שלישי 28 בינואר 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    שינויים קטנים שיגרמו לכם להיראות (ולהרגיש) צעירים יותר | צילום: שאטרסטוק
    זמנים בריאים • 12.04.2018
    שינויים קטנים שיגרמו לכם להיראות (ולהרגיש) צעירים יותר

    תתחילו ללכת. הליכה של למעלה מרבע שעה בכל יום תביא עם הזמן לשינוי ברמת המטבוליזם שלכם ולניקוז הלימפתי של גופכם. כך יהיה קל יותר לשמור על המשקל ולצמצם את השקיות בעיניים ונפיחות הפנים.

     

    לכו לישון בזמן. אי־אפשר להסתיר מחסור בשינה – הוא ניכר בפנינו. כולנו זקוקים ל־8־6 שעות שינה. ותשכחו מהשלמות בסוף השבוע - רק בשנת לילה רציפה מופרשים הורמונים מסוימים החיוניים להתחדשות רקמות הגוף.

     

    נסו לפנות יותר זמן לזוגיות. בשהייה עם בני זוג באופן אינטימי וקרוב מופרש במוח הורמון האוקסיטוצין. הורמון זה, המופרש אצל גברים, נשים וילדים מעניק תחושת שלווה ואופטימיות. זכרו: האופטימיות קריטית לשמירה על חזות צעירה ומאפשרת לצמצם בצורה ניכרת את רמות הדחק המאיצות תהליכי הזדקנות.

     

    בצעו מתיחות על מזרן. עם העלייה בגיל הרקמות האלסטיות בגופנו נעשות נוקשות יותר ונפגע טווח התנועה של גופנו. על מנת לצמצם את הפגיעה בגמישות יש לבצע תרגילי מתיחה בתום כל פעילות גופנית.

     

    הקפידו על חלבון מלא כל יום | צילום: שאטרסטוק
    הקפידו על חלבון מלא כל יום | צילום: שאטרסטוק

     

     

    הקפידו על ליחוח העור בתום הרחצה. במהלך הרחיצה העור מאבד משכבת השומן הטבעית שלו, ועם הזמן הדבר מוביל להתייבשותו, במיוחד בחורף ועם העלייה בגיל. יובש זה מביא עם הזמן לפגיעה במרקם העור ובגונו, ובא לידי ביטוי בכתמים ובמרקם מחוספס.

     

    הקפידו על צריכת חלבון מלא יומית. חלבון מלא חיוני לגופנו לשם התחדשות הרקמות, לרבות רקמת העור. תפריט עני בחלבון מלא משתקף חיש קל ברפיונו של העור ודלילות השיער. חלבון מלא אינו נאגר בגופנו ועלינו לקבלו מדי יום ביומו בכמות נאותה במזון למשל: בדגים, בקר, עוף, גבינות, טופו, שילובי דגן וקטניות, ביצים.

     

    שמרו על שיער הראש. הגיל ושורת תהליכים גופניים עלולים לפגוע ולהוביל, בהיעדר טיפול, לאובדן השיער לצמיתות. כדאי לטפל בזה, ואפשר.

     

    חזקו את זוקפי הגב שלכם. קומה זקופה היא אחד מסימני ההיכר של אנשים צעירים. מאחר שאצל רובנו הפעילות היומית מתבצעת ברובה ברכינה אל שולחן, שרירים אלה הולכים ומתנוונים עם הזמן. ניתן בקלות לחזקם בעזרת תרגילים יומיים הכוללים למשל שכיבה על הבטן והרמת פלג הגוף העליון.

     

    תשכחו מאמבטיות שמש בקיץ. חשיפה לשמש מאיצה באופן דרמטי את הזדקנות עורנו. רוצים ליהנות מהשמש? עשו זאת בשעות הבוקר או אחרי הצהריים.

     

    אל תפחדו ליטול ויטמין סי מדי יום. אם אינכם מצליחים לאכול בכל יום חמש מנות פרי או ירק, ובמיוחד אם אתם מעשנים - רצוי ליטול מדי יום מינון של 1000־500 מ"ג ויטמין סי שאינו חומצי ונספג היטב וללא תופעות לוואי. יש לו השפעה מיטיבה על רקמת העור וגונו.

     

    המידע התקבל מד"ר אודי בר מומחה לעיכוב תהליכי הזדקנות

     


    פרסום ראשון: 12.04.18 , 22:30
    ידיעות אחרונות