המותג הבריטי שיותר זול לקנות דווקא כאן
חברת בגדי הילדים והתינוקות "מינוטי" נוחתת בישראל - והופתענו לגלות מחירים אטרקטיביים שנמוכים בעד 30% מאשר בארץ המוצא • איך עושים את זה? לפי הזכיינית "בייבי סטאר" זה פשוט: חותכים את הרווח בחצי
חברת בגדי הילדים והתינוקות "מינוטי" (Minoti) נכנסת לישראל, ומוצריה יהיו אפילו זולים יותר מאשר בבריטניה. החברה תגיע בזכיינות של "בייבי סטאר", שתמכור את הבגדים בתשעת סניפיה ובאינטרנט. לדברי אברי קציר, מנכ"ל משותף ומבעלי הרשת, ההוזלה מתאפשרת בזכות הורדת הרווח הגולמי ל־30־35 אחוזים, כמחצית מהמקובל בענף בארץ ובחו"ל.
מבדיקה מדגמית שערכנו מתברר שאכן מדובר בפערים של עד 30% בהשוואה לאתר הבריטי. "רשתות ילדים נסגרו לאחרונה, ומנגד מתחזקת רכישת בגדי ילדים באתר 'נקסט', המגיע לפי הערכות למכירות שנתיות של 200 מיליון שקל בשוק הישראלי", אומר קציר, שהוא ושותפו דניאל דוידוביץ' פרצו לשוק על בסיס סיסמת המחיר, ועד כה תחום הביגוד ברשת היה זניח ואחראי לכ־2%־3% בלבד מהמחזור.
90 קולקציות בשנה
"בייבי סטאר" משקיעה בהחדרת מינוטי כ־2.5 מיליון שקל. המותג פחות מוכר לישראלים, אך בהחלט לא אנונימי. מדובר בחברה בריטית בבעלות משפחה יהודית המתעקשת על עילום שמה. הרשת צמחה במהירות, ומחזורה הגיע לכמיליארד פאונד ב־2017. החברה פועלת בכ־60 מדינות ומתמקדת במכירות באינטרנט ובכ־2,000 נקודות מכירה. לאחרונה החלה לפתוח חנויות עצמאיות, 80 עד כה. "אם המוצר יצליח, נפתח חנויות ייעודיות", מבטיח קציר, ומספר בינתיים שבייבי סטאר תפתח 2־3 סניפים חדשים ב־2019.
הצמד פרץ לשוק עם יבוא מקביל של עגלות וצעצועים. היום הם קונים מספקים רגילים ומשמשים כיבואנים של מותגים בלעדיים בשוק התינוקות. "החלטנו שכניסה משמעותית לבגדים מחייבת התמקדות במחיר, לצד איכות טובה. השוק הישראלי פתוח למותגים בריטיים אחרי ההצלחות של נקסט ואסוס".
מותג "מינוטי" מתהדר בכ־90 קולקציות לשנה וברעיונות חדשניים, למשל בגדי אירועים מגיל לידה. בעולם המותג מייצר ביגוד לגילאי 0־13, אך לארץ יגיעו בשלב ראשון בגדים לגילאי 0־7. את המחירים, שאת חלקם תראו למעלה, מצאנו אטרקטיביים גם בהשוואה למחירי בגדי ילדים באתרים ישראליים.