yed300250
הכי מטוקבקות
    חדשות • 17.04.2018
    בקשה לתביעה ייצוגית נגד "הארץ": "דה מרקר" מסתיר תוכן שיווקי
    הטענה: תכנים פרסומיים מופיעים במוסף של העיתון הכלכלי, השייך לקבוצת "הארץ", ללא גילוי נאות ראוי המתריע על טיבם ותוך שהם מוסווים ככתבות בעלות תוכן אינפורמטיבי־מערכתי
    חבצלת דמארי

    לבית המשפט המחוזי בתל־אביב הוגשה אתמול בקשה לתביעה ייצוגית נגד העיתון "הארץ".

     

    עורכות הדין שרון ענבר־פדלון וטלי לופו ביקשו לייצג כל אדם שנחשף בשבע השנים האחרונות מבלי ידיעתו לתכנים פרסומיים בעיתון "דה־מרקר", השייך לקבוצת "הארץ", מבלי שהופיע גילוי נאות מבדל ומפורש המתריע על כך.

     

    התובעים טוענים שהעיתון עבר לכאורה על חוק הגנת הצרכן ועל כללי תקנון האתיקה העיתונאית "בכך שהוא מקדם אינטרסים של גורמים מקצועיים במוסף ייעודי בעיתון המודפס. כמו כן, תכניו מתפרסמים גם באתר האינטרנט של העיתון תוך השתלת תכנים שיווקיים ופרסומיים במסגרת כתבות הנחזות ככתבות בעלות תוכן אינפורמטיבי־מערכתי ‑ וזאת מבלי ליידע על כך את הקוראים בצורה מפורשת וברורה ובניגוד לדין הקיים כשמדובר בתוכן שיווקי־פרסומי".

     

    "השימוש בתוכן שיווקי גבר בשנים האחרונות בכל העולם על רקע התקציבים ההולכים וגדלים שמופנים לאפיק הפרסום הזה", כותבות עורכות הדין לבית המשפט. לדבריהן, קבוצת "הארץ" הפרה את חוק הגנת הצרכן, הקובע ש"המפרסם פרסומת בצורה של כתבה, מאמר או ידיעה עיתונאית בלי לציין באופן ברור כי מדובר בפרסומת, יראו בכך פרסומת מטעה, אף אם תוכנה אינו מטעה".

     

    עוד טוענות עורכות הדין, שעיתון "דה־מרקר" חרג מתקנון האתיקה של מועצת העיתונות. על פי התקנון, עיתון או עיתונאי יבחינו בין פרסומת לחומר מערכתי: "לא תפורסם פרסומת הנחזית כחומר מערכתי, וגם אם היה לעיתון אינטרס מהותי־כלכלי או אחר בתחום התקשורת או מחוצה לו בנושא של פרסום מסוים, יפרסם בצמוד לאותו הפרסום גילוי נאות של האינטרס שלו".

     

    yed660100