yed300250
    אחרי השיטפונות הנדירים, הבריכות בנחל ימין שבנגב מלאות במים
    ערן ודוד גל־אור

תיאור קצר:

לאחר כמה שיטפונות נדירים בשבועות שחלפו, עין ימין וגבי ימין מלאים במים. מי מעיין עין ימין נובעים בין מצוקיו התמירים של נחל ימין, וממלאים שתי בריכות — בריכה עליונה שנמצאת בתוך כוך בסלע, ובריכה תחתונה. לאחר שיטפונות ממלאים המים את השטח הרחב שבחזיתו שתי הבריכות ויוצרים בריכה שלישית — בריכת חול שמתפרסת על פני שטח רחב.

איך מגיעים:

מצומת רותם בכביש 25 פונים דרומה לכביש 206 לכיוון מפעלי אורון והמכתש הגדול. אחרי כ־9.6 קילומטר, פונים שמאלה לכביש 227 לכיוון מעלה עקרבים והמכתש הקטן. נוסעים כ־3.2 ק"מ, עד שלט המפנה ימינה, למעלה ימין. פונים לרחבה הגדולה וחונים.

מה כותבים בווייז: צומת רותם.

המסלול:

ממקום החניה נצא לכיוון מעלה ימין, עם השביל המסומן בירוק. אחרי כקילומטר נחלוף על פני שלט ירוק, ונמשיך עוד כ־100 מטר עד קצה המצוק. נרד במדרגות סלע, בתחילה בתלילות ולאחר מכן בירידה מתונה עד בריכות עין ימין.

למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה:

סדרת ספרי הטיולים "365 מעיינות, מעיין לכל יום"

ואתר "מסלולים > להתאהב בארץ מחדש"