ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    שאטרסטוק
    ממון • 12.05.2018
    קמפיין חדש ישכנע את הישראלים לצרוך בקר אירופי טרי
    מאת נווית זומר

    קמפיין עם בשר: האיחוד האירופי מחזר אחרי הצרכן הישראלי ויוצא בקמפיין שמטרתו לשכנע את הישראלים לצרוך בשר בקר מיובא מאירופה. ל"ממון" נודע שמאחורי הקמפיין עומדים מספר יצרני בשר אירופאים, ובראשם איגוד מגדלי הבקר של צרפת INTERBEV והאיחוד האירופי.

     

    בגלל הזינוק בצריכה

    השף שנבחר כפרזנטור לקמפיין הוא השף יוסי חנוכה, שזכה לאחרונה בתחרות בישול בינלאומית בשתי מדליות זהב ובמדליית ארד כחבר נבחרת ישראל. לצורך הקמפיין האיחוד האירופי פירסם מכרז שבו זכו משרד הפרסום 1948, המתמחה בהבאת מותגים זרים לישראל, ומשרד יחסי הציבור של איציק קמיליאן.

     

    "ההשקעה" בצרכן הישראלי נובעת מצריכת בשר לנפש מהגבוהות בעולם, שהסתכמה אשתקד ב־16.5 ק"ג לעומת 12 ק"ג בשנת 2015, לפי משרד החקלאות. לאור הזינוק בצריכה חל גידול בכמויות הבשר המיובאות מאירופה, בעיקר מפולין ומצרפת. ברקע, בוצעו שינויים במדיניות הממשלה בנוגע ליבוא בשר טרי שכללו הפחתת מכס והגדלת מכסות הפטור ממכס על בשר טרי מיובא.

     

    השף יוסי חנוכה
    השף יוסי חנוכה

     

     

    השוק נפתח לתחרות

    עוד הוחלט לקבוע את המכס על הבשר ל־12% בלבד החל משנת 2020, וכן להאריך את תאריך תפוגת התוקף של בשר מיובא טרי - כל זאת במטרה להוזיל את מחירי הבשר ולפתוח את השוק לתחרות לצד הגורמים המקומיים ששלטו בשוק, "אדום־אדום" ו"דבאח".

     

    קטגוריית הבשר הטרי היא הקטגוריה שחל בה הזינוק הגבוה ביותר במכירות בישראל עקב מעבר של הציבור מבשר קפוא לטרי - מ־517 מיליון שקל ב־2014 ל־891 מיליון שקל ב־2017. נתח יבוא בשר בקר טרי מסך הבשר הנצרך בישראל הגיע ב־2017 ל־%7 (לעומת %2 בלבד ב־2015). כמות הבשר הקפוא מסך הבשר הנצרך בישראל עומדת על 53% בשנת 2017.

     

    מהאיחוד האירופי נמסר שהבשר מגיע במגוון רחב של 22 זנים, וגידול הבשר והכנתו לשיווק הם בפיקוח מחמיר מאוד על פי תקני האיחוד.

     

    מקור רוב הבשר הטרי בארץ בעגלים חיים שמגיעים מחו"ל. ב־‭2017‬ חלה עלייה ביבוא הבשר הטרי השחוט, מ־‭6,391‬ טון ב־2016 ל־‭14,260‬ טון בשנת 2017.

     


    פרסום ראשון: 12.05.18 , 20:02