yed300250
הכי מטוקבקות
    שאטרסטוק
    מסלול • 20.05.2018
    לטוס לאנשהו
    כבר הייתם באינספור מקומות בעולם? הגיע הזמן להשתתף בטרנד עולמי חדש: לטוס בלי ממש לדעת לאן עד לרגע הנחיתה ביעד
    ניר פדרבוש

    אחרי שסיימנו את רוב היעדים שהם מאסט על הגלובוס, אחרי שביקרנו באותם יעדים כמה פעמים, הגיע הזמן להשתתף בטרנד עולמי סוחף מהשנים האחרונות: לטוס בלי ממש לדעת לאן עד לרגע הנחיתה ביעד, ובלי לדעת מהן האטרקציות עד לרגע שאתם חווים אותן בפועל.

     

    טיול מזחלות שלג בלפלנד? שיט נהרות בצרפת? טיול ג'יפים במדבר גובי? אתם מתבקשים להמתין למעטפה עם היעד והלו"ז, שתחכה לכם בשדה התעופה.

     

    מוטרף? גבולי? לעשירים? לא ולא. צריך להיות בעל ראש פתוח וחיבה להפתעות גם במקומות המנוגדים להתניה הקלאסית שלנו. האם אנחנו מסוגלים להכיר בכך שמספר האפשרויות הקיימות בידוע לנו מצומצם לאין שיעור מהאפשרויות הגלומות באזורים שאינם ידועים לנו?

     

    מצד אחד, יש כאן תרגיל פסיכולוגי נפלא בהתמסרות שכרוך ביציאה מאזור הנוחות והביטחון שלנו, והפקדת תכנון החופשה שלנו אצל אדם זר, מקצועי וידען ככל שיהיה. מצד שני, יש כאן אולי רצון לחזרה למקורות, לחוויה של פעם, לתקופה שבה לא הכל היה ידוע מראש באדיבות גוגל ופייסבוק.

     

    Allan Harris
    Allan Harris

     

     

    טרנד ה"טיולים בהפתעה" החל לפני כמעט עשור וצבר תאוצה בכל העולם במקביל להתפתחותו בישראל. טיולים ליעדים אקזוטיים כמו נהר הצ'ינדווין הבורמזי (שלא ראה תייר ישראלי מעודו), וטיול נוסף שנה לאחר מכן לזמביה ולזימבבואה יצאו גם יצאו מנתב"ג על ידי החברה הגיאוגרפית תוך שמירה על אלמנט ההפתעה עם עשרות נוסעים שהתמסרו לריגוש שבחשאיות ואי־הוודאות.

     

    קחו לדוגמה את החברה האמריקאית החביבה עליי מכולן (ולו רק בגלל שמה...), Magical mystery tour, חפשו בכתובת magical-mystery-tours.com/faqכשנכנסים לאתר שלהם מבינים שהם לא סתם שולחים אנשים לעולם על פי מצב הרוח שקמו בבוקר. זו חברה שמנסה להכניס היגיון בשיגעון בעזרת שאלון חובה שכל לקוח פוטנציאלי מתבקש למלא לפני שהוא מכניס את שמו לטופס הפנייה.

     

    זה לא שאלון מטרחן, אך מפורט דיו כדי לשמוע את ה"מוזיקה" של הפציינט, ובעזרתו מנסים אנשי החברה לשרטט את הפרופיל התיירותי שלנו: תקציב? באיזה פורום נוסעים? (משפחה, בן או בת־זוג, לבד). גיל? אורך הטיול? תאריכי זמינות? העדפות קולינריות? בהמשך הלקוחות נשאלים, "אילו מדינות אהבתם בנסיעותיכם הקודמות?" וכמובן "אילו מדינות לא אהבתם?" רוצים "הכל כלול"? טיול "כוכב", או טיול שמדלג ממקום למקום? מכונית שכורה או נהג מקומי? נופים פראיים או אפור אורבני?

     

    אם ממלאים את השאלון ברצינות, הסיכוי שאנשי החברה עם ניסיונם המצטבר יטעו או ישלחו לקוח ליעד מאכזב שולית עד אפסית. בראיון לאחר טיול נשאל זוג צעיר אמריקאי שביקש ירח דבש בהפתעה לנמק מדוע זו הייתה הבחירה שלהם. הם ציינו כי החתונה שלהם הייתה כל כך מסורתית ולפי הספר בגלל ההורים, עד שהם היו חייבים למצוא משהו שיוציא את ה"פיהוק" שהשתלט עליהם. פשוט לא היה להם כוח להתעסק עם זה והם הרגישו נפלא ומשוחרר לעשות לעבודת החשיבה הזאת מיקור חוץ, בהיותם חובבי הפתעות.

     

    אנחנו מייצאים כל כך הרבה פעולות למיקור חוץ ואין לנו באמת מושג מה קורה שם בזמן אמת (למשל, תיק ההשקעות שלנו או תוכניות הלימוד בבתי הספר של הילדים). אז למה לא לשחרר גם במקום הזה חברים?

     

    אתרים נוספים:

     

     www.thevacationhunt.com

     

     http://wixsquared.com/mystery־travel/

     

     https://www.packupgo.com/#planning

     

     www.bolsovercruiseclub.com/secret–sailaway/

     

    ניר פדרבוש, סמנכ"ל השיווק בחברה הגיאוגרפית

     


    פרסום ראשון: 20.05.18 , 18:11
    yed660100