה: לכל מי שמחפש משפחתית זולה ומוכן לעמוד במבטי הזלזול של השכן עם הקורולה.

     

    למה כן: ביצועים זריזים, צריכת דלק מהטובות בקבוצה, 13־15 ק"מ במשולב. תא נוסעים איכותי, תא מטען גדול יחסית (380 ליטר). נוחות נסיעה טובה.

     

    למה לא: עיצוב סתמי, מושב אחורי פחות מרווח.

     

    למחפשי אלטרנטיבות: עולה כמו יפניות קשישות ממנה בשלוש שנים ומקוריאניות קשישות בשנתיים. אבל קיה סיד היא אופציה יעילה וזולה יחסית, ומאפשרת גם סטיישן ודיזל.

     

    השורה התחתונה: למרות שיש לה תדמית של דירה למסתכן, C4 בשנותיה האחרונות היא בהחלט מציאה.

     

    ציון: 4 וחצי כוכבים

     


    פרסום ראשון: 12.04.18 , 16:02