שני 19 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    רוית ליאור–מנדל
    7 לילות • 30.05.2018
    אני גאה בעצמי
    'האח הגדול' הוזנקה ברעש גדול ורייטינג מדהים. ואז העסק התחיל לקרטע, נתוני הצפייה והבאזז צנחו, והעורכת הראשית עזבה את הבית. עכשיו רוית ליאור–מנדל מספרת למה פרשה מעריכת ספינת הדגל של רשת, חושפת את הרגעים הקשים והעלבון ומסבירה מה הייתה הטעות הכי גדולה שלה
    רז שכניק

    ביום חמישי שעבר, אחרי שעזבה את תפקיד העורכת הראשית של 'האח הגדול', נכנסה רוית ליאור־מנדל לסופר, להביא משהו הביתה אחרי שנה שבה כמעט לא מצאה את עצמה עושה קניות.

     

     

    הוקלט באולפני הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה

     

    "כבר בדרך לסופר מגיעות אליי מאות הודעות ברצף מכל התעשייה ואני מגיעה לשלם לקופאית ורואה את עצמי בשער של 'ידיעות אחרונות'. חשבתי, מה, זה הגיוני? זו הזיה. עזבתי את הדברים, הסתובבתי והלכתי".

     

    עד כדי כך?

     

    "זו הייתה תחושה קשה כי תמיד הייתי מאחורי הקלעים. גם ברשתות החברתיות אני לא נמצאת. נורא פשוט לעשות מכל זה פסטיבל של הקלקות על חשבוני. זה לא כיף להיות בצד הזה. לכן הסכמתי לתת כאן את נקודת המבט שלי, כי אף אחד לא באמת שמע אותי עד עכשיו".

     

    זה לא היה מוקפד כפי שרציתי. ליאור–מנדל בפעולה
    זה לא היה מוקפד כפי שרציתי. ליאור–מנדל בפעולה

     

     

    × × ×

     

    יום רביעי שעבר, שעת ערב מאוחרת, הפרק השביעי של 'האח הגדול' מסתיים. ליאור־מנדל נקראת לחדרו של האח הגדול שלה, מנכ"ל רשת אבי צבי, לשיחת יחסינו לאן. השיחה הזו לא הפתיעה איש. היא הגיעה אחרי שבוע של שמועות, החל בכוונות לפטר אותה ועד להתמוטטות שעברה לכאורה כתוצאה מעבודה קשה.

     

    "אף שמועה כזו לא הגיעה אליי וכולן לא נכונות. כשישבתי עם אבי ביום רביעי, החלטנו מה שהחלטנו, ובסוף הפגישה אני מתחילה לקבל הודעות, 'מה קרה ואיך'. יצא שבני משפחה וקרובים שואלים בתדהמה מה הולך כשאני אפילו לא התחלתי להודיע. מאוד מהר אני מתחילה לראות את עצמי מופיעה באתרים עם בליל של שטויות. מישהו טרח לשפוך את דמי ברבים ואני אומרת לעצמי, 'לעזאזל, מה עשיתי?' מה זה הלינץ' הזה, מה כבר עשיתי? שורפים את שמי ועושים לי מארי אנטואנט של התעשייה, איזה יופי אה? אפילו הילד שלי סימס לי, 'מה קרה', וכל זה עוד לפני שיבש החלב על השפתיים של המהלך הזה".

     

    לא שופטת אותו. זק
    לא שופטת אותו. זק

     

    הופתעת מהתהודה?

     

    "זה היה נורא ואיום. זה מאוד הסעיר, ציער והפתיע אותי. ומאוד פגע בי. אולי הייתי תמימה לחשוב שזה לא ייראה ככה. לא עשיתי שום דבר רע. לא בזדון, גם לא בשוגג. עשיתי בטלוויזיה דברים גדולים ויקרים ומשמעותיים לא פחות לפני כן ולא מצאתי את עצמי בכותרות בצורה כל כך קשה. מי שמכיר אותי יודע שאני בכלל לא מחפשת פרסום, לא ברשתות, לא בראיונות. גם טוקבקים אני לא קוראת".

     

    מה קרה בימים שלפני הפרישה?

     

    "בתחילת השבוע שעבר ביקשתי מארז בן הרוש (סמנכ"ל התוכן היוצא של רשת), שהיה בתוך המערך של 'האח הגדול' מטעם רשת, שימצא לי במאי עריכות ראשי קבוע. יש כרגע שתי במאיות עריכה מצוינות והייתי צריכה עורך וידיאו ראשי שיספר איתי את הסיפור. זו פונקציה קשה ומורכבת וטוטאלית שלא קל למצוא וברשת לא מצאו. רהב לסטיגזון מ'הישרדות' הגיעה לעבוד איתי בינתיים כי אנחנו חברות וסומכות אחת על השנייה והיא יודעת לספר את הסיפור כמו שאני רוצה. אבל היא לא רלוונטית לטווח ארוך".

     

    והודעת שתפרשי אם זה לא יקרה?

     

    "אמרתי שאני לא רואה דרך נכונה בהקשר של חיי המשפחתיים והאישיים להמשיך הלאה בלי העזרה הזו. הסברתי שהתשתית לתוכנית כבר עומדת, הכל יציב, ושאם לא יהיה מישהו שיצטרף אליי אני אבקש לשחרר אותי מהתפקיד ואהיה מוכנה לגבות את העונה עד שיימצא לי מחליף. לא רציתי לפרוש ואם רהב או מישהי דומה הייתה מגיעה לכל העונה, הייתי נשארת. ארז אמר שעובדים על זה וקיוויתי שימצאו ושאמשיך".

     

    מה נאמר בשיחה עם אבי?

     

    "זו הייתה שיחה מאוד כנה. הוא אמר שפנו לכל מי שאפשר וכרגע הפתרונות הם זמניים בלבד. כלומר, לא מצאו. אמרתי שאם כך, שינסו לחפש לי מחליף, ושאני אתמוך במה שצריך עד סוף העונה".

     

    מה אבי ענה?

     

    "שהוא מקבל את ההחלטה שלי, שהוא מאוד מעריך את מה שעשיתי עד עכשיו ושכרגע האופציה שעומדת על הפרק היא רועי עוז שיבוא עם הצוות שלו. משם ואילך הדברים התגלגלו מהר מדי לתוך ההדלפות והתקשורת".

     

    ברשת הבינו שהעונה לא ממריאה. יכול להיות שזו הייתה דרך נוחה עבורם להיתלות בבקשה שלך ולהיפרד?

     

    "אנחנו לא תמימים, אבל אני מספיק הוגנת כדי להסתכל על הדברים דרך העובדות הפשוטות והן היו כמו שסיפרתי. אולי אבי צבי יכול לענות על זה בצורה יותר טובה. אני יודעת מה האמת שלי ומשם הולכת קדימה. אני כן יודעת דבר אחד: שילמתי מחיר כבד כשחטאי היחיד היה שהייתי עורכת טלוויזיה שהקימה עונה מאפס והחליטה באיזשהו שלב להעביר את השרביט למישהו אחר".

     

    מה עבר לך בראש?

     

    "זה היה רגע מאוד קשה. יש בי רצון עמוק לסיים יצירות שהתחלתי, בוודאי משהו כמו 'האח הגדול'. היה לי חזון וסיפור בראש והמון דברים שרציתי לעשות. ברור שהעזיבה הרגישה לי לא טבעית. מצד שני, היה כאן מחיר פיזי ומשפחתי גדול, כמעט לא הגיוני".

     

    איך זה בא לידי ביטוי?

     

    "בשנה האחרונה עבדתי 18 שעות ביממה. שעות השינה הפכו מצרך מאוד נדיר כי כשמכינים פרק לשידור אתה לא ישן 24 או 48 שעות ברציפות. זו לא קלישאה או סלוגן, אתה לא ישן, רק עושה הפסקות למקלחות וחוזר לחדרי העריכה. הגעתי לתשישות נוראית, זה היה קשה מאוד".

     

    והמשפחה?

     

    "את הילדים ובעלי כמעט לא ראיתי בשנה האחרונה. בחודש האחרון עוד פחות, כי זה פורמט מאוד תובעני. אם הייתי יודעת לפני שנה את מה שאני יודעת היום, לא הייתי מעזה לצאת לדרך בלי שותף מלא".

     

    אז למה הסכמת? יכולת להעריך מראש שכך זה ייראה.

     

    "חיפשו וחיפשו ולא מצאו. עבדתי המון שנים עם אייל אלקבץ כשותף. הוא החליט שהוא לא רוצה וחיפשתי אלטרנטיבות. גם רועי עוז שהגיע במקומי עושה את זה עם השותפה שלו, שעשתה איתו את 'דה וויס' ו'משחקי השף'. חיפשתי ולא מצאתי ובכל זאת החלטתי ללכת על זה לבד. זו הייתה הטעות הגדולה שלי וקצת נגררתי לזה".

     

    מה היית עושה אחרת?

     

    "עם שותף הייתי מנהלת את הבית כמו שצריך, מטפלת במשימות כמו שצריך וגם בדיירים. יצא שבמקום כל זה נשאבתי ללילות אחרי לילות של חדרי עריכה - אמנם עם האנשים הכי טובים, אבל היה חסר מישהו לידי. זה לא היה מוקפד כמו שרציתי, לא הצלחתי לתת את הסיפור שראיתי מלכתחילה".

     

    זו לא עוד תוכנית. זו ספינת דגל יקרה מאוד. אולי היה עלייך יותר מדי לחץ?

     

    "אני תמיד מרגישה לחץ, בכל תוכנית שאני עושה, לא היה שום לחץ יותר גדול הפעם. בתפיסה שלי נותנים לי משימה - מה זה משנה איפה וכמה? - אני עושה אותה".

     

    זה פרויקט ענק של רשת. ביקשו לקבל ליינאפים? תוכניות? היה מישהו שהשגיח שהכל מתנהל כשורה?

     

    "אנשי התוכן ברשת ראו הכל והיו מעורבים בהכל מההתחלה ועד הסוף - בחירת הבית, ליהוק המתמודדים והמנחים כמובן. אתה לא יכול לעשות תוכנית כזו ב'טוב, שלום, אני נוסעת לאי בודד וחוזרת עם קלטת'. זה עדיין לא אומר שלא לומדים יחד - רשת, אנדמול (חברת ההפקה של התוכנית, גם בימיה בקשת, ר"ש) ואני. כולל המערך שמסביב: משפטי, יחסי ציבור, שיווק. לא שמעתי מרשת שום לחץ, שיחות נזיפה או כל מה שתיארו ברשתות. הם היו בסדר גמור בעניין הזה".

     

    פורסם שעורכת המשימות פוטרה.

     

    "היא הלכה מסיבותיה שלה ואני לא אפתח".

     

    לירון קונצנזוס. אסי ועפר בניסוי וטעיה
    לירון קונצנזוס. אסי ועפר בניסוי וטעיה

     

    × × ×

     

    מסדרונות רשת שפעו חיוכים אחרי פרק הפתיחה של 'האח הגדול' שרשם רייטינג מדהים של 29%, הנתון הגבוה ביותר מאז הפיצול. גם הפרק השני לא איכזב עם 26.2%. אבל הצלילה הגיעה מהר וחזק. קשת העמידה מול 'האח' את 'ארץ נהדרת' עם נטע ברזילי וניצחה. אחר כך הגיעה 'בשבילה גיבורים עפים' המושקעת והצליחה להשתוות לנתוני 'האח' עם כ־18%.

     

    "בוא נתחיל דווקא ב־%29 וב־26%", מבקשת ליאור־מנדל. "זו הייתה הפתעה מטורפת, מספרים של ערוץ 2 ההוא. זה קצת פגע בנו אחר כך. אם הייתה פתיחה של 24% ואחר כך ירידה ל־%16־17% מול באנקר של נטע ברזילי ב'ארץ נהדרת', אי־הנסיקה או הבאזז הנמוך לכאורה היה מתקבל בנימה פחות היסטרית בתקשורת. המספרים האלה עומדים פחות או יותר בציפיות של רשת. אני גם מניחה שהמספרים עוד יעלו".

     

    דף הפייסבוק של התוכנית התמלא בתלונות על שעמום.

     

    "כמעט תמיד אומרים שזה משעמם בהתחלה. קשה למצוא יותר מדי עונות ששמרו על נסיקה מטורפת אחרי הפתיחה. כל העונות התחילו רגוע ותפסו תאוצה לקראת הפרק העשירי ושמאלה. לא סתם זו עונה של 100 יום. הרייטינג הממוצע כרגע הוא 18%. חוץ מהפרק מול נטע ברזילי, זה לא נורא. 18% היום שווים לנתוני עונת הקיץ של 'האח הגדול' בערוץ 2 של פעם. הבעיה היא ששתלתי זרעים ולא הצלחתי להפריח את הגבעולים, וזה קשה לי".

     

    בואי נדבר על המנחים. לירון ויצמן היא הצלחה, קונצנזוס. אסי ישראלוף ועפר שכטר סופגים ביקורות קשות.

     

    "נכון, אני יודעת. לירון זו הצלחה כבירה ומסחררת ואני חייבת לומר שהיא הראשונה שהייתה לי בראש, הבחירה הברורה והמיידית שלי לתפקיד. זה היה לא פשוט כי תחשבו שנה אחורה, היא המון שנים מגישה של גיא פינס ומזוהה איתו. אני גאה בבחירה הזו. אסי ועפר מצוינים ויש להם את העניין שלהם. אני מבינה שלהרבה קהלים הנוכחות שלהם לא מובנת מאליה".

     

    את בחרת בהם?

     

    "לירון הייתה רעיון שלי, עפר ואסי הם טאלנטים אהובים של רשת, אני אוהבת ומעריכה את הדרך שבה הם מנחים. חלק מהעניין של מה נכון להם בתוך הדבר הזה יבוא בניסוי וטעייה".

     

    היו לך שיחות איתם?

     

    "ברור, עבדנו בצמידות ואני אוהבת ומעריכה אותם. הם מאוד מוכשרים ויש להם הרבה מה לתת בדרך שצריכה להתחדד ולהתהדק. שמע, היה קל לעשות קופי־פייסט ולהביא שני מנחים כמו פעם, לעשות אדפטציה מושלמת למנחים הקודמים".

     

    היו מגעים עם אסי עזר ורותם סלע.

     

    "לא הייתי בתוך זה. הם מנחים מעולים וכל מה שהיו עושים, היה יוצא הכי טוב".

     

    בשלב מסוים ייעדו את תפקיד המנחה לבר רפאלי.

     

    "נכון. אבל בר הפכה להיות אמא לשני ילדים קטנים. זה דבר תובעני".

     

    התאכזבת שזה לא קרה?

     

    "בסוף אתה לא צופה בתוכנית בגלל מנחה מסוים. ההנחיה באה להרים פלטפורמה עבור הסיפור בבית, שהוא החלק החשוב והמהותי יותר".

     

    בתעשייה טוענים שהגעתם לעונה בלי משימות מוכנות.

     

    "ממש לא נכון. יש משימות בנויות לכל העונה, מפורמטות לגמרי. מי שמכיר אותי יודע שאני מנסה להביא תסריטים לכל דבר אפשרי, כולל אנליזות נורא מדויקות בקריאייטיב". 
ובכל זאת הייתה תחושה שהבית בתרדמת, שכלום לא קורה.

     

    "שני פרקי ההזנקה הניבו תוכן מאוד משמעותי שלא היה בעונות קודמות. הקריאייטיב שעשינו היה חדשני - קבוצה אחת מקבלת קבוצה שנייה - וזה יצר תוכן שלא חייב משימה. אחר כך עשינו משימה בשם 'רושם ראשוני' שלא בלטה בגלל ההזנקה הכפולה (פרק ההיכרות פוצל לשניים כזכור, ר"ש) וגם את משימת החללית. צריך לזכור מתי התחלנו: חודש של אירוויזיון, גמר ליגת האלופות, שיבוצים שמנעו מהתוכנית להתבסס ברביעי ושבת כשיש יום משימה ויום הדחה".

     

    מה אמרו לך ברשת אחרי התוכנית השלישית?

     

    "כלום, כי יודעים שהמערכת מעכלת ומתחילה להשיט את הספינה לאט־לאט ולומדת תוך כדי תנועה".

     

    אבל זה היה אמור להיות גיים צ'יינג'ר בקרב בין הערוצים.

     

    "מאז הפיצול אף אחד לא יכול להשתמש במונח כזה. בניגוד לשנים של ערוץ 2, עכשיו יש אלטרנטיבות. זה רק חץ למעלה או למטה בשלט. זה משמעותי".

     

    ובכל זאת, מבחינת המעמד של 'האח הגדול' בשנותיו בארץ, קצת מבזה להפסיד לתוכנית אחרת.

     

    "'ביזיון' זה מונח לא נכון. ברור שכשאתה נכנס לתוך פורמט שיש לו כרוניקה של הצלחה ידועה מראש, הציפיות בהתאם. אבל יש פה תחרות הרבה יותר קשה ועוד משהו שלא תמיד לוקחים בחשבון: זו עונה ראשונה אחרי עשר עונות בגוף אחר והקהל רגיל למשהו מסום. זה לא הוקוס פוקוס להרגיל אותו למשהו אחר. השתנו פרמטרים ביצועיים ושידוריים. צריך זמן ללמוד איך לנהל כזה מותג ומה אנחנו רוצים להוציא ממנו ואיך הוא מתחבר לאג'נדה שלי כערוץ טלוויזיה".

     

    ואיפה היו הבעיות של רשת?

     

    "זה לא הוגן שאנתח, ובכל מקרה, צריך להסתכל על העונה הזו כמשהו ללמוד ממנו. לך אחורה ותראה שהיו המון דברים בעונה הראשונה שלא נעשו בעונות שאחרי - כי למדו. ואגב, אפילו עונת בובליל־שפרה התחילה להתניע אחרי פרשת תיאומי ההדחות. אלא שאז הקהל היה תמים וסף הריגוש נמוך".

     

    ייתכן שהנעליים של יורם זק, העורך הקודם, היו גדולות מדי?

     

    "הן גדולות וטובות ומשובחות ואני מאוד מעריכה את העבודה שלו. יש לי רק מילים טובות להגיד עליו".

     

    יש מתמודדי עבר שלא יסכימו איתך.

     

    "בסדר, על כל בנאדם בתפקיד כזה יש ביקורת. אני לא הייתי שם ומי כמוני יודעת היום, ספוגת עלבונות והכפשות, לא להית במקום שיפוטי. כעורך הוא עשה עבודה טובה מאוד".

     

    ואולי זו הבעיה שלך בעקיפין.

     

    "לא חושבת. אין לי במה להתבייש בתוכניות שערכתי וביכולות שלי ואני לא מרגישה שום צורך להשוות וגם לא להשתבלל ולהגיד נעליים גדולות או קטנות. ניסיתי להקים מאפס תוכנית, עשיתי את זה ואני גאה בעצמי. הקדשתי מעל שנה לדבר שמאוד הייתי שמחה לסיים אבל החיים זה מה שקורה כשאתה מתכנן תוכניות אחרות".

     

    ייתכן שהביקורות היו הפעם קשות יותר כי בראש התוכנית עומדת אישה?

     

    "לא קל להיות אישה בתחום הזה. אני אחת העורכות הראשיות היחידות בתוכניות כל כך גדולות. בטח ובטח כשאני מחליפה אגדה מהלכת כמו יורם זק. אז אולי היה קשה יותר לעכל שאני לא 'האח הגדול' אלא 'האחות הגדולה'. אני יודעת שהייתי חלוצה וככזו, לפעמים נפגעים בייבוש ביצות. לקחתי את זה בחשבון".

     

    התלוננו גם שהקול שלך מונוטוני.

     

    "לא ידעתי. זה הקול שלי ואמות איתו. חלק מהעניין הוא כוחו של הרגל. הקול של יורם זק מזוהה וגם לו לקח מספר עונות להבין מה הטון הנכון ואיך זה יוצא הכי טוב, מתי אתה אמפתי ומתי ציני וכן הלאה. הרגשתי שאני מסגלת אינטונציה נכונה. אפילו בדברי הפרידה הרגשתי שזה יותר אני ממה שהצלחתי להביא קודם. אני בטוחה שגם על הקול של רועי יהיה מה לומר. הוא ימצא את המקום שלו, עם הזמן".

     

    אולי נפלתם בליהוק? בינתיים אין כוכב בסגנון של שפרה, בובליל, אלירז שדה, סער שיינפיין, קותי.

     

    "אתה צודק, אין אותם והם היו ליהוקים מעולים לשעתם. אנחנו ניסינו, כהתוויה של רשת, להביא דמויות שהן רלוונטיות לכאן ועכשיו, דמויות משמעותיות למה שקורה היום בחברה".

     

    תני לי שתי דוגמאות כאלה.

     

    "ישראל, דתל"ש והומלס, לוחם בגולני שמחפש איך להיות אזרח מן המניין בחברה ישראלית שלא נתנה לו יכולת לצמוח. זו דמות שמביאה אמירה ערכית ואולי גם באה ואומרת, 'תסתכלו עליי, למה אין מסגרות שמטפלת בי'. גם טאי".

     

    מה היה איתו?

     

    "הוא רצה לבוא ולדבר על זה שאפשר אחרת. שגם אם נפלת מדרך הישר והיית אסיר צעיר, אתה יכול לשאוף ולהגשים ולהיות מצטיין דיקן בלימודי משפטים. הוא בא עם אג'נדה שובת לב. מה קרה לו בבית? הוא הרגיש שזה קשה בשבילו, הרגיש לא טוב ברמה כמעט פיזית. הוא לא עשה שום דבר חריג בבית וזו עוד שמועה לא נכונה. יש נוהל מאוד ברור: כשמתמודד רוצה לצאת מהבית בשעה מאוחרת, מזמינים ניידת משטרה. כמובן שלא היה צריך את הניידת בפועל, ולכן היא הלכה כמו שבאה. גם בעונות קודמות זה יכול היה לקרות ואולי גם קרה. זה לא קשור למתמודד בכלל".

     

    נטען שכדי להיות עורך 'האח הגדול' צריך בעיקר את היכולת לשחק לאנשים במוח. את מסכימה?

     

    "לא אתחסד. תפקידם של עורכי ריאליטי הוא לנהל משחק והמתמודדים הם השחקנים. ב'אח הגדול' זה חמישה צעדים קדימה כי אין סיפור מסגרת. אין לי שום שיגעון גדלות שאני יכולה לשחק למישהו בראש. זה ריאליטי".

     

    אבי צבי הכריז שאצלו יהיה "'אח גדול' מוסרי יותר ממה שהיה בקשת".

     

    "מוסרי זו מילה גדולה ולא צריכה להיות כרוכה בעשייה של תוכנית טלוויזיה. אנחנו מדברים על טלוויזיה, לא על ניתוחים מצילי חיים או דברים שמסכנים אנשים מבחינה פיזית. כן דיברנו על קאסט שלא יבוא רק בזכות המוקצנות שלו, אלא יעביר מסרים עם עוד קומה, שיגיד משהו על החברה והתרבות. לא תמיד זה מצליח. אכן יש כוונה לעשות את זה אחרת, לעודד צפייה משפחתית ופחות ללכת לקצוות הלא־נעימים. למשל, לא להראות עישון הייתה מטרה מכוונת".

     

     

    × × ×

     

    בת 46, גדלה ביישוב אופירה שהיה בסיני ועברה עם משפחתה לראשון־לציון. למדה בגימנסיה המקומית. שירתה כמשקית ת"ש בצנחנים. למדה קולנוע באוניברסיטת תל־אביב ועבדה כדיילת באל על. התפקיד הראשון שלה בתקשורת היה כתחקירנית בחברת הכבלים ומשם התקדמה לעריכת תוכניות יומיות. עם הגיעה לערוץ 2 ערכה תוכניות כמו 'עושים שוק עם גיל חובב' וטקסי בחירת מלכת היופי. אל עולם הריאליטי נכנסה עם 'הדוגמניות' שפיתחה וערכה ומשם התקדמה למשבצת העורכת הראשית של 'הישרדות' בערוץ 10 ושלוש עונות של 'המירוץ למיליון'. לאחר מכן עמדה בראש מחלקת פיתוח התוכן של קשת במשך שלוש שנים והתמצבה כאחת מנשות התוכן המובילות בתעשייה.

     

    את כבר מוכנה להודות שהכל ב'הישרדות' היה מכור?

     

    "אתה באמת מאמין בזה?"

     

    דן מנו עצמו אמר שההפקה סיפקה לו אוכל.

     

    "אז אמר. זו עונה שאני מסתכלת עליה היום ואומרת, האצבע של האור פגעה בה. אני מאוד גאה בה והיא הייתה קו פרשת המים של הריאליטי בטלוויזיה. אגב, אין על דן מנו. הוא אחד הדמויות שנכנסת לחדר והלסת שלך נשמטת".

     

    גם הפרויקט קודם שבו היית מעורבת בקשת, 'אמזונס', היה כישלון. מה קרה שם?

     

    "הייתי מנהלת פיתוח ותוכן בקשת. נכון שאת הבסיס הראשוני של הפורמט פיתחתי, אבל לא ערכתי אותו. הייתי על האי כמו שארז בן הרוש ורן תלם היו ב'אח הגדול".

     

    למה זה כשל להערכתך?

     

    "'אמזונס' הוא פורמט טוב עם הרבה כוח שערכה עורכת מוכשרת, רינת לנץ, מהטובות שאני מכירה. כמו כל פורמט היה לו קשה בעונתו הראשונה, במיוחד כי לא מדובר באדפטציה של פורמט מוכר - זה יותר מאתגר וקשה".

     

    הגעתם לג'ונגל והתברר ששום תכנון לא ריאלי.

     

    "לג'ונגל חוקים משלו וזו לא קלישאה, זו אמת. היה שם הלם ג'ונגלי. אתה מגיע לאקוודור ומתנהל בחוקים של עולם שלישי. התברר שיש המון קשיים ושזה לא ריאלי להצליח להפיק תוכן ברמה טובה. הפורמט הוא טוב. עקומת הלימוד הייתה מאוד חדה. זה פורמט מעניין. אם אני קשת, הייתי עושה עוד עונה ומפיקה לקחים".

     

    מה הצעד הבא שלך?

     

    "קודם כל להיות עם הילדים שלי בחופש הגדול. ואחרי זה אקח את הפרויקט הבא שלי. קיבלתי כבר כמה הצעות. התחום בחר בי ואני אשאר בו. הלוואי ויכולתי להיות משהו אחר עם כל מה שהתעשייה הפכה להיות. אני נהנית מהיצירה והפיתוח וזה בדמי אבל אלה גם חיים קשים. היה פה מחיר שלא חשבתי שאצטרך לשלם, החשיפה, המקום שאני מרגישה שאני מאבדת שליטה על איך שאני מוצגת ועל מה שנאמר עליי".

     

    razs@yedioth.co.il

     

     

     

     


    פרסום ראשון: 30.05.18 , 16:27