yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 16.04.2018
    קווין בי
    רז שכניק, קואצ'לה

     

    יש הופעות סתמיות, רעות, זחוחות, יש טובות, מרהיבות, מצוינות. המופע של ביונסה בקואצ'לה לא עונה לאף הגדרה כזו, אלא מרחף הרבה מעל, ביקום אחר, פותח את הדלת לפנתיאון ההיסטורי של התרבות העולמית, פרק באגדה מתהווה.

     

    שנה וחצי חלפו מאז המופע המלא האחרון של ביונסה (בפברואר 2017 היא שרה בטקס פרסי הגראמי), שנדרשה להפסקה ארוכה עקב לידת התאומים, מה שכלל גם לצערנו ביטול לא פוליטי בארץ הקודש. קווין בי השאירה מאז את הבמה לנסיכות הפופ, והעולם חיכה לראות מה הבשורה שתביא בקאמבק הנוכחי, אם בכלל.

     

    התשובה הייתה עוצרת נשימה. במשך שעתיים ביונסה הרעבה לבמה טרפה את הקהל ונגעה בשלמות בכל ביצוע, מוקפדת עד פיסת הקונפטי האחרונה, מדויקת עד אחרון התווים במיתרי הגרון ורוקדת טוב יותר מכל מלווה צעירה בהרבה שלידה. הבמה התפוצצה מכריזמה שאין היום לאף אחת אחרת בסביבה. התסריט כלל איחוד דרמטי של דסטיניז צ'יילד, דואט שובה עם הבעל ג'יי־זי ואירוח של האחות סולאנג'. אבל מעבר לזה, ביונסה שוב הראתה מדוע היא אחד הקולות המשמעותיים ביותר שיש לקהילה השחורה בארה"ב אחרי ירידת ברק אובמה מהבמה.

     

    היא ידעה להזכיר לקהל שנבחרה להיות האישה השחורה הראשונה שפותחת ערב בקואצ'לה, בחרה בהמנון הפמיניסטי Run the World, רשמה מחווה לנינה סימון, ציטטה את מלקולם אקס בין השירים וביצעה גם את Lift Every Voice and Sing, שנחשב להמנון אפרו־אמריקני. זו לא הייתה הופעה, זה היה הרבה מעבר - מסר לעולם. באפריל 1986 אמר לארי בירד שאלוהים הגיע לבוסטון מחופש למייקל ג'ורדן. הפעם אלוהים הגיע לקואצ'לה בדמותה של אישה שחורה. ביונסה.

     


    פרסום ראשון: 16.04.18 , 08:25
    yed660100