רביעי 27 במאי 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    למה גרעינים? | צילום: שאטרסטוק
    זמנים בריאים • 26.05.2018
    למה גרעינים?
    שיר-לי גולן

    "לסוגי הגרעינים השונים יתרונות תזונתיים רבים", אומרת הדיאטנית עדינה בכר משירותי בריאות כללית:

     

    גרעיני חמנייה הם מקור טוב לחלבונים, לוויטמינים ולמינרלים כמו סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, ויטמינים מקבוצת B, החיוניים לפעילות תקינה של מערכת העצבים. וכן ויטמין E מפחית את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם ומסייע במניעת תהליכי דלקת, הזדקנות ואף סרטן.

     

    למה גרעינים? | צילום: שאטרסטוק
    למה גרעינים? | צילום: שאטרסטוק

     

    גרעיני דלעת עשירים מאוד באבץ, החיוני לריפוי פצעים ולבריאות העור, לפוריות, לאון גברי ולשיפור האנרגיה ומצב הרוח. הם מקור טוב לחלבון ולמינרלים כמו אשלגן החיוני לתפקוד שריר הלב, לשמירה על מאזן הנוזלים בגוף ועל יחס נכון של בסיס־חומצה, ברזל החיוני למניעת אנמיה ולתפקוד תקין של המוח ומגנזיום. גרעיני הדלעת מכילים גם סיבים תזונתיים.

     

    מומלץ לצרוך גרעינים לא קלויים וללא תוספת מלח, וניתן לשלבם בסלט או כנשנוש בריא בין הארוחות (חופן או שניים). השומן והסיבים שבהם תורמים ליצירת תחושת שובע ועשויים לצמצם את הצורך במתוק ולתרום לפעילות מעיים תקינה.

     

     


    פרסום ראשון: 26.05.18 , 20:21
    ידיעות אחרונות