התיירים בישראל נעזרים פחות בפייסבוק ובאתר טריפאדווייזר כדי לקבל מידע. כך עולה מהסקר השנתי של משרד התיירות שערך מכון המחקר מרטנס הופמן והשתתפו בו 22 אלף תיירים.
בעוד 85% מהמבקשים מידע השתמשו בגוגל (לעומת 81% ב־2017), רק 24% ממחפשי המידע על ישראל חיפשו אותו בפיייסבוק, ירידה של 38% בהשוואה ל־2017. 27% מהגולשים שחיפשו מידע באינטרנט נכנסו לטריפאדווייזר, ירידה של 27% בהשוואה לסקר של 2016.
מנתוני הסקר, שמתקיים אחת לשנה מ־1993, עולה כי רוב התיירים שמגיעים לישראל, 47.3%, מגיעים לבד, 34.9% מגיעים בזוגות והשאר הגיעו ביחידה משפחתית של 3 נפשות או יותר. שיעור התיירים שהגיעו לבד בולט בקרב תיירים מאירלנד (79%), דרום קוריאה (74%), יפן (72%), הודו ויוון (67%). רבע מהתיירים באו לטיול, ורבע לביקור קרובים וידידים. 19% הגיעו לצליינות, 17% לבילוי והנאה והשאר אנשי עסקים.
רק 22% מהתיירים שהגיעו לישראל הם יהודים. מדובר בירידה של כ־8.5% בהשוואה לנתוני 2016 וצניחה של כ־18.5% בהשוואה ל־2015. בשנת 2017 כ־792 אלף תיירים היו יהודים, לעומת 696 אלף בשנת 2016, עלייה של כ־13.7% במספר התיירים היהודים. אלא שהגידול בסך התיירים שהגיעו לישראל היה 25%, כך שלמעשה התיירות היהודית לישראל לא הדביקה את קצב הגידול בתיירות הנכנסת. לעומת זאת, כ־57% מהתיירים הם נוצרים כאשר בקרב הנוצרים הקתולים חל גידול של 16% והם היוו כ־22% מכלל התיירים.
59% מהתיירים שהגיעו לישראל ב־2017 לנו בבתי מלון או כפרי נופש (גידול של 5.35%), 24% לנו אצל קרובים וידידים (ירידה של כ־14%), 10% ישנו בדירה שכורה (גידול של כ־43%) והשאר באכסניות נוער או אכסניה נוצרית.
לשאלה "האם בעקבות הביקור בישראל שינית את דעתך לטובה", ענו 57.4% בחיוב. זאת לעומת 1.5% ששינו את דעתם לרעה. לשאלה אם תשוב לבקר בישראל ענו 78% בחיוב.
שר התיירות יריב לוין: "כל תייר מרוצה הוא שגריר של ישראל בעולם. השיאים נותנים דחיפה ענקית לענף, למשק ולכלכלה הישראלית".
47%
שיעור התיירים שהגיעו לישראל לבד
22%
שיעור התיירים היהודים מכלל התיירים
10%
התיירים שהתאכסנו בדירות
57%
התיירים שהביקור שינה את דעתם על המדינה לטובה