מהקיץ בישראל: חברת ביטוח דיגיטלית חדשה
לראשונה מאז 2008 הוקמה בישראל חברת ביטוח חדשה, "ליברה". החברה תפעל רק בצורה דיגיטלית, החל מהקיץ. מנכ"לית ומייסדת החברה היא אתי אלישקוב, לשעבר מנכ"לית הכשרת היישוב ביטוח. כל שירותי החברה יינתנו בצורה מקוונת, החל מההצעה לביטוח, דרך ההצטרפות, ביצוע פעולות שירות וטיפול באירועים ביטוחיים, ועד סיום הטיפול בתביעות. החברה קיבלה רישיון להציע ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב מנועי - רכוש (עצמי וצד ג') וביטוח מקיף לדירות ובתי עסק. לקוחות שירצו יוכלו לשוחח עם נציגי ליברה ולקבל שירות מלא בטלפון.
מהחברה נמסר כי המודל האקטוארי שלה יאפשר לה להתאים את הצעת המחיר לכל מבוטח, לפי מאפייניו האישיים, אופי הנהיגה שלו, היקף נסיעותיו ועוד, וכך היא צפויה לטענתה להוזיל את המחיר למבוטחים עד 50% לעומת החברות הקיימות. כמו כן, החברה תשתף את מבוטחיה ברווחים, בהתאם למודל שעדיין לא נמסר. הקמת החברה התאפשרה לאחר שרשות שוק ההון והביטוח הקלה את תנאי הסף לקבלת רישיון מבטח וקיצרה את תהליך הרישוי. ב־2017 עמד היקף הפרמיות שגבו חברות הביטוח ממבוטחים בענפי ביטוח רכב חובה, רכב רכוש, מקיף דירות ובתי עסק על כ־18 מיליארד שקל. העלות הממוצעת של משק בית על ביטוחים אלו נעה בין 500 ל־1,000 שקל בחודש, כאשר בעסקים העלויות גבוהות משמעותית.
שר האוצר משה כחלון: "כדי להגביר את התחרות ולהביא להורדת מחירי הביטוח הובלנו מהלך שיקל על חברות חדשות להיכנס לענף".
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "נמשיך לעודד הקמת חברות ביטוח חדשות הפועלות באופן דיגיטלי וחדשני ומציעות מוצרים תחרותיים וחוויית שירות אחרת".

