גוגל משיקה שירות מוזיקה חדש, "יוטיוב מיוזיק"
גוגל משיקה שירות סטרימינג מוזיקה חדש בשם "יוטיוב מיוזיק", שיתחרה בעולם ראש בראש בספוטיפיי, בדיזר ובאפל מיוזיק (הוא לא יהיה זמין בישראל בשלב זה). אמנם לגוגל יש כבר שירותי מוזיקה בתשלום — "יוטיוב רד" ו"גוגל פליי מיוזיק", אך השירות החדש צפוי להחליף אותם ולהיות המוצר המוזיקלי המרכזי של גוגל וכניסתה "הרצינית" הראשונה לשוק הסטרימינג.
השירות יהיה זמין כאפליקציה ובדפדפן במחשב, תהיה לו גרסה חינמית עם פרסומות או גרסה בתשלום ב־10 דולר, והוא יכלול שירים, פלייליסטים, קליפים וחיפוש חכם, שיאפשר למצוא שירים בשפה חופשית. השירות יתמקד בהמלצות לשירים לפי טעם המשתמש ובהתאמה של הסגנון המוזיקלי למיקומו, מצבו ומצב רוחו.
בניגוד ליוטיוב הרגיל והמוכר, המנויים בתשלום לא יצטרכו להאזין לפרסומות, יוכלו להאזין למוזיקה גם כשהאפליקציה לא רצה על מסך הסמארטפון, ולהוריד שירים למכשיר לצורך האזנה לא מקוונת.
לצידו, הכריזה גוגל גם על שירות חדש בשם "יוטיוב פרימיום", שינסה להתחרות גם בנטפליקס: הוא כולל גם את "יוטיוב מיוזיק" אבל גם גישה לסרטים ולסדרות מקוריים מרחבי העולם, ללא מודעות ועם אפשרות להוריד למכשיר. שני השירותים יהיו זמינים בשבועות הקרובים — כאמור, לא בישראל בשלב זה.
חדש: בקר Xbox לאנשים עם מוגבלויות
מיקרוסופט הכריזה על בקר חדש לקונוסלת המשחק Xbox, שתוכנן במיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות, ה־Xbox Adaptive Controller.
הבקר נראה שונה מאוד מבקר משחקים רגיל: זהו משטח גדול עם שני כפתורים ענקיים שניתן לתכנת לפי הצורך, עם מקשי חיצים קטנים בצד. יש לו גם 19 שקעים שאליהם ניתן לחבר מגוון של כפתורים, ג'ויסטיקים וכן מתגים שונים, שיכולים להקל על אנשים לשחק משחקי וידיאו. באמצעות הבקר החדש אפשר לשחק לא רק עם הידיים אלא גם עם הרגליים ועם חלקי גוף אחרים. הוא פשוט מאוד להגדרה ולהרכבה, כך שכל משתמש עם מוגבלויות יוכל להתאים אותו לצרכיו הספציפיים.
מחיר הבקר הוא 200 דולר, והוא יהיה זמין לרכישה בהמשך השנה.
אינסטגרם תציג לכם כמה זמן השתמשתם בה
הטרנד החדש של חברות הטכנולוגיה הוא לספק למשתמשים דרכים להפחית את הזמן שבו הם מבלים מול מסך הסמארטפון — בין השאר כדי לענות בכך לביקורת הציבורית. פייסבוק, גוגל ויוטיוב כבר נקטו ביוזמות מהסוג הזה, והבאה בתור היא אינסטגרם (השייכת כידוע לפייסבוק).
החברה עובדת על פיצ'ר שיציג בפני המשתמשים כמה זמן הם מבלים באפליקציה, בצפייה ובהעלאת תמונות. לא ברור בדיוק כיצד זה ייראה, אך ככל הנראה מדובר בסרגל צד חדש, שיראה את הנתונים על היקף השימוש. כך יוכל המשתמש להגביל את עצמו כשהוא נוכח לדעת שהוא מבלה יותר מדי זמן באפליקציה.
גידול במתקפות סייבר באמצעות מסמכי אופיס
מתקפות סייבר באמצעות מסמכי חבילת אופיס של מיקרוסופט גדלו פי 4 ברבעון האחרון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד — כך לפי דוח האיומים החדש של חברת קספרסקי. מדובר בכלי פריצה, בתוכנות המנצלות באגים, או בפרצות שמאפשרות להחדיר למחשב קוד זדוני, הפופולריים בקרב עברייני סייבר ואף מדינות.
על פי קספרסקי, ברבעון הראשון של 2018 נצפתה כניסה מסיבית של כלי הפריצה האלה, הממוקדים בתוכנות אופיס. הם פוגעים במשתמשים ובחברות דרך הודעות דואר אלקטרוני שאליהן מצורפים קבצים זדוניים. לדברי אלכסנדר ליסקין, חוקר אבטחה במעבדת קספרסקי, "אופק האיומים לרבעון הראשון של השנה מראה כי חוסר תשומת לב לעדכוני תוכנה מהווה את אחד מסיכוני הסייבר הגדולים ביותר. בעוד הספקים מנפיקים בדרך כלל עדכונים עבור פרצות, המשתמשים לא יכולים לעדכן את המוצרים שלהם בזמן, דבר המוביל לגלים של התקפות חשאיות ויעילות מאוד כשהפרצה נחשפה בקרב קהילת עברייני הסייבר".
פייסבוק תאפשר לשמור תמונות בענן, במקום במכשיר
פיצ'רים חדשים בפייסבוק: מעתה, תמונות וסרטונים שצולמו באמצעות המצלמה הפנימית של פייסבוק ניתן לשמור בענן של פייסבוק במקום על המכשיר עצמו, וכך לחסוך נפח אחסון במכשיר במקום למלא אותו בתמונות מיותרות.
בנוסף, פייסבוק משיקה סטטוסי אודיו חדשים המאפשרים לשתף הודעות קוליות כפוסטים בפייסבוק — במקום סטטוסים כתובים. פיצ'ר שלישי: משתמשים יוכלו לשמור בארכיון את ה"סטוריז" ששיתפו בפייסבוק. כיום הם נמחקים אחרי 24 שעות, אך מעתה אפשר יהיה לבחור לשמור לצמיתות את אלה שרוצים.
הפיצ'רים יהיו זמינים תחילה בהודו ובהמשך בכל העולם.

